וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "הייתה בעיה באווירה בקבוצה". על קלינגר: "כשאומרים לך לך, תלך"

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 19:13

הבוס של מכבי פתח תקוה מתייחס להחלטה לפטר את ניר קלינגר: "הוא נכשל במבחן התוצאה. השחקנים לא שידרו על גל אחד עם ניר. מקווה שעכשיו תהיה אווירה טובה". עומר גולן: "בטוח שהשחקנים יתגייסו בשבילי"

אבי לוזון מדבר על פיטורי ניר קלינגר קבוצתו מכבי פתח תקוה/צילום: יותם רונן. עריכת וידאו: ניר חן

בזמן שמכבי פתח תקוה נאבקת על הישרדות בליגת העל ומתכוננת למחזורי ההכרעה בתחתית, הקבוצה הודיעה היום (שלישי) על פיטוריו של ניר קלינגר מתפקידו כמאמן. אחרי שכבר פוטר העונה מהפועל תל אביב, קלינגר חתם במכבי פתח תקוה בניסיון להשאיר את הקבוצה בליגת העל, אבל לא הצליח לחלץ אותה מהתחתית הבוערת.

אחת הסיבות המרכזיות לפרידה מקלינגר היא התחושה בקרב אנשי המועדון (ובראשם אבי לוזון) שאפשר היה להוציא הרבה יותר מהסגל הקיים, בעיקר לאחר החיזוק המאסיבי בחודש ינואר. הבאתם של אדי מחרמיץ', עידו שחר ויון ניקולאסקו הייתה אמורה לתת לפתח תקוה יתרון על פני קבוצות התחתית והדבר לא בא לידי ביטוי בתוצאות. קלינגר עצמו אמר: "אני מופתע ומאוכזב מההחלטה של אבי לוזון ומכבי פתח תקוה לפטר אותי בעיתוי כזה".

למרות שבהודעה הרשמית נמסר שעומר גולן ידריך את הקבוצה, הצוות המקצועי יורכב גם מצמד העוזרים, נאור לוזון ומוראד מגמדוב, שימשיכו להיות דומיננטיים באימונים ובמשחקים.

אבי לוזון יושב ראש מכבי פתח תקוה. יותם רונן
"זה נגמר בדם רע? לא, זה נגמר בדם טוב". לוזון/יותם רונן

אבי לוזון ניסה להסביר את נסיבות הפיטורים: "מכבי פתח תקוה צירפה ששה שחקנים בכירים בסגל בינואר, ארבעה או חמישה משתלבים בהרכב. יש לנו את הסגל הכי טוב מקבוצות התחתית, והתוצאות רעות מאוד. השגנו בקושי 30 אחוזי הצלחה, וזה מתכון בטוח לירידת ליגה, והסיבה היחידה שיש לנו סיכוי להישאר זה שהשתיים האחרות שנאבקות איתנו הן עם תוצאות רעות יותר. בגלל זה החלטנו שדרכנו נפרדות.

"עומר מכיר הכי טוב את השחקנים והמערכת, מכיר את כל האנשים. אני מכיר את עומר עוד כשהיה בן 11 ושיחק בילדים, ככה שאני סומך עליו באלף אחוז. עם המנהיגות שלו והשקט שלו הוא ישיג את מה שהיה חסר, ולהשיג את המטרה הפשוטה - להישאר בליגת העל. לרדת זה יהיה גרוע מאוד מבחינה מקצועית וכלכלית. אני מאוד מאמין בעומר. כל מה שהוא יבקש הוא יקבל. יש לנו סגל מספיק טוב בשביל לנצח במשחקים האחרונים".

מה הכריע? "התוצאות הרעות והאווירה בתוך הקבוצה. כאשר ירדתי לעומקם של דברים ובדקתי עם שחקנים, מתברר שהשחקנים לא שידרו על גל אחד יחד עם ניר. מקווה שעכשיו תהיה אווירה טובה ושהשחקנים יתאבדו על הדשא.

"כאשר ירדתי לעומקם של דברים והבנתי את האווירה ואת חוסר הרצון של השחקנים 'להתאבד על המגרש'... שלושה מאמנים בעונה אחת? אין כללים. כשהקבוצה לא מחוברת למאמן וכל אחד מושך לכיוון אחר, זה מתכון לאסון. יש פה שחקנים נהדרים. אם היינו פותחים את העונה בסגל הזה, היינו מדברים בפלייאוף העליון. לא הייתי מאמין שנהיה עם 30 אחוזי הצלחה עם קלינגר. ככה יורדים ליגה".

על הטענה של ניר קלינגר שלא קיבל מכתב פיטורים: "אומרים לך, תלך. מה זה השטויות האלה 'מכתב פיטורים'? מעולם לא הוצאתי מכתב פיטורים. זה נגמר בדם רע? לא, זה נגמר בדם טוב. הוא גם הבין שהוא היה צריך לעשות תוצאות טובות יותר. אילו היה עושה 50 אחוזי הצלחה, היינו עכשיו מבטיחים הישארות. יש מבחן אחד בכדורגל, מבחן התוצאה, ובו נכשלנו".

על הבחירה בעומר גולן: "גם אליניב ברדה לא מאמן, וחתום על הצלחה. מאמן היה רוצה להכיר את השחקנים והיה עושה טעויות. עומר מכיר כל שחקן ויודע על כל אחד מה הפלוסים ומינוסים. אין מאמן בישראל שיכול לבוא לפה עכשיו ולעשות עבודה טובה יותר מעומר".

על המחאה: "הקריאות אליי באופן אישי לא מפריעות לי, אבל כנראה מפריעות לשחקנים ולקבוצה. אשמח אם גם הם (המוחים) יירתמו להצלחת הקבוצה ויפסיקו עם זה. אחר כך כשנישאר שימשיכו עם המחאה".

עוד בוואלה!

תיקתקנו: דרמה למכבי חיפה ומכבי תל אביב, קלינגר שוב מפוטר

לכתבה המלאה
עומר גולן מאמנה הזמני של מכבי פתח תקוה. צילום מסך, צילום מסך
"אני יודע מה צריך לעשות". גולן/צילום מסך, צילום מסך

האזינו: רענן ברנובסקי על הזעזוע במכבי פתח תקוה

עומר גולן: "אני תמיד עובד עם מאמנים, תמיד היינו מקבלים החלטות ביד, וצריך עכשיו התגייסות של האנשים שאוהבים את המועדון. כך שלא יכולתי להגיד לא. היתרון שלי הוא שבחרתי את כל השחקנים ואני מאמין בהם. ומאמין שנישאר. המועדון הזה כל כך חשוב לי, ואני יודע מה צריך לעשות. אני בטוח שהשחקנים יתגייסו בשבילי. דיברתי עם חלקם, הם אמרו שאנחנו פותחים דף חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully