וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה מריחה אליפות ומהללת את שרי. המשטרה זועמת על ההתפרעות ביציע

12.4.2022 / 7:50

הירוקים חגגו את ה-1:1 עם מכבי תל אביב ושיבחו את כובש השער הדרמטי: "הוא תמיד מופיע במאני טיים". בקבוצה כעסו בעקבות הקריאות גזעניות, וגיבו את אצילי המתוסכל שהתעמת עם אבו פאני במחצית: "כולנו מאחוריו". מחמאות לצרפתי: "מרגיש כמו מאמן לכל דבר"

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 1:1/ספורט1

1. במכבי חיפה לא נוהגים לחגוג אחרי תוצאות תיקו, אך החגיגות אמש (שני) אחרי ה-1:1 עם מכבי תל אביב היו כמו אחרי ניצחון, אולי אפילו כמו חגיגות אליפות. במשחק פושר מאוד, הירוקים הצליחו להשיג נקודה יקרה בתוספת הזמן והשאירו את הסטטוס קוו בצמרת, עם יתרון של 7 נקודות מעל הפועל באר שבע ו-10 מעל מכבי תל אביב.

"ברור שאנחנו רוצים לנצח בכל משחק, אבל עם איך שהמשחק התפתח, שער שוויון בדקה הזו הפך את זה למתוק מאוד", אמר אחד השחקנים. בסיום חגגו גם אלפי אוהדי חיפה עם אבוקות ורימוני עשן ברחובות הסמוכים לאיצטדיון בלומפילד. עוד לפני שריקת הפתיחה מופע הפירוטכניקה כבר החל ואף צוין בדוח השיפוט, מה שקרוב לוודאי יגרור העמדה לדין.

לא הרבה שחקנים זכו אמש למחמאות על היכולת, אך כולם קיבלו שבחים על הנחישות ועל כך שלא איבדו תקווה ולא הפסיקו לנסות לחזור למשחק בשום שלב. מי שזכה למחמאות מעל כולם היה כמובן צ'ארון שרי, שכבש את שער השוויון והיה במוקד החגיגות. "שרי הוכיח שוב שהוא שחקן שיכול לסיים משחק במהלך אחד", אמר אחד מחבריו לקבוצה. "נכון שלא היה משחק גדול גם שלו, אבל זו הגדולה שלו. במאני טיים הוא תמיד מופיע ונותן את הגול או הבישול שמצפים ממנו".

עוד לפני המשחק ניגש שרי לשחקנה הצעיר של מכבי תל אביב אוסקר גלוך ועודד אותו. בסיום התברר שהשניים הפכו לגיבורי המשחק, אחרי שהקשר בן ה-18 כבש את השער לזכות הצהובים.

"שרי כבש שער עם ניחוח של אליפות", הודו במועדון, והזכירו: "אבל עוד לא סיימנו את המשימה".

צ'ארון שרי, שחקן מכבי חיפה. אריאל שלום
תמיד הוא בא בזמן. הירוקים חוגגים עם שרי/אריאל שלום

2. היום של הירוקים היה אמוציונלי במיוחד. בשעת בוקר מוקדמת התבשרו במועדון על מות אחיו של ברק בכר. מי שקיבל את המושכות היה גיא צרפתי ולפני המשחק התקשר המאמן לעוזרו כדי לתדרך אותו מבחינה מקצועית. בחיפה החמיאו לעוזר המאמן שידע לאסוף את השחקנים בסיטואציה לא פשוטה. צרפתי לאחרונה קיבל כמה הצעות, כולל מהפועל חדרה, אך סירב לכולן.

בשלב זה עדיין אין לצרפתי חוזה לעונה הבאה, אך ההערכה היא שיחתום בקרוב על חוזה חדש. אמש התייחס גם צרפתי עצמו לסוגייה. "אני מרגיש בהתנהלות כמאמן לכל דבר. ברק יודע לנהל את הצוות בצורה פנומנלית. אם לא הוא כנראה שכבר הייתי בוחר לאמן בקבוצה אחרת, אבל למועדון הזה יש הרבה מה לתת לי ולי יש הרבה מה לתת לו. אנחנו רוצים לצעוד ביחד למקומות חדשים, כך שכרגע אני ממוקד רק בכיוון אחד".

גיא צרפתי עוזר מאמן מכבי חיפה. אריאל שלום
נענה לאתגר. גיא צרפתי/אריאל שלום

3. אם לאחר הניצחון על הפועל באר שבע היה זה הקפטן נטע לביא שלא הגיע לחגיגות על כר הדשא, אמש הגיע תורו של עומר אצילי, שהיה מאוכזב מאוד גם מהיכולת של עצמו וגם מהחילוף שלו. בנוסף, בחיפה ציינו שאצילי היה גם נסער מהקללות של אוהדי מכבי תל אביב כלפיו. אם לא די בכך, גם במחצית אצילי נראה עצבני ומתוסכל, ואף נרשם עימות קולני בינו לבין מוחמד אבו פאני. השניים יישרו את ההדורים בסיום, ובחיפה גיבו את אצילי שנמצא בכושר פחות טוב לאחרונה. "אף אחד לא צריך להסביר כמה אצילי חשוב וקריטי העונה", אמרו במועדון, "כולם מאחוריו וזה ברור לנו שזה רק עניין של זמן עד שנראה אותו שוב כובש וחוגג".

מי שלא עומד בציפיות עד כה הוא מיקאל אלפונס, שעשוי לאבד את מקומו בהרכב אם לא יעלה את הרמה במחזורים הקרובים. במשחק הבא נגד בני סכנין יחסרו הירוקים את דולב חזיזה וחוסה רודריגס בגלל צהובים, ומאוויס צ'יבוטה וסאן מנחם ייכנסו להרכב.

שחקן מאוכזב נוסף הוא מאור לוי, שנשאר מחוץ לסגל משחק שני ברציפות. לוי תרם לא מעט כמחליף העונה, אך בשני המשחקים האחרונים הוחלט לנפות אותו בצורה מפתיעה. לוי, שמוערך מאוד על ידי השחקנים ואנשי המועדון, נכח אמש במגרש וחגג עם השחקנים בסיום. במשחק נגד סכנין יחזור לוי לסגל, ויקווה לחזור לקבל דקות.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה עם גודסוויי דוניו. אריאל שלום
בחיפה בטוחים: בקרוב הוא יחזור לכבוש, ולחגוג. אצילי/אריאל שלום

4. והיה גם חלק לא נעים במשחק אמש. הקשר מוחמד אבו פאני היה נסער מאוד מקריאות גזעניות שהושמעו לעברו על ידי אוהדי מכבי תל אביב כלפיו. בחיפה זעמו בסיום על הקריאות וטענו שלא ייתכן שאלפים יבזו וישפילו שחקן על רקע גזעני. "אסור שקריאות כאלה יישמעו. זה ראוי לכל גינוי, לא סתם אבו פאני היה נסער בסוף", אמרו במועדון.

אוהדי מכבי חיפה. אריאל שלום
אבוקות, רימוני עשן, עימותים עם מבאטחים. אוהדי חיפה/אריאל שלום

המשטרה מענישה את מכבי חיפה בעקבות ההתפרעויות: איסור הכנסת ציוד עידוד

משטרת ישראל הודיעה על צעד מניעתי שאוסר על מכבי חיפה ואוהדיה הכנסה של ציוד עידוד לאצטדיונים. בהודעת המשטרה נכתב: "עם תחילת המשחק מול מכבי תל אביב הופעלו על ידי אוהדי מכבי חיפה בשערים 5-4 כ-15 אבוקות ושלושה רימוני עשן אפורים. בנוסף, במהלך אותם מפרי סדר ביציע החלה קטטה ביציע והותקפו מספר מאבטחים. כתוצאה מכך היה צורך בהכנסת כוחות שיטור ליציע על מנת להחזיר את הסדר על כנו.

"לפני המשחק הועבר לידינו על ידי מנהל האירוע רשימה של ציוד עידוד של אוהדי הקבוצה, ונענינו לכל הבקשות - במטרה לאפשר לקהל את ייעודו בעידוד הקבוצה. לאור אירועי האלימות והסכנה לשלומם של באי המשחק הוחלט לאסור על הכנסת עידוד מכל סוג שהוא במחזורים הקרובים, כול משחקי חצי גמר גביע המדינה, ובכל מסגרת שהקבוצה אמורה להשתתף בה.

"איסור זה אינו מהווה סנקציה או ענישה כלשהי, אלא מטרתה למזער ככל שניתן את הפגיעה בחפים מפשע כתוצאה משימוש פחזני בחומר נפץ אשר מהווה סכנה חמורה לשלום הקהל וביטחונו. מרחב יפתח מתנגד להכנסת ציוד עידוד למכבי חיפהף במשחקי בית וחוץ".

ביום שבת מכבי חיפה תארח את בני סכנין וארבעה ימים לאחר מכן היא תפגוש את הפועל חיפה בחצי גמר גביע המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully