וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: נהג רוסי ניצח במירוץ והצדיע במועל יד על ראש הפודיום

נהג הקארטינג בן ה-15 ארטיום סבריוחין, שמייצג את איטליה בשל הסנקציות כנגד מדינתו, ביצע את התנועה הניאו-נאצית ועורר סערה. אימו סיפקה הסבר מוזר, ברשתות קוראים להשעותו

סערה גדולה בעולם הספורט המוטורי התרחשה בפורטוגל, שם התקיים מירוץ בסבב אליפות אירופה בקארטינג לגילאי 11-15. הנהג הרוסי בן ה-15, ארטיום סבריוחין, סיים במקום הראשון והבטיח את מקומו על הראש הפודיום, שם גרם לסקנדל שעורר הדים.

כידוע, רוסיה הושעתה מענפי ספורט רבים בשל הפלישה לאוקראינה, אך סבריוחין הצליח להשיג אישור ולהתחרות תחת הדגל האיטלקי. על ראש הפודיום, כאשר ההמנון האיטלקי התנגן, הנהג ב-15 נגע פעמיים בחזה שלו, הצדיע במועל יד והחל לצחוק.

אם לא די בכך שמדובר בתנועה ניאו-נאצית וגזענית, הרי שגם על פי החוק האיטלקי הצדעה במועל יד בציבור הינה אסורה כבר שבעה עשורים, מה שהופך את המעשה שהתבצע תוך כדי המנון המדינה לחמור עוד יותר. אימו של הנהג ניסתה לספק הסבר, שנשמע מוזר ותמוה במיוחד, לפיו הוא "סימן לבבות לעבר המשפחה".

עדיין לא ברור כיצד יפעלו נגד הרוסי, אך התאחדות הספורט המוטורי הבינלאומית כבר הודיעה כי פתחה בחקירה על "ההתנהגות הלא מקובלת של סבריוחין על הפודיום". ברשתות מיהרו להטיח ביקורות רבות ודרשו את השעייתו של הנהג. "אני לא רוצה שנאצי ייצג את מדינתי איטליה. אני לא רוצה נאצי באף ענף ספורט". "ברוסיה, אם אתה עושה סימן של שלום שולחים אותך לכלא, מה פוטין יעשה לו? הוא ימשיך לחנך אותו להתנהג כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully