וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל איגוד הכדורסל לקבוצות ליגת העל: "עוברים לליגה תחת האיגוד"

10.4.2022 / 15:03

יעקב בן שושן שלח מכתב לראשי קבוצות הליגה הראשונה ובה הודיע כי הם מחויבים למעבר: "האגודות הפועלות תחת האיגוד כפופות לתקנוני האיגוד". בשני: ישיבת הנהלה שתדון במצב ותכריע בנוגע לעולות והיורדות מהלאומית

בעלי מכבי תל אביב אודי רקנאטי/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

מנכ"ל איגוד הכדורסל יעקב בן שושן שלח היום (ראשון) מכתב לכל קבוצות ליגת העל בכדורסל שכותרתו "מעבר למשחק במסגרת הליגה הראשונה בכדורסל תחת ניהול איגוד הכדורסל הישראלי". במכתב מציין בן שושן כי הקבוצות מחויבות לעבור לשחק תחת איגוד הכדורסל ומציין כי הן יוזמנו בקרוב לישיבת תיאום עם האיגוד.

שר התרבות והספורט חילי טרופר עם יושב ראש איגוד הכדורסל עמירם הלוי ומנכ"ל האיגוד יעקב בן שושן. אתר רשמי, אתר רשמי
שלח הודעה לקבוצות ליגת העל. בן שושן לצד הלוי וטרופר/אתר רשמי, אתר רשמי

"ביום ה-17 בנובמבר 2021 התקיימה ישיבת הנהלה באיגוד הכדורסל בה הוחלט על ביטול ההסכם בין מנהלת ליגת העל בכדורסל לאיגוד הכדורסל והשבת הזכויות שהעניק איגוד הכדורסל לניהול ליגת העל לגברים לאיגוד הכדורסל בישראל, וזאת בהתאם להוראות סעיף 33 להסכם מיום 5 ליוני 2002 שנכרת בין הצדדים. בהתאם אף נשלחה למנהלת הודעה רשמית במסגרת נתבקשה להיערך תוך שיתוף פעולה עם איגוד הכדורסל לצורך השבת הזכויות שניתנו לה באופן מסודר לאיגוד הכדורסל", כתב בן שושן במכתבו.

בהמשך כתב המנכ"ל כי: "חרף אין ספוק ניסיונות להביא להידברות עם המנהלת להעברת המקל בצורה תקינה וסדורה הדבר לא צלח, תוך שהמנהלת הלכה למעשה פועלת תוך הפרת ההסכם עם האיגוד ובניסיון להפוך למעשה לגוף רגולטורי עצמאי בניגוד לאמור בחוק הספורט. הדברים הגיעו כדי כך שנציגות המנהלת שהוזמנה ליום ה-6 באפריל 2022 לישיבת תיאום בחרה לנקוט בצעד חד צדדי ולהתעלם מההזמנה. הנכם מחויבים לתקנון היסוד של איגוד הכדורסל הקובע כי כלל פעילות ענף הכדורסל תיעשה תחת איגוד הכדורסל, כאשר האגודות הפועלות תחת האיגוד כפופות לתקנוני האיגוד אשר הותקנו מכוח חוק הספורט על ידי איגוד הכדורסל שהינו האיגוד המוכר והיציג על ידי FIBA הבינלאומי והאירופאי כמו גם הוועד האולימפי הישראלי והבינלאומי ובהתאם לחוק הספורט".

עוד בוואלה!

בחרו צד: קבוצות ליגת העל הודיעו שישחקו "רק תחת ניהול המנהלת"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב יפתח זיו, דרק וויליאמס. אודי ציטיאט
הליגה חוזרת לאיגוד. וויליאמס וזיו/אודי ציטיאט

בן שושן חותם את מכתבו וכותב: "איגוד הכדורסל עדיין תקווה כי מנהלת ליגת העל תתעשת ותפעל תוך כדי שיתוף פעולה עם איגוד הכדורסל על מנת להשיב את ניהול הליגה והמשכה בצורה תקינה ורציפה של כלל ענף הכדורסל".

במקביל אמורה להתקיים מחר ישיבת הנהלת איגוד הכדורסל שתדון במצב ותכריע בנושא העולות והיורדות מהליגה הלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully