וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הכדוריד יודיע על ביטול אליפות אירופה לנוער שתוכננה להתקיים בישראל

משרד הספורט לא הציג את תמיכתו באירוח התחרות שהפקתה נאמדת בכמיליון שקלים וחצי, ההנהלה תתכנס: "חשש גדול מסקנציות משמעותיות שיינקטו נגדנו, כולל השעייה"

תיקתקנו - קליפ סיכום היום 10.4/ספורט1

הנהלת איגוד הכדוריד תתכנס הערב (ראשון) ואז צפויה להתקבל סופית ההחלטה הלא פשוטה בדבר ביטול אירוח אליפות אירופה לנוער בכדוריד, שתוכננה להתקיים בקיץ בתל אביב.

"אחרי שבועות רבים של סחבת, מכתבים, שיחות ופניות חוזרות, משרד הספורט טרם הציג את התמיכה שלו לטורניר - שעלות הפקתו נאמדת בכ-1.5 מיליון שקל", נמסר מאיגוד הכדוריד, "עוד לפני הצגת המועמדות לאירוח הטורניר בישראל, הועברו מסרים כי משרד הספורט יתמוך בקיומו. איגוד הכדוריד הציג את מועמדתו בפני האיגוד האירופי ואף זכה באירוח. רק שמאז לא ניתנה התחייבות רשמית כלשהי, וכמובן גם לא סכום התמיכה - והסחבת נמשכה - למרות פניות שנעשו גם ע"י יו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח"כ סימון דוידסון, שהתייצב לצד האיגוד".

עוד נמסר מהאיגוד: "אם לא יתחולל שינוי ברור של הרגע האחרון, הנהלת איגוד הכדוריד עלולה לקבל את ההחלטה בשל אי היכולת לממן כלכלית אירוח טורניר שכזה ללא תמיכה - דבר שעלול להוביל לקריסה כלכלית של האיגוד ופגישה ישירה בנבחרות - שנמצאות בשבוע פעילות אינטנסיבי - הנבחרת הלאומית תארח ביום רביעי את הונגריה במסגרת פליאוף העלייה לאליפות העולם, והנבחרות הצעירות - העתודה והנוער נערכות בטורנירים שיתקיימו ביוון ובהונגריה למשימות הצפוית להן בקיץ. מיד שתתקבל ההחלטה - הודעה תימסר לאיגוד האירופי, והחשש הגדול שיינקטו סנקציות כנגד הכדוריד הישראלי - מקנס ועד השעייה".

יו"ר איגוד הכדוריד, דורון גלפנד, אמר עוד לפני הישיבה: "אכן אנחנו נקיים הערב את ישיבת ההנהלה, ולאחריה נאלץ להודיע לאיגוד האירופי שאיננו מסוגלים לקיים את הטורניר בישראל. האיגוד האירופי כבר מודע לסיטואציה ודרש הבהרות סופית בשבוע שעבר. ניסינו להרוויח עוד קצת זמן בתקווה שמישהו יתעורר ויספק בשורות והבהרות ברורות. אני רוצה להתנסח במילים עדינות - זו בושה שטורניר כזה שאותו זכינו לארח בישראל עם נבחרות מרחבי אירופה לא יתקיים בגלל שהמדינה לא עומדת מאחורינו, ועוד בתקופה שנבחרות מאירופה מהססות להגיע בגלל המצב הביטחוני. עצוב מאוד שזה קורה אחרי שנים רבות שלא אירחנו טורניר בינלאומי חשוב, וזה קורה בעידן שהכדוריד בתנופה וחלק מפרויקט הלאומי.

"זה אינטרס מובהק של המדינה לתמוך ולדאוג לאירוח, ושמעתי את זה בחודש האחרון לא מבכיר אחד או שניים - מרמת הפקידות הבכירה וחברי כנסת. על הבטחות שיהיה בסדר, אנחנו לא יכולים להסתמך. בהחלט יש חשש גדול מסקנציות משמעותיות שיינקטו על ידי האיגוד האירופי ויפגעו בפעילות נבחרות ישראל, ואני מתנסח בעדינות - המצב גם ככה רגיש - לאחר שאוקראינה כמובן נאלצה לבטל אירוח של אחד הבתים - וזה מעמיד את האיגוד האירופי במצב לא פשוט חודשים ספורים לפני קיום המשחקים - ואנחנו עלולים לשלם את המחיר. פשוט מקומם, כי לא מדובר פה במיליונים, אבל כנראה שזה פשוט לא חשוב למדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • כדוריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully