וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני אוסליבן: "נדאל ודג'וקוביץ' מכונות. הם ישברו אותך. פדרר כמוני, הוא אמן"

עודכן לאחרונה: 8.4.2022 / 13:53

אגדת הסנוקר משווה את עצמו לליאו מסי ופדרר וטוען: המחויבות הטוטאלית לסגנון התקפי מונעת הצלחה עקבית, אבל הקהל יכריע מיהו הגדול מכולם

רוני אוסליבן עם ברייק המאה ה-1,000 בקריירה/איגוד הסנוקר העולמי

אגדת הסנוקר רוני אוסליבן השווה את עצמו לליאונל מסי ורוג'ר פדרר, וטוען שהמחויבות שלו לסגנון משחק התקפי ושובה עין היא מה שמקשה עליו להצליח בצורה עקבית. אוסליבן, 46, הוא שחקן הסנוקר המפורסם והאהוד בעולם, ועל ידי רבים נחשב לטוב בכל הזמנים. אומנם הוא לא זכה באליפות העולם מאז 2020, אבל הוא עדיין נחשב לשחקן הכי פופולרי ונערץ בסבב, בזכות הסגנון האטרקטיבי שלו והנטייה לקחת סיכונים ולתקוף - לפעמים בכל מחיר. לטענתו, הניסיון לשחק בצורה חיובית מונעת ממנו להשיג הצלחה יציבה.

"תמיד שיחקתי סנוקר בסגנון שקשה מאוד להצליח בו כספורטאי בענף יחידני", אמר אוסליבן, "ג'ימי ווייט שיחק ככה, ואולי זה מה שמנע ממנו לזכות באליפות העולם ועלה לו ביוקר. אני הצלחתי להישאר נאמן לסגנון שלי, ועדיין הצלחתי לזכות שש פעמים באליפות העולם. זה לא קל.

"עבור מישהו כמו ליאו מסי, שמשחק בספורט קבוצתי, אני מניח שפשוט אומרים לו לעשות מה שהוא טוב בו, ויש אנשים אחרים בקבוצה שמחפים עליו, ואולי הוא לא צריך כל הזמן לרוץ ולרדוף אחרי הכדור.

שחקן הסנוקר רוני אוסליבן זוכה באליפות העולם. מתוך שידור הטלוויזיה, צילום מסך
יותר קשה להיות אלוף בסגנון שלו. רוני רוקט/צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה
נובאק דג'וקוביץ', רפאל נדאל, רוג'ר פדרר ב-2013. Matthew Stockman, GettyImages
מי הגדול מכולם? תלוי איך מסתכלים על זה/GettyImages, Matthew Stockman

"זה קצת כמו פדרר בטניס. מי הוא הגדול בכל הזמנים? מבחינת סטטיסטית, אפשר להגיד רפאל נדאל, אבל בדרך שבה הוא עשה את זה, הרבה יגידו שרוג'ר פדרר הוא הגדול בכל הזמנים. כך שזה תלוי באיך אתה רוצה לשפוט את זה, אני מניח.

"הרבה יותר קשה לזכות בטורנירים כשאתה משחק בסגנון של פדרר מאשר בשל נדאל. נדאל ישבור אותך. דג'וקוביץ' ישבור אותך. הם כמו מכונות, אבל פדרר הוא יותר אמן. כך שלשחק בסגנון הזה בענף יחידני, משאיר אותך פגיע, או לפעמים במצבים כלשהם שבהם אתה מותש".

כמו כן, אוסליבן טוען שגם הפעם יהיה לו קשה באליפות העולם, כי "אתה סוחב על הגב שלך תווית כלשהי, וההצלחה הזאת גורמת ליריבים לרצות בצורה קשה להפתיע ולהתפרסם עם ניצחון. עבור הרבה שחקנים, משחק מולי מרגיש כמו גמר. אני צריך להתמודד עם זה, בזמן שהרבה שחקנים חומקים מתחת לאף". אליפות העולם תיפתח ב-16 באפריל, ותשודר ב"יורוספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully