וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ העבר על הטראומה מימי הפועל באר שבע: "פתאום כיוונו לעברי רובה"

רוברט ניצה הפך לכוכב ריאליטי ברומניה ונזכר בחוויה לא שגרתית בבירת הנגב: "ברגע אחד איבדתי יותר ק"ג מ-3 שבועות בהישרדות"

תקציר: מכבי חיפה - הפועל באר שבע 0:2/ספורט1

בתחילת שנות ה-2000 רוברט ניצה זכה עם ראפיד בוקרשט בגביע רומני ובאליפות, אבל הקריירה שלו לא המריאה ואחרי שנות נדודים הוא נשכח ופרש. בתקופה האחרונה, כשהוא כבר בן 45, חלוץ העבר חזר לכותרות במולדתו בעקבות השתתפותו בגרסה המקומית לתכנית הטלוויזיה הישרדות.

הבוקר (חמישי) ניצה התראיין והעלה זיכרון רחוק מתקופה נשכחת, כששיחק בהפועל באר שבע כמה חודשים לא מוצלחים בעונת 2004/5 - הקבוצה הראשונה שלו מחוץ לרומניה (השלישית בסך הכול ביחד עם שתי קבוצות מוייטנאם בה סיים את הקריירה). באותם ימים טרום מבצע ימי תשובה, הייתה מתיחות בטחונית, בעיקר באזור הדרום.

שחקן ראפיד בוקרשט לשעבר, רוברט ניצה. רויטרס
"שזה לא יקרה שוב!". ניצה כובש בימיו בראפיד בוקרשט/רויטרס

אחרי שחתם, ניצה קיבל מהפועל באר שבע רכב וביום הראשון שלו בישראל נסע לקניון. מכאן זכות הדיבור לרומני: "הגעתי לחניון תת קרקעי ובכניסה היה שלט 'עצור'. המתנתי ואחרי כמה שניות אף אחד לא ניגש אלי, אז חשבתי שאני פשוט יכול להמשיך בנסיעה. התקדמתי למחסום והתכוננתי לקחת כרטיס לחניון ופתאום ראיתי שאני מוקף בחיילים עם כלי נשק. בחלון היה רובה שמכוון אלי!".

ניצה המשיך לספר: "החייל פנה אליי בעברית ולא הבנתי כלום. אני חושב שבאותו רגע איבדתי יותר קילוגרמים מאשר בשלושה שבועות בהישרדות. פתחתי את החלון ואמרתי 'אנגלית, אנגלית'. בסוף הגיע חייל אחר שיודע לדבר אנגלית וביקש ממני לפתוח את תא המטען. הוא שאל אותי למה לא עצרתי והסברתי לו שאני זר, שבסך הכול הגעתי לשחק כדורגל ולא הבנתי. בסוף הם נתנו לי ללכת".

ניצה נרגע, אבל לא לזמן רב. מסתבר שהוא שכח את הז'קט שלו בקניון ומאוחר יותר הוא שב לקחת אותו ושוב נתקל במציאות לא מוכרת. "ליד הז'קט הייתה חיילת חמושה. אמרתי לה שהוא שלי והיא שאלה אותי מה יש בכיסים שלו. היא לקחה כפפות, בדקה ואז החזירה לי את הז'קט ואמרה לי: 'שזה לא יקרה שוב!'."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully