וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה אושרה: תם עידן ה"פייר פליי", תהיה תקרת שכר

אופ"א בישרה על השינוי שבמסגרתו יוכלו מועדונים להשקיע ברכש ולשלם לשחקנים ולצוות המקצועי עד 70 אחוז מסך ההכנסות

תיקתקנו - קליפ סיכום היום 6.4/ספורט1

עכשיו זה רשמי: תם עידן ה"פייר פליי הפיננסי של אופ"א". אחרי לא מעט דיווחים בנושא, היום (חמישי) אישר הוועד המנהל של אופ"א את הרפורמה החדשה שתיכנס לתוקף החל מהעונה הבאה, 2022/23.

בניגוד ל"פייר פליי הפיננסי" שהיה נהוג בשנים האחרונות ובו היו על המועדונים הגבלות כלכליות שונות שאפשרו להם להשקיע סכומים בהתאם לגובה ההכנסות השונות, כעת ההתמקדות לא תהיה בסך ההוצאות של המועדונים על שלל ההיבטים, אלא פיקוח שיתמקד ויגביל מועדונים בכל הנוגע לתשלום המשכורות: בשורה התחתונה, תהיה תקרת שכר כך שכל מועדון יוכל להשקיע ברכישת שחקנים ולשלם להם ולצוותי האימון משכורות בסך כולל 70 אחוז מהכנסות המועדון.

נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין. רויטרס
שינוי משמעותי מצד אופ"א. הנשיא אלכסנדר צ'פרין/רויטרס

המשמעות היא שאם בעבר מועדון הוגבל בהשקעותיו גם בשל הוצאות שונות שנוגעות לאירוח המשחקים, אבטחתם ואף השקעה בתשתיות, כעת ההגבלות יחולו רק על ההשקעות וההוצאות שנוגעות לסגל השחקנים ולצוותים המקצועיים.

יש לציין כי אופ"א בכל זאת מאפשרת למועדונים לבצע חריגה בהוצאות גם ביחס להכנסות, כך שמועדון יוכל בשלוש השנים הראשונות לחרוג בהשקעה של עד 10 מיליון יורו בסך הכול. יתרה מכך, מכיוון שישנם חוזים קיימים בכל המועדונים בעולם ולא ניתן יהיה לבצע קיצוץ מאסיבי מיידי, בשלוש השנים הבאות המועדונים יוכלו לשלם לשחקנים ולצוותים 80 עד 90 אחוז מסך ההכנסות, ולא 70 כפי שיהיה בעתיד.

  • עוד באותו נושא:
  • אופ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully