וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד בברצלונה, ומכבי תל אביב תגלה בשישי את יריבתה בפלייאוף

7.4.2022 / 9:20

הצהובים יוצאים למשחק חוץ נגד מוליכת היורוליג עם רצף של ארבעה ניצחונות ובתחושה מצוינת, ג'ייק כהן: "נחמד להגיע למשחק כזה כשהבטחנו כבר את המקום בפלייאוף". היריבה צפויה לחלק דקות בין שחקני הסגל

תקציר הניצחון 72:86 של ברצלונה על אנדורה בליגה הספרדית/ספורט1

עם רצף של ארבעה ניצחונות יורוליג רצופים תתארח מכבי תל אביב הערב (חמישי, 21:00) בפלאובלאוגרנה אצל ברצלונה. הצהובים מגיעים למשחק מהמקום השישי עם 15 ניצחונות ו-11 הפסדים, ולעומתה ברצלונה כבר הבטיחה את המקום הראשון בטבלה עם 21 ניצחונות ו-6 הפסדים.

בכמה מילים: הניצחון אמש של אנאדולו אפס על באיירן מינכן קבע כי מכבי תל אביב תסיים במקום החמישי או השישי בטבלת היורוליג, והפסד שלה בברצלונה, או ניצחון של הטורקים במחזור הנעילה בבלגרד, ומכבי תלמד כבר השבוע מול מי תשחק בפלייאוף היורוליג בעוד שבועיים.

שחקן מכבי תל אביב יפתח זיו עם אנג'לו קלויארו, ג'ון דיברתולומאו, סקוטי ווילבקין. דני מרון
"זה לא משנה את מי אתה פוגש, כולן טובות". שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

הצהובים יצאו לברצלונה אתמול עם רצון גדול מאוד להמשיך את המומנטום הנהדר שלהם מהשבועות האחרונים שכלל ארבעה ניצחונות יורוליג רצופים ועלייה למקום הראשון בטבלת ליגת העל עם שורה של ניצחונות קלים. במכבי נתנו מנוחה באמצע השבוע לסקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ' ומאמינים כי השניים יגיעו ביכולת גבוהה למשחק נגד המוליכה.

"להמשיך להשתפר, לעבוד, להתכונן לפלייאוף ולהתקדם", אמר אנג'לו קלויארו על המטרות של הצהובים עד לסיום העונה ביורוליג, "אנחנו בפלייאוף. אני מבין שנשחק נגד ריאל מדריד, מילאנו או אולימפיאקוס. כולן קבוצות מצוינות וקשות מאוד ומה שיקרה - יקרה. זה לא משנה את מי אתה פוגש, כולן טובות ואנחנו צריכים לחשוב על עצמנו ופשוט לנצל את הזמן ולהשתפר".

שחקני מכבי תל אביב ג'ייק כהן, דרק וויליאמס, עוז בלייזר. לירון מולדובן
"זו הזדמנות נהדרת עבורנו". ג'ייק כהן/לירון מולדובן

הפורוורד הוסיף על המטרה של הקבוצה להכתיב את הקצב בברצלונה: "זה בהחלט מה שננסה. לשחק מהר ולהאט אותם. להשיג עצירות ולצאת להתקפות מעבר. יהיה משחק קשה מאוד, יש סיבה לעובדה שהם במקום הראשון בליגה".

ג'ייק כהן הוסיף ואמר: "זו הזדמנות נהדרת עבורנו, וזה מאוד נחמד להגיע למשחק הזה כשכבר הבטחנו את המקום בפלייאוף, אבל זה יהיה מבחן טוב מאוד לקראת הפלייאוף ולראות איך אנחנו מתמודדים כעת עם הקבוצה שמדורגת ראשונה. יש לנו סגל ורסטילי והרבה כלי נשק, לא רק להם. אני חושב שהגבוהים שלנו עשו עבודה טובה מאוד בשבועות האחרונים והתבססו בצבע, הכדור זז בצורה טובה ויש לנו שחקנים כמו סקוטי וג'יימס שיכולים לעזור לנו מבחוץ, כמובן. ברצלונה קבוצה מצוינת והולך להיות לנו קשה מאוד במשחק הזה".

במרכז ההתמודדות: אבי אבן. אחרי שגבר על פאבלו לאסו ואטורה מסינה ינסה המאמן של הצהובים להוסיף עוד שם מפואר לרזומה הניצחונות שלו - שרונאס יאסיקביצ'יוס.

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן. מאור אלקסלסי
יוסיף גם את שאראס לרזומה המאמנים שניצח? אבי אבן/מאור אלקסלסי

הנתונים:

- מכבי תל אביב גברה על ברצלונה בחמישה מששת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, כולל 67:68 בעונה שעברה בפלאובלאוגרנה, ניצחון שקטע רצף של 15 שנים ללא ניצחונות של מכבי על ברצלונה בחוץ.

- סקוטי ווילבקין ממשיך להוביל את טבלת היורוליג בקליעה ובזריקות לשלוש עם 2.5 שלשות מוצלחות מ-6.8 נסיונות למשחק. במשחק עצמו יפגוש ווילבקין את אחד הקלעים המדויקים ביותר במפעל, ניקולה מירוטיץ' שמדורג במקום השני בטבלת היורוליג עם 46.9 אחוז לשלוש - 2 שלשות מוצלחות מ-4.3 נסיונות למשחק. מירוטיץ' מוביל את היורוליג במדד עם ממוצע של 20 לערב.

- מקום נוסף בו ווילבקין יפגוש חבר נוסף לצמרת הוא בקו העונשין. הגארד של מכבי תל אביב הוא הקלע המדויק ביותר מהקו ביורוליג עם 94.3 אחוזים בממוצע, 83 קליעות עונשין מוצלחות מ-88 נסיונות, כששני אחריו ניקו לפרוביטולה עם 31 קליעות עונשין מ-33 נסיונות, קייל קיוריק רביעי עם 46 מ-51 ואילו ג'יימס נאנלי מדורג במקום השישי עם 81 קליעות עונשין מוצלחות מ-91 נסיונות.

- ברצלונה לא סתם מובילה את היורוליג, היא מובילה את המפעל בלא מעט אספקטים - אסיסטים למשחק, אחוזים ל-3, אחוזים מהעונשין, שנייה בריבאונדים, שלישית בנקודות וחמישית באחוזים ל-2 נקודות.

ניקולה מירוטיץ', ברצלונה. Sonia Canada, GettyImages
הקטלאנים צפויים להוריד עומס משחקניהם הבכירים. מירוטיץ'/GettyImages, Sonia Canada

היריבה: חצי שנה עברה מאז ברצלונה הגיעה ליד אליהו בריצה המרשימה של מכבי תל אביב בפתיחת העונה, והקבוצות נפגשות שוב בסיטואציה שונה לחלוטין. הקטלאנים כבר שבועיים אחרי שהבטיחו את המקום הראשון במפעל, מורידים עומס מהשחקנים לקראת הפלייאוף כשברנדון דיוויס צפוי להיעדר ולקבל מנוחה, ואילו למכבי המשחק קצת יותר חשוב. ברסה עומדת העונה על מאזן של 13 ניצחונות בית מ-14 משחקים, כשהיחידה שניצחה אותה בביתה הייתה מילאנו בחודש ינואר.

המארחת סובלת ממכת פציעות בחלק האחרון של העונה, אך עדיין מציגה סגל חזק ואיכותי. הכוכב הגדול הוא ניקולה מירוטיץ' שעומד על 16.8 נקודות ו-5.2 ריבאונדים בממוצע למשחק. ניק קלאת'ס, שפספס חלק משמעותי העונה בשל פציעה, רושם 7.4 נקודות, 6 אסיסטים ו-4.3 ריבאונדים כששחקנים מובילים נוספים הם קייל קיוריק, רוקאס יוקובייטיס הליטאי שמתקדם וניקו לפרוביטולה הארגנטינאי.

שימו לב ל.... סרטאק שאנלי. בהיעדרו של ברנדון דיוויס הסנטר הטורקי יקבל שוב את הבמה להציג את יכולותיו וירצה להמשיך את היכולת הטובה שהציג נגד אולימפיאקוס בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully