וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפרשיית סחר באיברים: של מי הכבד שהושתל אצל אריק אבידל?

בדיקה טוקסיקולוגית אימתה את החשש שהכבד שהושתל אצל מגן העבר לא שייך לבן דודו כפי שדיווח. החשד: ברצלונה רכשה עבורו כבד והעבירה אותו לספרד בדרכים לא חוקיות

העימות הפומבי בין ליאו מסי לאריק אבידל/רויטרס

אריק אבידל לא מפסיק להסתבך בפרשיות מפוקפקות. בנובמבר 2021 התברר כי מגן העבר היה מעורב בתקיפתה של הכדורגלנית קירה חמראווי, עימה ניהל רומן מחוץ לנישואים. כעת שמו משורבב לפרשייה חמורה נוספת.

לפי דיווחים בקטאלוניה, משטרת ברצלונה חוקרת חשד לפיו אבידל היה מעורב בפרשייה של סחר באיברים. בפברואר 2011, בעודו שחקן ברצלונה, התגלה אבידל כחולה בסרטון הכבד. אבידל המשיך בקריירה כרגיל ובמרץ 2012 הושתל כבד חדש בגופו, אחרי שלטענתו בן דודו התנדב להעביר לו. אבידל המשיך לשחק עד שהודיע על פרישה בדצמבר 2014, עבר למשרות ניהול ובמשך כמעט שנתיים שימש כמנהל הטכני של ברצלונה, כשסיפור ההתאוששות שלו מהסרטן מעניק השראה לרבים.

אריק אבידל בוכה במסיבת העיתונאים בה נפרד מקבוצתו ברצלונה. רויטרס
עוד עננה מעל ראשו. אריק אבידל ב-2013/רויטרס

אלא שכעת מתברר שהתמונה האמיתית קצת אחרת. לפי בדיקה טוקסיקולוגית שבוצעה לאחרונה, מתברר שהחשדות (שהופצו לראשונה כבר בשנת 2018) לפיהן אבידל מסר מידע כוזב על זהותו של תורם הכבד, הם אכן אמיתיים. הדו"ח מבהיר באופן חד משמעי שהכבד לא שייך לבן דודו של אבידל, ולכן מתחזק החשד נגד השחקן ונגד ברצלונה.

המשטרה אף מצאה תיעוד לשיחות בין נשיא ברצלונה דאז סנדרו רוסיי לבין חבר הנהלה אחר, בו השניים משוחחים על רכישה של כבד עבור אבידל בדרכים לא חוקיות. עורך דינו של אבידל דחה את הפרסומים וטען שחבר ההנהלה המדובר, חואנחו קסטייו, "מרבה לדבר שטויות", ושהוא בכלל התלוצץ.

ובכל זאת, החשד הוא שהכבד שהושתל אצל אבידל הגיע לספרד בדרך לא חוקית, ככל הנראה ממדינה אחרת, אם כי לא ברור עד כמה ברצלונה הייתה מודעת לכך, אם בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully