וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעת ענק: הפועל ירושלים הפסידה בראשון לציון ואיבדה את הפסגה

האדומים מהבירה נכנעו 78:73 לנועלת הטבלה וירדו מהמקום הראשון לפני פתיחת הבית העליון. גודווין הוביל עם 19, 17 ו-9 אסיסטים להולוואי

ספק אם מישהו חשב שזה יקרה להפועל ירושלים דווקא נגד המדורגת אחרונה בליגת העל, אבל זה קרה: האדומים מהבירה נכנעו הערב (שני) 78:73 למכבי ראשון לציון בבית מכבי, ובעקבות כך איבדו את פסגת הטבלה למכבי תל אביב בתום העונה הסדירה, אחרי ההפסד המפתיע ביותר שספגה הקבוצה בזירה המקומית העונה.

רק ביום חמישי האחרון רשמה הפועל ירושלים ניצחון חוץ מרשים על הפועל חולון, כאשר בשבעת המשחקים שקדמו לזה של הערב היא הפסידה רק פעם אחת. אלא שהשחקנים של יותם הלפרין סיפקו תצוגה נרפית מול הקבוצה החלשה ביותר בליגה, דבר שצריך להדליק יותר מנורה אחת אצל המאמן לקראת שלבי ההכרעה של העונה.

אבל עם כל הכבוד לאדומים, צריך לדבר גם על המנצחת: מעבר לתוצאה המרשימה, בזכותה מכבי ראשון לציון תיכנס למשחקי הבית התחתון עם סיכויים גבוהים יותר להבטיח את הישארותה בליגה הבכירה לעונה נוספת. הכתומים אמנם רחוקים שני משחקים מהפועל באר שבע, אך כידוע מחכה להם מפגש עם הקבוצה מבירת הנגב ואם ייראו כמו הערב בשארית העונה, דרור כהן ושחקניו יכולים להאמין שאפשר להימנע מירידה ללאומית אחרי 34 שנים.

שחקני מכבי ראשון לציון, דיימון סימפסון, טו הולוואי. דני מרון
ניצחון אדיר למכבי ראשל"צ. סימפסון והולוואי/דני מרון
רטין אובסוהאן, הפועל ירושלים. דני מרון
הפסד מביך לירושלים. אובסוהאן מתוסכל/דני מרון

קלעו למכבי ראשון לציון: ארצ'י גודווין 19 ו-6 ריבאונדים, טו הולוואי 17, 9 אסיסטים ו-3 חטיפות, דיימון סימפסון (13 ריבאונדים, 3 חסימות) ואנתוני בראון 12, נתנאל ארצי 7, יובל שניידרמן 6, קיילב ווסון 3, ניב בלול 2.

קלעו להפועל ירושלים: סולימאן בריימו 1 ו-7 ריבאונדים, ג'יילן אדאמס 12, 8 ריבאונדים ו-3 חסימות, רטין אובסוהאן, קייסי ריברס (6 ריבאונדים) וג'ון אגבונו (7 ריבאונדים) 9 כל אחד, ווילי וורקמן 6, אדם אריאל 5, איתי שגב 4, נועם דוברת 2.

עוד בוואלה! ספורט

בחרו צד: קבוצות ליגת העל הודיעו שישחקו "רק תחת ניהול המנהלת"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי ראשון לציון. דני מרון
עדיין מאמינים בהישארות. שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים/דני מרון
מאמן הפועל ירושלים יותם הלפרין. דני מרון
סיבה לדאגה. יותם הלפרין/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

המארחת קלעה את שלוש הזריקות הראשונות שלה מהשדה, אבל נפלאה בריבאונד ההגנה וכך היריבה נשארה צמודה, כאשר סל של אגבונו קבע 8:8. סל של סימפסון ושלשות של בראון וארצי העלו את ראשל"צ ל-13:16, אובסוהאן סידר לשגב נקודות אבל שניידרמן ו-ווסון שמרו על הפער - 15:19. וורקמן עלה על הלוח, ווסון קלע מחצי מרחק וחתם את תוצאת הרבע על 17:21 למכבי ראשון לציון.

אנתוני בראון, מכבי ראשון לציון מול סולימאן בריימו, הפועל ירושלים. דני מרון
המארחת פתחה טוב יותר. בראון/דני מרון

רבע 2:

ריברס קלע את השלשה הראשונה של הירושלמים, גודווין הגיב בסל בכורה שלו ואדאמס צימק ל-23:22. אסיסט של ריברס לאגבונו שוב הפך את התוצאה, הולוואי קלע מהקו ואחרי נקודת של דוברת בצד השני, גודווין קלע שלשות, סימפסון הוסיף סל שהזעיק פסק זמן של הלפרין ואחריו קלע עוד שתיים בדרך ל-26:32. בראון וגודווין השלימו את ריצת ה-0:12 והפער עלה ל-11, בריימו ואדאמס עצרו את הסחף. שניידרמן דייק פעמיים מהקו, בריימו השיב במהלך של שלוש נקודות והולוואי חדר מצוין בדרך ל-33:41 בסיום המחצית הראשונה.

ג'יילן אדאמס, הפועל ירושלים. דני מרון
ריצה גדולה החזירה את ירושלים למשחק. אדאמס/דני מרון

רבע 3:

בריימו וגודווין קלעו סל כל אחד בצד שלו, בראון הטביע במגרש פתוח והעלה ל-36:45. סימפסון ענה לסל של בריימו באחד משלו, אבל אגבונו צימק למינוס שש. וורקמן קלע פעמיים מהקו, הולוואי ובלול בצד השני העלו ל-43:51. אובסוהאן גם דייק בזריקות עונשין, גודווין וארצי החזירו את הפער לדו ספרתי אבל שלשה של אריאל, עוד שתי נקודות של אובסוהאן מהקו וסל של בריימו הורידו ל-55:52 בסוף הרבע.

ארצ'י גודווין, מכבי ראשון לציון. דני מרון
הקלע המוביל. גודווין מטביע/דני מרון

רבע 4:

אדאמס וריברס סגרו ריצת 0:15 נהדרת שהעניקה לירושלמים יתרון 55:60. גודווין עצר את הסחף בשלשה, ואז בלוק גדול שלו הוביל לנקודות של ארצי במתפרצת שעשו שוויון. אריאל קלע מהקו, אבל בראון והולוואי הפכו, אובסוהאן השיב בשלשה ויצא בעבירה חמישית, סימפסון קבע מהפך נוסף. אחרי קליעת עונשין של בראון, ריברס איזן ל-67:67. הולוואי השיב את היתרון, בריימו השווה אבל רכז המארחת קלע שוב. דוברת איבד וגודווין העניש בהטבעה שקבע 69:73. אדאמס ניסה להשאיר תקווה עם סל מקרוב, אבל ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על שניידרמן שהעלה ל-71:75. הולוואי וגודווין תקעו את המסמרים האחרים, בדרך ל-73:78 בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully