וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקוששו עד הסוף: בית"ר שיפרה עמדות, אבל מתכוננת לדבר האמיתי

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 18:59

פלייטר הוא ה"מושיע" בהתקפה, דן עזריה ממשיך להפתיע, ואומנם בית"ר ירושלים ניצחה את אשדוד וגירדה נקודות חשובות במאבק ההישארות, אבל תגיע למפגשים נגד שלוש היריבות לתחתית בידיעה שיש לה עדיין הרבה בעיות (ומעט אוהדים). הנאום של אבוקסיס ממחיש את המצב במדויק

תקציר: בית"ר ירושלים - מ.ס. אשדוד 0:1/ספורט1

1.

שחקני בית"ר ירושלים חגגו בחדר ההלבשה לאחר הניצחון 0:1 על מ.ס אשדוד, אלי אוחנה הוציא אוויר, ויוסי אבוקסיס כבר היה מוטרד מהמחצית השנייה והתחיל לחשוב על נוף הגליל. בבית"ר של העונה הכל הולך קשה. זו קבוצה מוגבלת שאילו הייתה משחקת טוב יותר הייתה יכולה לגמור את המשחק אחרי 45 דקות, אבל בית"ר תצטרך לגרד את ההישארות בליגה, בדיוק כמו שעשתה אמש. אין לה כלים לעשות אחרת.

אבוקסיס הכין את שחקניו לסיטואציה. כבר תקופה הוא אומר להם בדיוק את זה, כולל באסיפה לפני המשחק: "הבעיה שלנו הייתה הגולים שאנחנו סופגים בדקות פחות טובות. זה יוכרע על עוד כדור גובה, עוד חילוץ, עוד אחריות בעמידה. יהיו לנו את הדקות הטובות שלנו, אבל כשפחות הולך כל אחד יצטרך להביא מעצמו יותר כדי שננצח". המשחק אתמול היה תסריט מושלם לאסיפה הזאת. שחקנים אפילו אמרו בסיום: "מצד אחד מדאיג אותנו ההליכה אחורה בחצי השני, מצד שני, אם נוביל אין לאף אחד כאן בעיה לבעוט מחצית שלמה כדורים ליציע. המטרה היא להביא נקודות, בכל מחיר, יש אחריות להשאיר את המועדון הזה בליגה, לא מעניין שום דבר אחר".

רק כדי להבין את גודל ההישג של בית"ר אתמול - פעמיים שיחקה הקבוצה נגד אשדוד השנה, פעמיים זה נגמר 2:0 לחניכים של בן שמעון (ובנס לא נגמר בחמישיות). אחרי המפגש האחרון בטדי איתמר ניצן אמר בסיום ש"אנחנו מועמדים מספר 1 לירידה", יוסי מזרחי המשיך ב"ביזיון, אין בעיה להפסיד אבל לא לרוץ?", ומאות אוהדים חיכו בסיום מחוץ לטדי לפרוק את הכאב.

ולכן בבית"ר צריכים להוקיר את הניצחון, כי לא יהיה הרבה יותר טוב. היא הולכת לפגוש בשלושת המשחקים הקרובים את נוף הגליל, הפועל ירושלים ומכבי פתח תקוה ולא פייבוריטית באף מפגש. אם גרצ'קין פצוע אבוקסיס לא יכול לשחק עם ארבעה שחקנים בהגנה. עם ההיעדרות של רוטמן וחזרת זריהן מפציעה לא היו לו בכלל כנפיים, והוא מוגבל לחמישה בהגנה ושניים בהתקפה. אולי במחזור הבא יחד עם רוטמן יחזרו בואצ'י וגרצ'קין ויהיו לו יותר אפשרויות, כי המחצית השנייה שלחה אותו הביתה מאוד מוטרד.

שחקני בית"ר ירושלים. דני מרון
כל נקודה חשובה, כל מהלך מכריע. בית"ר חוגגת/דני מרון

2.

חליאופילו פלייטר. הסורינאמי שסופג עלבונות וזלזול בכל פינה אפשרית. אמנם שחקן התקפה מוגבל טכנית, חסר ביטחון ולא מוכשר במיוחד, אך בבית"ר הנוכחית הוא מביא מה שאחרים לא: עבודה של חלוץ. הוא משחק עם הגב לשער, לוחץ שחקני הגנה, מחלץ כדורים ונלחם עם כל מה שיש לו, גם אם זה לא הרבה. לא במקרה שני הגולים האחרונים של בית"ר בטדי הם שלו. אם שועה היה עובד כמוהו הוא היה היום עם מספר דו ספרתי של שערים ובישולים.

במקרה של שועה, הבישול הוא משמעותי אחרי בצורת ארוכה ממעורבות בשערים. מיכאל אוחנה לקח פיקוד במרכז השדה וכשהוא מוריד רגל מהגז כל הקבוצה הולכת אחורה. דן עזריה הוא האגדה של ינואר, שחקן שהיה כמה שעות מסיום החלון ללא קבוצה עד סיום העונה, חתם בבית"ר והפך לעוגן של אבוקסיס בקישור.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים, אורן ביטון עם דגל ישראל. דני מרון
חגיגה קצרה, וחוזרים למציאות הקשה. בית"ר/דני מרון

3.

פחות מ-5,000 אוהדים של בית"ר היו בטדי אתמול. זה לא מקרי. לא מעט אוהדים מיואשים. זה לא עניין של הההתמודדות בתחתית העונה, זה יותר העובדה כי אף אחד לא רואה אופק. רואים קבוצה תחת בעלים שהקבוצה לא מעניינת אותו והוא לא רוצה לשחרר, רואים חובות ופירוק כדרך היחידה לפתוח דף חדש, רואים הרבה בעיות ומעט מאוד פתרונות ומתקשים למצוא אנרגיות ללוות את הקבוצה במסע ההישארות הזה.

חלאופילו פלייטר שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
אם שועה היה עובד כמוהו, הוא היה היום עם מספר דו ספרתי של שערים ובישולים. פלייטר/דני מרון
דן עזריה שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
"פעם אחת אתה למטה ויכולה להיגמר לך הקריירה, ואחרי חודש פתאום אתה בשיא הקריירה". עזריה/דני מרון

4.

יוסי אבוקסיס דיבר בסיום על שני השחקנים שזכו להכי הרבה מחמאות בסיום, ואמר: "מיכאל אוחנה עושה דברים מדהימים, לא רק בשני המשחקים האחרונים. אפשר לראות שהיה קשה לו בסוף כי הוא איבד מהקצב שלו בשל העובדה שלא שיחק הרבה בשנים האחרונות. ודן עזריה, אני שמח בשבילו. כשהציעו לי אותו ביום האחרון שלחו לי כמה מהלכים שלו מהמשחק של בני יהודה נגד כפר סבא, נזכרתי במהלכים והלכנו עליו, הוא עושה דברים בצורה יפה וצריך להמשיך ככה".

דן עזריה עצמו סיפר בסיום: "אני יכול בסוף העונה לכתוב פוסט ענק על מה שקרה לי בעונה הזאת. פעם אחת אתה למטה ויכולה להיגמר לך הקריירה, ואחרי חודש פתאום אתה בשיא הקריירה. זה מאוד תלוי גם בך. גם כשלא שיחקתי התאמנתי, עבדתי קשה, יש לי מעטפת של מאמנים שעוזרים לי, הכנתי את עצמי לרגע הזה, זה לא מזל, הכנתי את עצמי, קיבלתי הזדמנות ואני לוקח אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully