וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל מול איסלנד, צ'כיה ואסטוניה במוקדמות אליפות אירופה

נבחרת הכדוריד הוגרלה לבית ג' במוקדמות, כאשר המשחק הראשון יהיה באיסלנד באמצע אוקטובר. האלופה מכבי ראשון לציון ניצחה את רמת השרון 32:37 במשחק שנעל את העונה הסדירה בליגה

נבחרת ישראל מתמודדת על העפלה היסטורית לאליפות העולם ונערכת לקראת צמד המפגשים מול נבחרת הונגריה החזקה (ב-13 באפריל בתל אביב, ושלושה ימים לאחר מכן בהונגריה), אבל הערב (חמישי) הזרקור הופנה לברלין - שם נערכה הגרלת מוקדמות אליפות אירופה 2024. נבחרת ישראל תתמודד במסגרת בית ג' מול נבחרות איסלנד, צ'כיה ואסטוניה.

סדר המשחקים: באוקטובר - איסלנד (חוץ ב-12/13) וצ'כיה (בית - ב-15/16). במרץ 23' - אסטוניה (חוץ - 8/9 ובבית ב-11/12) ובאפריל 23' - איסלנד (בית - 26/27) ומשחק אחרון בצ'כיה - (חוץ ב-30).

יונתן דיין שחקן נבחרת ישראל בכדוריד. הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד, אתר רשמי
שוב מול איסלנד. יונתן דיין במפגש הקודם/אתר רשמי, הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

24 נבחרות ישתתפו באליפות שתיערך בין ה-10 ל-28 בינואר 2024 בגרמניה, אבל בדרך אליה - 32 יתמודדו על 20 כרטיסים שמובילים לטורניר במסגרת שלב המוקדמות, המחולק לשמונה בתים בני ארבע נבחרות כל אחד (שתי הראשונות בכל בית יעפילו וכן ארבע בעלות הניקוד הטוב ביותר מבין אלו שיסיימו במקום השלישי). על פי שיטת המשחקים הנהוגה בקמפיינים האחרונים, הנקודות שבסופו של דבר נספרות הן בקיזוז המפגשים מול הנבחרת שתסיים במקום הרביעי. מי שזכו בכרטיסים חופשיים הם גרמניה המארחת, אלופת אירופה שבדיה, הסגנית ספרד ודנמרק שסיימה שלישית.

נבחרת ישראל כאמור הוגרלה מהדרג השלישי. בראש הבית הוגרלה נבחרת איסלנד החזקה - ששוב פוגשת את ישראל כמו בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה האחרון (האיסלנדים ניצחו בשני המשחקים - 30:20 ו-29:39). איסלנד היא מהנבחרות המובילות בעולם הכדוריד. היא סיימה במקום הראשון בבית 2 באליפות אירופה האחרונה, ונוצחה במשחק על המקום החמישי באליפות אירופה מול נורבגיה לאחר ההארכה 34:33. הישג השיא של האיסלנדים הוא המקום השלישי באליפות אירופה 2010 (לצד דירוגים מרשימים - ה-5 ב-2014 וכאמור ה-6 ב-2022), והיא רשמה 17 השתתפויות באליפויות עולם וזכייה במדליית כסף במשחקים האולימפיים בבייג'ין 2008.

נבחרת צ'כיה, שסיימה במקום השלישי בבית 5 באליפות אירופה האחרונה, פגשה את ישראל בפעם האחרונה בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2014 (המפגש האחרון שנערך בארץ ב-2013, בקדנציה של דראגן ג'וקיץ', הסתיים בהפסד 30:24). הצ'כים כאמור סיימו את הבית האחרון באליפות אירופה אחרי נבחרות שבדיה וספרד, ולפני בוסניה, כאשר הישג השיא של הצ'כים בשנים האחרונות היה ההגעה למקום ה-6 באליפות אירופה 2018. אסטוניה היא גם יריבה שישראל פגשה ב-2015, בקמפיין מוקדמות אליפות העולם שנערך בת"א (ישראל ניצחה 25:28). האסטונים הם אחת הנבחרות הטובות יותר בקבוצת הדירוג האחרונה, והם הוכיחו זאת בצמד המפגשים החודש בשלב השני במוקדמות אליפות העולם מול נבחרת אוסטריה, שהסתיימו בהפסדים דחוקים (35:33 ו-27:24).

שחקן מכבי ראשון לציון בכדוריד דור קלדרון מול שחקן הפועל ראשון לציון שי נתן. הדר ואן קולא איגוד הכדוריד, אתר רשמי
מכבי ראשון לציון סיימה שלישית. דור קלדרון/אתר רשמי, הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

במשחק השלמה אחרון שנעל הערב את העונה הסדירה בליגה, האלופה מכבי ראשון לציון ניצחה את א.ס רמת השרון 32:37. התוצאה לא שינתה דבר: רמת השרון סיימה את העונה במקום הראשון וזכתה עוד קודם לכן ביתרון ביתיות בסדרות הפליאוף. מכבי ראשון לציון סיימה שלישית, למרות שוויון הנקודות מול הפועל אשדוד (בשל היחס הישיר הטוב יותר של מחזיקת הגביע).

מחר (שישי - 16:00) ייצאו לדרך שתיים מארבע סדרות רבע גמר הפליאוף (בשיטת הטוב משלושה משחקים): מ.כ חולון תארח את הפועל ראשון לציון והפועל אשדוד את הפועל קרית אונו. שני משחקים ייערכו במסגרת בית ההישרדות, שעוד לפניו נשרה מ.כ באר שבע לליגה הלאומית וקבוצה נוספת תצטרף אליה. נס ציונה תארח את מכבי דימונה (15:00) וחבל אילות את באר שבע (13:30). המשחקים בבית התחתון נערכים במסגרת 3 מחזורים במהלך השבוע הקרוב. עוד חידוש בפליאוף ליגת העל: משחקים לא יסתיימו בתוצאת שוויון, אלא יוכרעו בכל מקרה - בהארכה ואם יהיה צורך בדו קרב פנדלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully