וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי המונדיאל יסתכלו עלינו אחרת": קטאר פועלת לשינוי התדמית

בצל ההאשמות על תנאי העובדים הזרים, זכויות האדם והיחס להומוסקסואלים, מארחת גביע העולם מנסה להציג את עצמה באור חיובי: "את הסיפורים הטובים של הפועלים אף אחד לא שומע. אנשים חוששים ממה שהם לא מכירים, יש לנו את הנורמות שלנו ואנו מבקשים שהן יכובדו"

תקציר מפלייאוף המונדיאל: פורטוגל - צפון מקדוניה 0:2/ספורט1

עוד פחות משמונה חודשים יצא לדרך אחד המונדיאלים הכי שנויים במחלוקת שידע הכדורגל. גביע העולם לראשונה יתקיים בחורף, לראשונה ייערך במזרח התיכון, ובשנים שחלפו מאז הבחירה בקטאר כמדינה המארחת צצו מספר שאלות כמו תנאי עובדים הזרים, זכויות האדם במדינה והיחס להומוסקסואלים. נאסר אל חאטר, המנכ"ל בארגון גביע העולם, סיפק שורת ראיונות בהן ניסה להציג את מדינתו באור אחר, חיובי יותר.

אל חאטר מגיב לסאות'גייט

אל חאטר התייחס תחילה לדעות שהשמיע גארת' סאות'גייט, מאמן נבחרת אנגליה. סאות'גייט העלה בעבר לא מעט סימני שאלה בנוגע לבחירה בקטאר כמדינה המארחת בשל הידיעות על פועלים זרים שמקפחים את חייהם במהלך העבודות על הקמת האצטדיונים והתשתיות לגביע העולם: "האם מישהו מסגל נבחרת אנגליה היה בקטאר? האם סאות'גייט מבסס את הדעות שלו ואת ההצהרות שלו על דברים שהוא קרא? כי בנושאים כאלה, מישהו בעל השפעה רבה צריך להקשיב למה שהוא אומר ולהיות זהיר בדרך בה הוא מתנסח. לפני שהוא מדבר על סוגיות כמו הפועלים הוא צריך להגיע לכאן ולדבר איתם".

"יש מקרים בודדים שהגיעו לתקשורת, אך אם תדברו עם רוב הפועלים, הם יספרו שהילדים שלהם התחילו ללמוד באוניברסיטה, הם בנו בתים למשפחות שלהם, אלה הסיפורים שאף אחד לא שומע. אני מצפה לקבל אותו כאן, לפגוש אותו בהגרלה והוא יוכל להקשיב לדעות שלי. הוא לא חייב להאמין לי, אבל הוא צריך להבין שיש דעות ותרבויות שונות. אף מדינה לא מושלמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נאסר אל חאטר. Barrington Coombs, GettyImages
המונדיאל ישנה את היחס לקטאר? אל חאטר/GettyImages, Barrington Coombs

סוגייה רגישה נוספת בנוגע לקטאר היא כאמור היחס לבני הקהילה הגאה. הומוסקסואליות הינה עבירה על החוק במדינה, שעלולה להוביל לעונש מאסר ממושך. סאות'גייט התייחס לכך ואמר כי זה מאכזב שאוהדי נבחרת שלושה האריות המשתייכים לקהילה הגאה לא יוכלו ללוות את האנגלים מהחשש להסתבכות עם החוק המקומי.

"קטאר היא מהמדינות הכי בטוחות בעולם", אמר אל חאטר, שניסה להגן על מולדתו, "אוהדים ירגישו כאן בטוחים, אנשים מבססים את הדעות והחששות שלהם על דברים שהם לא מבינים או מכירים. אנחנו מדינה צנועה, יש לנו את הנורמות שלנו ואנו מבקשים שיכבדו אותן, בדיוק כמו שאנו עושים כשאנחנו מטיילים בעולם. המשמעות היא שגילויי חיבה בציבור מתקבלת בצורה שלילית על ידי הסביבה - זה כל הסיפור".

יומיים בלבד לפני הגרלת שלב הבתים, בה תגלה קטאר את מי תפגוש במונדיאל הראשון בתולדותיה, אל חאטר נרגש מההכנות: "נציגי הנבחרות מתחילים להגיע, יש הרבה התרגשות. אני מאמין שהתפיסה לגבינו תשתנה ברגע שאנשים יבקרו במדינה. אני מצפה שאנשים שיבקרו כאן לראשונה, במיוחד ממדינות קרות בצפון ומערב אירופה, יהנו ממזג האוויר שיהיה כאן בנובמבר ודצמבר. אנשים יהנו ממה שיש לנו להציע".

  • עוד באותו נושא:
  • קטאר 2022

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully