וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדורו יורד למטה, ישראל מטפסת גבוה

מינוס 400, אחד מאירועי הספורט המוטורי החשובים בעולם יתקיים בשבוע הבא בים המלח. הרוכבים המקומיים מתרגשים וההכנות בשיאן

אחרי מירוץ הג'ירו דה איטליה היוקרתי שנערך לפני כארבע שנים בארץ, עוד תחרות בינלאומית עושה עליה היסטורית כאשר בשבוע הבא, צפוי להתקיים אחד מאירועי הספורט המוטורי החשובים ביותר שנערכו אי פעם בישראל. מדובר בסבב ה- MINUS 400, אשר יפתח את עונת 2022 בליגת ה - HARD ENDURO WORLD CHAMPIONSHIPשהיא למעשה אליפות העולם בהארד אנדורו, ענף מירוץ אופנועי השטח הנחשב לקשוח והמאתגר ביותר בעולם המוטורי. הליגה, פועלת תחת התאחדות האנדורו העולמית ומסונפת ל-FIM - פדרציית הספורט המוטורי העולמית לאופנועים.

אנדורו ישראל. ניר עמוס,
הכי קשוח. אנדורו/ניר עמוס

המירוץ שיערך כאמור לראשונה כאן בארץ, עתיד להתקיים באזור ים המלח המאופיין בתנאי שטח סבוכים. התחרות, צפויה להמשך לאורך שלושה ימים והיא עומדת להנחית איתה שלל רוכבים מהמובילים והטובים ביותר בעולם. האירוע מתקיים בצל מחלוקת שהתקיימה בין ארגוני הסביבה הירוקים לבין מארגני האירוע Riders for Riders, זאת אחרי שהראשונים התנגדו לקיומו לאור החשש שמה יגרם נזק סביבתי בעקבותיו. לבסוף, שונה תאווי המסלול והסמכה סביב הנושא הושגה.

אליפות העולם באנדורו כוללת 12 סבבים המתקיימים במדינות שונות באירופה וארה"ב, כאשר השנה בדומה לישראל, תכנס גם קנדה לסבבי המרוצים. הסבבים הנחשבים לקשים והקשוחים ביותר הם סבבי הרומניאקס ברומניה והארצברג האוסטרי, זאת לאור תאווי המסלולים הקשים והמסוכנים בו הוא הם עוברים. עבורנו, מדובר בעוד הזדמנות להציג את ישראל באור חיובי ולחשוף את הנוף הייחודי של אזור ים המלח והערבה בפני מאות מיליוני צופים מרחבי העולם.

אנדורו ישראל. ניר עמוס,
תוואי מסלול קשים ומסוכנים. תומר שמש/ניר עמוס

"זה אירוע ייחודי מסוגו כאן בארץ, רוכבים מהטובים בעולם צפויים להגיע וזה לא דבר של מה בכך. המירוץ הזה שונה מאוד מאלו שאנחנו רגילים אליהם שכן המסלול עובר בתוואי שטח קשים שלא רכבו עליהם בעבר. גם עבורי מדובר במשהו חדש שכן לא מדובר בקטגוריה שאני מתחרה בה בדרך כלל, לכן ההתרגשות היא רבה וההכנות הן בהתאם", אומר תומר שמש, אלוף ישראל ואחד הרוכבים הוותיקים והמוכשרים שידע הענף. שמש, שזכה שמונה פעמים באליפות הארץ, לקח חלק במספר סבבי התחרויות בחו"ל ואף זכה במקום הראשון בסבב הרומינאקס הקשוח בקטגוריית הברונז, צפוי להתחרות גם כן במרוץ הקרוב ולייצג את ישראל לצד רוכבים אחרים נוספים. הוא מתחרה על אופנוע BETA מדגם 350 במסגרת קבוצת המרוצים של מטרו מוטור, יבואנית רכבי שטח ודו גלגלי אשר אצלה, הוא גם עובד כמכונאי באחד ממרכזי השירות לכלי שטח של החברה.

"מדובר בענף שדורש מאמץ וכושר סיבולת רב", הוא מספר, "המרוצים יכולים לקחת גם 8 שעות במהלכן הרוכבים עוברים מאות קילומטרים. זה מצריך שעות של אימונים שכוללים גם אימונים ללא אופנוע שמחזקים את הגוף, אימונים כמו יוגה, קרוספיט ואחרים. במרוצים הראשונים לא הצלחתי אפילו לסיים הקפה, אבל האמונה וכושר ההתמדה הם הדברים החשובים כאן, והם אלו שהובילו אותי להישגים".

אנדורו ישראל. ניר עמוס,
יוצאים לדרך/ניר עמוס

ענף האנדורו פועל בישראל משנת 98, אבל צבר תאוצה משמעותית בשנים האחרונות שכן עד שנת 2012 הוא כלל לא היה חוקי. המרוצים, התקיימו במסגרת מחתרתית ולא ממוסדת, לפי כך, התחרויות גם לא היו מחולקות למקצים מוגדרים ותנאי ההשתתפות גם לא היו נוקשים יותר מדי. כל רוכב אשר היה מעוניין להתחרות, היה פשוט מגיע אל שטח ההתכנסות מוסכם ומצטרף למרוצים. מאז, הענף עבר התקדמות אדירה וכיום במסגרת פעילות הליגות בארץ, מתחרות גם קבוצות נערים וילדים מגילי 8 ומעלה.

הענף כולל מספר סוגי מרוצים הכוללים בין היתר את הספיישל טסט, היירסקרמבל, אנדורוקרוס ועוד. כאשר זה הקשה ביותר מבניהם, היא כאמור הארד האנדורו שלמעשה נחשב גם לענף המרוצים הקשה ביותר מבין ענפי הספורט המוטורי הדו-גלגלי בכלל. שכן, סבב ממוצע שלו נמשך בין שלושה לחמישה ימים במהלכם הרוכבים חולשים על מסלולים של מאות קילומטרים, הכוללים מכשולים פיזיים העוברים דרך הרים, שטחים מסולעים ונחלים. לנו רק נותר לאחר בהצלחה לכלל המשתתפים ולאחר שהאירוע יעבור בשלום.

  • עוד באותו נושא:
  • אופנועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully