וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסטיבל אברהם" בדובאי: כדורגלנים מישראל ואיחוד האמירויות שיחקו מול אגדות עבר

משחק הקטרגל הסתיים בתוצאה 4:12 לטובת נבחרת אגדות העולם. בין המשתתפים: טל בן חיים, סלים טועמה וג'יי ג'יי אוקוצ'ה

באירוע המרכזי של הפסטיבל טל בן חיים, סלים טועמה ומאור בוזגלו שיתפו פעולה עם כדורגלנים מהמדינות החתומות על הסכמי אברהם למשחק קטרגל מיוחד מול כוכבים כמו קאקה, פויול וסידורף. המשחק הסתיים 12:4 לאגדות מהעולם. שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל חאג'ה: "אני מקווה לראות את כל המדינות החתומות על ההסכמים, יחד עם ארה"ב, מוציאות לפועל באופן שוטף אירועים כדי להפגיש בין העמים"

נבחרת כדורגל מיוחדת עם כוכבי עבר מארבע המדינות החתומות על הסכמי אברהם, ישראל, איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין, שיחקה היום (שלישי) במתחם אקספו 2020 בדובאי מול נבחרת של אגדות כדורגל מהעולם, במסגרת "פסטיבל אברהם", שיזמה שגרירות איחוד האמירויות בישראל כדי לקרב בין העמים של מדינות ההסכם וליצור שיתופי פעולה תרבותיים וספורטיביים. באירוע השתתפו גם שרי התרבות, הספורט והנוער של המדינות וכן שפים מפורסמים.

משחק הקטרגל הסתיים בתוצאה 12:4 לטובת נבחרת אגדות העולם, לאחר 60 דקות. השחקנים הישראלים בלטו כשסלים טועמה כבש צמד ומאור בוזגלו הוסיף שער נוסף לטובת נבחרת הסכמי אברהם.

את ישראל ייצגו בנבחרת טל בן חיים (הבלם), סלים טועמה ומאור בוזגלו. הם התמודדו מול כמה מהשמות הגדולים ביותר בהיכל התהילה של הכדורגל העולמי: קאקה וז'וליו סזאר מברזיל; קרלס פויול ומיצ'ל סלגדו מספרד; מארגנטינה שיחק חוויאר סביולה; הניגרי ג'יי ג'יי אוקוצ'ה; רובר פירס, בקארי סנייה וקלוד מאקללה ייצגו את צרפת; וההולנדי קלרנס סידורף חתם את הרשימה.

כדורגל דובאי נבחרת אגדות העולם. קרדיט צילום: Expo 2020,
נבחרת אגדות העולם/קרדיט צילום: Expo 2020

לצד הישראלים שיחקו בנבחרת הסכמי אברהם סלהדין בסיר, מוסטפא חאג'י ונור א-דין נייבט ממרוקו; באחיט סעד, באשיר סעיד וחומייד פאחר מאיחוד האמירויות; טלאל יוסיף מוחמד, פאוזי מובראק עייש ומחמוד עבדול רחמאן מוחמד מבחריין.

"אני מקווה לראות את כל המדינות החתומות על ההסכמים, יחד עם ארה"ב, מוציאות לפועל באופן שוטף אירועים כדי להפגיש בין העמים, התרבויות והאוכלוסיות המגוונות של האזור ולאפשר לנראטיב הבהיר, הבריא ובר-הקיימא יותר להישמע ולהיקלט בידי עמי האזור, במיוחד בני הנוער, אותם אנחנו צריכים לחבר כדי באמת לקדם את החזון", אמר שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל חאג'ה. "שלום חזק מבוסס על קשרים חזקים בין אזרחי מדינות הסכמי אברהם. אנחנו צריכים להמשיך לאפשר לאזרחינו לשחק, לאכול, ליצור שותפויות וחברויות ולהנות זה עם זה".

פסטיבל אברהם הוא יוזמה של שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל חג'ה, בשיתוף שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס. שני השגרירים, יחד עם הממשלות שלהם, זיהו את הספורט, התרבות והקולינריה כאלמנטים מרכזיים ליצירת חיבורים בין-אישיים חזקים בין העמים החתומים על הסכמי אברהם. הם רואים במשחק הכדורגל באקספו דובאי כראשון בסדרה של אירועים גדולים בתחומי הספורט, המוזיקה, האוכל ועוד, שהם מקווים להפיק כדי להעמיק ולחזק את מערכות היחסים בין אזרחי המדינות.

לאחר משחק הכדורגל השחקנים, השרים, השגרירים ואורחי הכבוד לקחו חלק באירוע קולינרי מיוחד: ארוחת ערב משותפת שהוכנה בידי השפים המפורסמים מוחמד באיה ממרוקו, יוסיף וסלאח זאנל מבחריין, אביבית פריאל מישראל וחאלד א-סעדי מאיחוד האמירויות.

"חיבור בין עמים ואומות לא בא לידי ביטוי בחתימת הסכמים, הוא רק מתחיל שם", אמר שר התרבות והספורט, חילי טרופר. "חיבור אמיתי מתרחש בינינו, האזרחים, בשיחות מלב אל לב, במגרשי ספורט ואולמות קונצרטים".

"אני מעדיף לפגוש את שכניי על מגרש הכדורגל מאשר בשדה הקרב. ישראלים מעדיפים להסב יחד אל שולחן הסעודה מאשר להיפגש בשוחות; להשתתף בקרבות קולינריים ולא בקרבות אחרים. המפגש הזה, שבעבר היה נשמע דמיוני, מאפשר לי לחלוק את המשמעות הזו והעונג הזה איתכם - שכניי, חבריי".

  • עוד באותו נושא:
  • דובאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully