וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגל במונדיאל אחרי דרמת פנדלים נגד מצרים, קמרון עלתה עם שער בדקה ה-124

מאנה כבש את הפנדל האחרון ב-1:3 של נבחרתו אחרי 0:1 בתום 120 דקות ו-1:1 בסיכום. האריות השיגו את הכרטיס עם 1:2 הפכפך על אלג'יריה. גם גאנה, מרוקו וטוניסיה עלו

תקציר: סנגל - מצרים 0:1 (סנגל עלתה למונדיאל בתום דו קרב פנדלים)/ספורט1

מוקדמות מונדיאל 2022 באפריקה יגיעו היום (שלישי) לסיומם עם חמישה מפגשים ולא מעט דרמה. כשהאבק התפזר התברר שמצרים ומוחמד סלאח נשארו בחוץ, בעוד סנגל, קמרון, גאנה, מרוקו וטוניסיה העפילו.

באזור האסייתי איחוד האמירויות ניצחה את דרום קוריאה 0:1 וסיימה במקום השלישי בבית א'. האמירתים ישחקו נגד אוסטרליה (שסיימה שלישית בבית ב') ב-7 ביוני והמנצחת במשחק הבודד תעלה לקרב הסופי על כרטיס למונדיאל, נגד החמישית בדרום אמריקה - פרו.

סאדיו מאנה, נבחרת סנגל. CHARLY TRIBALLEAU, GettyImages
אלוף אפריקה כבש את הפנדל המכריע. מאנה/GettyImages, CHARLY TRIBALLEAU

סנגל - מצרים 0:1, 1:3 בפנדלים (1:1 בסיכום)

אחרי הדרמה הגדולה בגמר אליפות אפריקה שהגיעה לפנדלים, מישהו חשב שהעימות הגדול הזה יסתיים אחרת? אחרי 0:1 למצרים בבית לפני כמה ימים, סנגל ניצחה את הפרעונים בתוצאה זהה הערב אחרי שער עצמי מוקדם של אחמד פתחי (4). התוצאה החזיקה עד הדקה ה-90, הקבוצות ניגשו להארכה ולא מצאו הכרעה גם בתוספת.

לכל אורך המשחק הקהל הביתי סינוור את שחקני מצרים ובדו קרב הפנדלים הוא עלה שלב ומאוד הפריע לפרעונים. שני הבועטים הראשונים של כל נבחרת החמיצו, כולל סלאח שבעט ראשון במצרים וירה לשמיים. הסנגלים התעשתו, המצרים המשיכו להחטיא וסאדיו מאנה בעט את הפנדל האחרון שקבע 1:3 בדו קרב מהנקודה הלבנה ושלח את הנבחרת שלו לקטאר.

עוד בוואלה!

רוחות מדבר: הכדורגל הערבי בדרך לשבירת שיא משתתפות במונדיאל

לכתבה המלאה
תקציר ה-1:2 הדרמטי שהעלה את קמרון למונדיאל/ספורט1

אלג'יריה - קמרון 2:1

הדרמה שהתעלתה אפילו על המשחק בין סנגל למצרים. ריאד מחרז וחבריו כבר החלו לחגוג, לפני שהודחו לעיני הקהל הביתי בדקה האחרונה של תוספת הזמן. שער מוקדם של אריק צ'ופו-מוטינג בדקה ה-22 שלח את ההתמודדות להארכה, ושם אלג'יריה כבר נראתה בדרך להעפלה דרמטית, כשאחמד טובה נשאר חופשי בדקה ה-118 ונגח לרשת את ה-1:1 שהיה אמור לזכות אותה בכרטיס. אבל לאריות היו תוכניות אחרות, וקארל טוקו אקאמבי ניצל ערבוביה ברחבה כדי לכבוש בדקה ה-124 (!) ולהפוך לגיבור האומה. קמרון, שיאנית ההופעות האפריקאית במונדיאל, חוזרת לבמה הגדולה אחרי שנעדרה ממנה ב-2018.

שחקן נבחרת גאנה תומאס פארטיי. Visionhaus, GettyImages
שער היסטורי. פארטיי/GettyImages, Visionhaus

ניגריה - גאנה 1:1 (1:1 בסיכום, גאנה עלתה בזכות שערי חוץ)

הישג ענק לגאנה, שחזרה לגביע העולמי אחרי שנעדרה ממנו ב-2018. תומאס פארטיי כבש בדקה ה-10 והלחיץ את הניגרים, שכעת היו חייבים לנצח אחרי 0:0 במשחק בגאנה. וויליאם טרוסט אקונג איזן בפנדל כעבור 12 דקות, אבל הסופר איגלז לא הצליחו להשלים מהפך למרות שהפעילו לחץ כבד על שער היריבה. ניגריה תחמיץ מונדיאל בפעם הראשונה מאז 2006.

שחקני נבחרת מרוקו חוגגים עם אשרף חכימי (מימין). רויטרס
מונדיאל שני ברציפות. שחקני נבחרת מרוקו/רויטרס

מרוקו - הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו 1:4 (2:5 למרוקו בסיכום)

ניצחון מוחץ למרוקאים והעפלה למונדיאל שני ברציפות ושישי בסך הכול. עזאדין אונחי מאנז'ה הבקיע צמד בדקות 21 ו-54, טאריק טיסודאלי הצטרף בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ואשרף חכימי התכבד במסמר האחרון כשקבע 0:4 בדקה ה-69. בן מלאנגו רק צימק (77), אבל הקונגולזים שרצו להעפיל למונדיאל בפעם השנייה בהיסטוריה והראשונה מאז 1974 (אז עוד תחת השם זאיר), לא הצליחו.

שחקני נבחרת טוניסיה חוגגים. רויטרס
שמרו על היתרון מהמשחק הראשון. שחקני נבחרת טוניסיה/רויטרס

טוניסיה - מאלי 0:0 (0:1 לטוניסיה בסיכום)

גם טוניסיה, כמו מרוקו, העפילה למונדיאל שני ברציפות ושישי בסך הכול. הנשרים מקרתגו לא הבריקו בבית, אבל ידעו לשמור על הניצחון הקטן שהשיגו לפני כמה ימים בבמאקו. מוסא סיסאקו שכבש אז שער עצמי והורחק אחרי כמה דקות, נותר הדמות הטרגית אחרי שחבריו לא הצליחו לתקן את התוצאה.

הנבחרות שהבטיחו את מקומן במונדיאל 2022

קטאר (מארחת)
גרמניה
דנמרק
צרפת
בלגיה

קרואטיה
ספרד
סרביה
אנגליה
שוויץ

הולנד
ברזיל
ארגנטינה
אקוודור
אורוגוואי

איראן
דרום קוריאה
יפן
ערב הסעודית
קנדה
גאנה

סנגל
פורטוגל
פולין
מרוקו
טוניסיה
קמרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully