וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס המילטון הודח בסיבוב ה-1 לראשונה מאז 2017, תאונה למיק שומאכר

דרמה במקצה הדירוג של פורמולה 1 בערב הסעודית: הבריטי של מרצדס יזנק רק מהמקום ה-16 אחרי כישלון נדיר ("אני כל כך מצטער"), הבן של נחלץ בנס. פול פוזישן ראשון בקריירה לסרחיו פרס

בצל דרישת נהגי פורמולה 1 לבטל את הגרנד פרי בערב הסעודית, מקצה הדירוג לקראת המירוץ השני של העונה נערך הערב (שבת) כסדרו בג'דה וסיפק דרמה גדולה כבר בתחילתו, עם ההדחה הסנסציונית של לואיס המילטון. הנהג הבריטי של מרצדס, שזכה שבע פעמים באליפות העולם, לא קבע זמן מהיר מספיק ולראשונה מאז ברזיל 2017 מצא עצמו בחוץ כבר בסיבוב הראשון של המוקדמות. המשמעות: המילטון לא ימשיך להתחרות במקצה הדירוג ויזנק מחר מהמקום ה-16 בלבד.

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1. רויטרס
לואיס המילטון במהלך מקצה הדירוג/רויטרס

אגב, אז המילטון לא הצליח להעפיל לקטע השני בגלל תקלה טכנית. הפעם מדובר בעניין של מהירות בלבד, וזה לא קרה לו כבר כמעט 13 שנה, מאז הגרנד פרי הבריטי ב-2009. "אני כל כך מצטער, חברים", אמר לאחר הניסיון הכושל שלו. עוד לפני כן, בסשן האימונים השלישי, הבריטי היה רק במקום ה-11 ובמרצדס כבר היו מודאגים.

המילטון היה בין אלה שקראו לא להתחרות בג'דה, וביציעים שמחו לאידו לאחר הדחתו המוקדמת. אגב, אחד המרשלים של הגרנד פרי תקף את המילטון לפני כן כשצייץ כי הוא מאחל לו "תאונה דומה לזו של רומן גרוז'אן". כזכור, הצרפתי נשרף בידו כאשר קפץ מרכבו הבוער בגרנד פרי של בחריין ב-2020 וסיים את קריירת הפורמולה 1 שלו אז (מתחרה במירוצי אינדי בארה"ב). אותו מרשל פוטר מתפקידו בעקבות הציוץ.

רכבו המפורק של מיק שומאכר, פורמולה 1. Clive Mason, GettyImages
רכבו המפורק של מיק שומאכר מפונה מהמסלול/GettyImages, Clive Mason

תאונה לא פשוטה הייתה למיק שומאכר, הבן של מיכאל שפתח טוב את העונה עבור קבוצת האס. הוא התנגש בחומת הבטיחות בפנייה ה-12 במהלך קטע המוקדמות השני ורכבו התפרק. הנהג הצעיר נותר בהכרה ושוחח עם רופאי הקבוצה לאחר התאונה. הוא נחלץ ללא פציעות, אך פונה בכל זאת לבית החולים לסדרת בדיקות.

סרחיו פרס נהג קבוצת רד בול, פורמולה 1. Lars Baron, GettyImages
היסטוריה מקסיקנית. סרחיו פרס/GettyImages, Lars Baron

מקצה הדירוג חודש אחרי כמעט שעה ובסופו חגג סרחיו פרס מקבוצת רד בול, שהפך למקסיקני הראשון בתולדות הסבב שמשיג פול פוזישן. הוא עשה את זה אחרי 215 ניסיונות. שארל לקלר היה בדרך להבטיח עוד פול, אבל פרס קבע את ההקפה המהירה ביותר בזמן של 1:28.200 דקות וסיים ראשון. לקלר מפרארי יזנק שני וחברו לקבוצה קרלוס סאינס שלישי, בעוד אלוף העולם מקס ורשטאפן יתחיל מהמקום הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully