וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מריח משהו נשרף": נהגי הפורמולה 1 חוששים להתחרות בסעודיה

עודכן לאחרונה: 26.3.2022 / 13:47

הגרנד פרי בג'דה צפוי להתקיים כמתוכנן למרות החשש ממתקפה נוספת של המורדים החות'ים, ורשטאפן התלונן במהלך האימון שנערך בקרבת מפעלי הזיקוק שנפגעו

מקס ורשטאפן, לואיס המילטון, הדרמה בפורמולה 1/רויטרס

ביקורת קשה בקרב נהגי הפורמולה 1 על כך שהגרנד פרי בסעודיה לא בוטל. היום צפוי להתקיים מקצה הדירוג ומחר ייערך כמתוכנן המירוץ כפי שאישרו בכירי התחרות, אולם בקרב המשתתפים - כולל הנהגים הבכירים ביותר - ישנו חשש גדול בעקבות ירי נוסף של טילים ומזל"טים ששיגרו המורדים החות'ים בתימן לעבר מתקנים חיוניים בעיר ג'דה ביום שישי, לא הרחק ממסלול המירוצים.

נהג הפורמולה 1 לואיס המילטון. Clive Mason, GettyImages
המילטון בבירת סעודיה. היה שמח לא לשוב/GettyImages, Clive Mason

הגרנד פרי בסעודיה מוערך בהשקעה של כ-50 מיליון ליש"ט ועל כן לא נראה שיש כוונה לדחות את האירוע שעות ספורות לפני תחילתו, אבל ירי הטילים לעבר מתקני הזקיקוק שבעיר הובילו לבהלה גדולה גם בקרב הנהגים, שיודעים שדבר לא יכול להבטיח את בטיחותם - במיוחד לאור ההערכה שהירי יימשך, כשגם צפויה תגובה סעודית.

לפי דיווח ב"דיילי מייל", אתמול הנהגים שוחחו במשך שלוש שעות וחצי ודנו אם המירוץ צריך להתקיים כמתוכנן או שלא, כשבסופו של דבר, נכון לכתיבת שורות אלה, כולם יישרו קו והבהירו כי התחרות תיערך כמתוכנן. מקס ורשטאפן, אלוף הפורמולה 1, אף אמר לאנשי רד-בול באחד מאימוניו: "יש ריח של משהו נשרף, אני לא יודע אם זה מהרכב שלי או מרכב אחר". הריח נבע כמובן מאותה תקיפה של המורדים בתימן שפגעה במטרתה בסמוך למתחם האימונים.

הנהג הבריטי לואיס המילטון קרא לבטל את התחרות ונזכיר כי כבר בשנה שעברה הוא הודה שהוא לא מרגיש בנוח להתחרות בסעודיה וזאת בעקבות ההוצאות להורג והפגיעה בזכויות אדם במדינה: "העמדה שלי לא השתנתה, קשה מאוד לשמוע את הסיפורים. אנחנו לא מחליטים היכן נתחרה, אבל כן עלינו לעשות ככל שאנחנו יכולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully