וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד לא עושה בושות: סיפורו המפתיע של אנטון שטאך

עודכן לאחרונה: 26.3.2022 / 16:39

קשר מיינץ הוא השם המפתיע ביותר בסגל גרמניה, שתשחק מול ישראל הערב. עד לפני שנה וחצי הוא שיחק בליגה הרביעית ומאז ביצע קפיצה מטאורית. אביו, מתיאס, שדר ספורט מפורסם, אמר "רק אל תעשה לי בושות" כששידר משחק שלו בנבחרת הצעירה. עכשיו אין גאה ממנו

תקציר: ארמניה - גרמניה 4:1/ספורט1

"אל תעשה לי בושות, ילד", אמר השדר הגרמני מתיאס שטאך כששידר את אחד ממשחקי נבחרת גרמניה ביורו הצעירות בקיץ שעבר. שטאך בן ה-59 דיבר על שטאך אחר, הבן שלו אנטון. לא רק שהבן לא עשה לו בושות, אלא שהוא וחבריו גם עשו את כל הדרך עד זכייה ביורו. מתיאס הוא בעל תואר במדע ספורט ומשדר בכמה גופי שידור גדולים בגרמניה כששני הבולטים הם "סקיי" ו"יורוספורט גרמניה", שם הוא נודע בשל שיתוף הפורה עם בוריס בקר. מתיאס שיחק טניס בעצמו והוא בתקשורת הספורט מאז 1988, עבר כמעט בכל ערוץ גדול בגרמניה ושידר כדורגל על כל רמותיו והרבה מאוד טניס. גם הוא היה בהלם כשהתברר לו שהבן שלו זומן לראשונה לסגל נבחרת גרמניה הבוגרת לקראת צמד המשחקים מול ישראל והולנד.

"לא היינו בגרמניה כשזה קרה והאינטרנט לא עבד. ואז פתאום הגיעה הודעה מאנטון, שביקש שנחזור אליו בדחיפות. כהורים אנחנו תמיד מודאגים וקיווינו שרק לא קרה משהו רע. הוא סיפר לנו שהוא היה בטלפון וניסה להתקשר למישהו ואז היה איזה מספר שהציק לו ומסתבר שזה היה האנזי פליק". גם בוריס בקר התרגש עבור הבן של החבר. "ברור שבוריס עוקב אחרי הקריירה של אנטון", סיפר מתיאס, "הוא אוהב כדורגל ואנחנו מדברים הרבה על הקריירה של אנטון. הוא גם בירך אותי אחרי הזימון לנבחרת". ובכלל מדובר במשפחת ספורט מרשימה ושתי אחיותיו של אנטון, אמה ולוטה, הן שחקניות כדורסל כשאמה היא הצעירה ביותר ששיחקה אי פעם בליגה הראשונה בגרמניה כבר בגיל 14.

אנטון שטאך הוא הוא כנראה הדמות האלמונית ביותר בסגל הגרמני וגם הזימון והסיפור המפתיע ביותר. "שטאכי" בן ה-23 מתנשא לגובה של 1.93 והוא קשר במרכז השדה. עד גיל 14 הוא שיחק טניס במקביל לכדורגל ואפילו נחשב לכישרון גדול. "הייתי צריך להחליט כי לא יכולתי להמשיך גם בטניס וגם בכדורגל", סיפר בריאיון להתאחדות הגרמנית, "אהבתי מאוד את הטניס, אבל שם אי אפשר להיות שחקן קבוצתי". מתיאס סיפר: "אנטון היה שחקן טניס טוב. היה מתאמן שלוש פעמים בשבוע והגיע לטופ 10 בגרמניה עד גיל 12 וגם זכה בטורניר אירופי".

ניקו שלוטרבק שחקן נבחרת גרמניה עם אנטון שטאך. Alex Grimm, GettyImages
מהליגה הרביעית לנבחרת בתוך שנה וחצי. שטאך באימון השבוע עם שלוטרבק/GettyImages, Alex Grimm

שטאך החליט להתמקד בכדורגל אחרי שהגיעה הצעה להצטרף אל האקדמיה של ורדר ברמן, שם מעולם לא שיחק בקבוצה הבוגרת. הוא בילה שם ארבע שנים לפני שנדד קצת ובסוף עלה לקבוצת המילואים של אוסנברוק, משם עבר ללליגות הנמוכות ולקבוצה כמו ידלו ולמילואים של וולפסבורג. בתחילת 2020/21 גרויטר פירת החתימה את שטאך, שהיה מוכר בעיקר בזכות אביו. אחרי החתימה בפירת, האבא והבן דיברו והאב הציב בפני הכדורגלן מטרה: "בוא נקבע משימה בלתי אפשרית: הנבחרת הצעירה. אי אפשר לדעת". האבא המשיך וסיפר: "זה נראה לא ריאלי באותו שלב, אבל הוא עמד במטרה לאט לאט ועם עבודה קשה". שטאך רשם הצלחה גדולה בפירת ועזר לקבוצה לעלות אל הבונדסליגה, מה שסידר לו מקום בנבחרת הצעירה של גרמניה שכאמור זכתה ביורו. אחרי ההופעות המוצלחות שלו ביורו הצעירות, מיינץ רכשה אותו תמורת 3.5 מיליון יורו ובכל מקרה שטאך, שהסתובב בליגות נמוכות, פתאום עבר לקבוצת אמצע טבלה בבונדסליגה.

הפציעות והחסרונות הרבים של גרמניה, ובעיקר אלה של יוזואה קימיש ולאון גורצקה במרכז השדה, הובילו את האנזי פליק לזמן אותו, אבל כמובן שגם היכולת המצוינת של הסינדרלה במיינץ. הקשר בן ה-23 זוכה להשוואות מחמיאות מאוד ללא אחר מאשר שטפן אפנברג. הוא אחד השחקנים עם הכי הרבה ניסיונות בעיטה לשער וגם אחד המיירטים הטובים בליגה. הגובה שלו גם עוזר לו להיות אחד משחקני הראש הטובים בליגה והוא אחד משחקני הליגה עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר במאבקים אוויריים.

פליק החמיא לשטאך אחרי הזימון המפתיע ואמר: "אנטון שטאך הוא אולי שם שהפתיע הרבה אנשים, אבל הוא עושה עבודה טובה במיינץ. הוא עדיין לא המוצר הסופי ויש לו עוד מקום לשיפור, אבל כבר עכשיו יש לו איכויות נהדרות שיכולות לסייע לנו בנבחרת".

מתיאס שטאך שדר ספורט גרמני עם רוג'ר פדרר. רויטרס
קבע לאנטון מטרה: להגיע אל הנבחרת הצעירה. מתיאס שטאך עם רוג'ר פדרר/רויטרס
מתיאס שטאך שדר ספורט גרמני עם בוריס בקר. Hannes Magerstaedt, GettyImages
גם הוא התקשר לברך. בוריס בקר עם שטאך האבא/GettyImages, Hannes Magerstaedt

האבא מתיאס היה כמובן מרואיין מבוקש השבוע וסיפר למעסיקה שלו יורוספורט על תחושותיו: "כל מה שקרה עם אנטון מאז שהגיע מהליגה הרביעית זה לא אמיתי. היה ברור מההתחלה שיש לאנטון כישרון, אחרת ורדר ברמן לא הייתה מצרפת אותו. אחר כך הכול היה קצת חסר מזל. הוא לא היה מספיק פיזי בגיל קטן והמאמנים לא ממש התייחסו אליו. אני רוצה לציין לטובה את כל המאמנים שנתנו לו קרדיט והאמינו בו, כולל את בו סוונסון (מאמנו במיינץ) וכמובן האנזי פליק".

מתיאס סיפר כי במשפחת שטאך תמיד הייתה הבנה של שיח פתוח בנושאים מקצועיים, כולל ביקורת: "דברים שאני מנתח ומבין כשדר, אני אומר גם לאנטון בצורה ישירה. הילדים שלי רגילים לזה שאני מדבר איתם על מה שצריך לשפר גם כשיש להם משחקים טובים. אני שמח שהפכתי לאבא של אחרי שהוא היה הבן של. הוא הגיע ממקום נמוך עד לכאן בזכות הרבה עבודה והצניעות שלו, הגיע הזמן להפסיק לדבר על אבא שלו".

אנטון עצמו גם דיבר על המשפחה הספורטיבית ועל העובדה שככדורגלן בבונדסליגה הוא זוכה להרבה יותר תשומת לב תקשורתית מאשר אחיותיו. "ההבדל הוא עצום, אבל האחיות שלי השקיעו בספורט המון כמוני מאז שהיו ילדות. כולם יודעים שזה השוק וככה זה. הדבר הנחמד הוא שאין בינינו קנאה בכלל, רק הנאה ותמיכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully