וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת אירופה מחוץ למונדיאל: צפון מקדוניה ניצחה 0:1 באיטליה

סנסציה: הכחולים לא הפסיקו להחמיץ, טראייקובסקי בבעיטה אדירה בדקה ה-92 הכריע את ההתמודדות והותיר אותם מחוץ לגביע העולם בפעם השנייה ברציפות. שבדיה עלתה לגמר גם היא אחרי 0:1 מול צ'כיה ב-120 דקות

תקציר: איטליה - צפון מקדוניה 1:0/ספורט1

נבחרת איטליה זכתה באליפות אירופה האחרונה והשכיחה את העובדה שלא הייתה במונדיאל 2018 ברוסיה, אבל ספק אם מישהו האמין שהיא תישאר פעם שנייה ברציפות מחוץ לגביע העולם. אולי כנגד כל הסיכויים, אבל הערב (חמישי), במשחק חצי גמר פלייאוף מוקדמות המונדיאל שהיא אירחה בפאלרמו, איטליה נכנעה 1:0 לצפון מקדוניה משער בדקה ה-92, הודחה מהמוקדמות ותישאר מחוץ לגביע העולם. שבדיה ניצחה 0:1 את צ'כיה ב-120 דקות ותתמודד מול פולין בחוץ בשלישי על כל הקופה.

כידוע, אחרי שרוסיה הודחה מהתחרות בעקבות הפלישה לאוקראינה ובשל העובדה שהמשחק בין סקוטלנד לאוקראינה נדחה וייערך רק בחודש יוני כתוצאה מהמלחמה, נערכו היום ארבעה משחקים: פורטוגל ניצחה בביתה את טורקיה וביום שלישי תארח את צפון מקדוניה בקרב על גביע העולם, שבדיה גברה 0:1 על צ'כיה ותפגוש את פולין, שעלתה אוטומטית למשחק הגמר ו-ויילס שניצחה 1:2 את אוסטריה תתמודד בחודש יוני מול מי שתנצח בעוד כשלושה חודשים מבין סקוטלנד ואוקראינה.

מרקו וראטי שחקן נבחרת איטליה מאוכזב מול נבחרת צפון מקדוניה. רויטרס
לא ייאמן ששוב זה קרה לאזורי. וראטי/רויטרס

איטליה - צפון מקדוניה 1:0

כשהזיכרון הטראומתי מההדחה בפלייאוף בידי שבדיה עוד מהדהד בראשה ואחרי שפספסה את מונדיאל 2018 שנערך ברוסיה, הנבחרת שזכתה ביורו האחרון קיוותה שהסיפור ההוא לא יחזור על עצמו גם הפעם בקרבות ההעפלה למונדיאל. ועם זאת, ועוד בדרך הכי כואבת שיש, היא הפסידה 1:0 לצפון מקדוניה ושוב תצפה בגביע העולם מהבית.

איטליה מאז הזכייה ביורו שיחקה שבעה משחקים וניצחה רק בשניים מהם, אחד מול ליטא החלשה ובנוסף היא גברה על בלגיה במשחק על המקום השלישי בליגת האומות, וגם היום כשלה. היא אמנם תקפה ללא הרף וכמעט שלא אפשרה ליריבה לאיים על שערה, אבל בסופו של דבר, במתפרצת בדקה ה-92, החלוץ אלכסנדר טראייקובסקי שיחרר בעיטה מדהימה מחוץ לרחבה, הכניע את דונארומה ורשם את אחת הסנסציות גדולות ביותר. כעת צפון מקדוניה תצטרך להדהים גם את פורטוגל, במשחק שייערך ביום שלישי במגרשה של הסלסאו.

עוד בוואלה!

מוק' מונדיאל: פורטוגל ו-ויילס בגמר הפלייאוף

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת צפון מקדוניה חוגגים. רויטרס
סנסציה באיטליה. צפון מקדוניה חוגגת ניצחון/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 20: ברארדי נותר ללא כיסוי ובעט מתוך הרחבה, אבל נחסם על ידי שחקן מקדוני שגלש מצוין. מיד אחר כך אימובילה צריך היה להבקיע, אבל גם הניסיון שלו נבלם.

דקה 30: איזו החמצה ענקית! השוער מסר לברארדי, שמכ-16 מטר רק היה צריך לגלגל לשער החשוף, אבל בעט כדור חלש מדי שהשוער הספיק לזנק ולקלוט.

דקה 38: האיטלקים דרשו כדור עונשין מ-11 מטר אחרי שבעיטה של אימובילה נבלמה על ידי ההגנה המקדונית ונראה שפגעה ביד מקדונית, אבל האזורי יסתפקו בכדור קרן בלבד.

דקה 45: טראייקובסקי עם הניסיון הראשון של האורחת למסגרת השער של דונארומה, אבל הבעיטה לא הייתה מספיק מסוכנת כדי להכניע את השוער.

מרקו וראטי שחקן נבחרת איטליה. רויטרס
כישלון ענק. וראטי/רויטרס

דקה 54: ברארדי ניסה את כוחו בבעיטה מסובבת מחוץ לרחבה, אבל הכדור טס החוצה. דקה קודם כן הוא ניסה להבקיע ממצב דומה, אבל הכדור הלך למרכז השער ולא הקשה על דמיטריבסקי.

דקה 63: ברארדי הסתובב בתוך רחבת החמש וחייב היה להבקיע, אבל ויסאר מוסליו סגר אותו נפלא והציל לקרן.

דקה 78: לורנצו פלגריני החליף את אימובילה ובנגיעה הראשונה שלו בכדור בעט כדור אדיר מהאוויר, אבל הוא עלה סנטימטרים מעל המשקוף.

דקה 85: אמרסון עם דריבל נפלא מצא את פלגריני, ששוב סיכן את השער הצפון מקדוני כשספק בעט ספק מסר כדור שחתך את הרחבה והורחק לקרן.

דקה 92, 0:1 למקדוניה! סנסציה אדירה בפאלרמו. החלוץ אלכסנדר טראייקובסקי בעט כדור חד לפינה הרחוקה מכ-20 מטר, דונארומה הושיט יד ארוכה שלא מנעה מהכדור לפגוש את הרשת

רובין קוואיסון שחקן נבחרת שבדיה. David Lidstrom, GettyImages
תמיד מתעלה במדים הלאומיים. קוואיסון/GettyImages, David Lidstrom

שבדיה - צ'כיה 0:1 ( אחריהארכה)

השבדים עשו את העבודה שלהם אחרי 120 דקות ובזכות שער של רובין קוואיסון, שתמיד מתעלה במדים הלאומיים. הצ'כים, שנאלצו לשחק ללא מספר שחקני מפתח ובעיקר בלי ה-גולר שלהם פטריק שיק, הגיעו למשוכה גבוהה מדי מבחינתם. עכשיו שבדיה תתמודד מול פולין בפולין על כל הקופה במשחק עצום עבור שתי הנבחרות ושתי המדינות. ביורו האחרון זה נגמר עם 2:3 שבדי, ששלח את רוברט לבנדובסקי וחבריו הביתה כבר בתום שלב הבתים.

מהלך המשחק

דקה 8: קרן לזכות שבדיה כמעט הסתיימה בשער של אלכסנדר איסק, אבל החלוץ פספס את המסגרת.

דקה 11: צ'כיה עלתה ליתרון משער של יאן קוכטה, אבל השופט מייקל אוליבר פסל את השער בעקבות עבירה שבוצעה עוד לפני כן. שופטי המסך לא התערבו והתוצאה נותרה בעינה, עדיין 0:0.

דקה 29: הזדמנות גדולה לשבדיה כאשר דיאן קולוסבסקי הגיע להזדמנות טובה באחד על אחד, אבל הניסיון שלו למצוא את הפינה הרחוקה הסתיים בכדור שחלף ליד הקורה והחוצה.

דקה 45: אמיל פורסברג מצא את עצמו במצב מצוין להבקיע, אבל רגל צ'כית מנעה ממנו להבקיע ברגע האחרון.

דקה 59: תומאש סוצ'ק עלה גבוה ונגח כדור מסוכן שכמעט העלה את צ'כיה ליתרון.

דקה 110: שער! רובין קוואיסון מסר לאלכסנדר איסק, קיבל ממנו בחזרה ובעט מקרוב פנימה כמו שצריך, 0:1 קריטי לשבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully