וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב נחושה לקראת ריאל מדריד: "לא נקבל מתנות מהיריבות שלנו"

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 9:04

אחרי הניצחון על מילאנו יארחו הצהובים את המדורגת שנייה ביורוליג (21:05) ובמועדון מעריכים ששני ניצחונות יספיקו כדי להבטיח את הפלייאוף. בקבוצה רוצים יותר מסקוטי ווילבקין: "3 נקודות שלו לא יספיקו הפעם"

תקציר: אנאדולו אפס - פנרבחצ'ה 72:86/ספורט1

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (חמישי, 21:05) כשהצהובים יארחו את ריאל מדריד במסגרת המחזור ה-32. מכבי מדורגת במקום השישי עם 12 ניצחונות ו-11 הפסדים, ואילו ריאל מדורגת במקום השני בטבלה עם 18 ניצחונות ו-7 הפסדים. כל הכרטיסים למשחק נמכרו עד אתמול בשעות אחר הצהריים.

בכמה מילים: הניצחון הגדול על מילאנו ביום שלישי נתן למכבי תל אביב הרבה מאוד מרווח נשימה במאבקי הפלייאוף, אך הצהובים יודעים שהם יהיו חייבים לעשות את העבודה בעצמם. הערכות בקרב אנשי הקבוצה מדברות על כך שניצחון אחד בלבד עד לסיום העונה לא יספיק כדי להיכנס לפלייאוף והצהובים יצטרכו לרשום שני ניצחונות, כדי לסיים לפחות במקום השמיני. "אנחנו רואים קבוצות כמו מונאקו נכנסות לכושר טוב, הכוכב האדום קרובה אלינו עדיין, נהיה חייבים לעשות את העבודה בעצמנו", סיפרו במועדון, "לא נקבל מתנות מהיריבות שלנו".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן ריאל מדריד אדי טבארס. דני מרון
3 נקודות שלו הפעם לא יספיקו. ווילבקין/דני מרון

במכבי היו מרוצים מאוד מהשימוש בשחקני הפנים בניצחון על מילאנו אך יודעים שנגד שחקני הפנים החזקים של ריאל, בעיקר וולטר טבארס, יהיה להם קשה להפעיל את אנטה ז'יז'יץ' וג'יילן ריינולדס, והם יצטרכו לקבל עזרה גם משחקני החוץ ובעיקר מסקוטי ווילבקין שהיה חלש במשחק האחרון. "קשה לראות איך 3 נקודות של סקוטי יספיקו נגד ריאל", אמרו במכבי אמש.

"המשחקים בשבוע כפול קשים מאוד במיוחד שאנחנו משחקים נגד קבוצה שצמרת הגבוהה, קבוצה מנצחת בכל עונה, אנחנו רוצים להביא את כל מה שהבאנו למילאנו גם למשחק הבא", אמרן קינן אוואנס לקראת ההתמודדות, "ריאל קבוצה מוכשרת, אני מקווה שהיה להם ערב ארוך, אנחנו לא יכולים לתת להם לקלוע 90 נקודות, עצרנו קבוצות טובות על כמות נמוכה של נקודות, לא משנה מה יהיה נצטרך לעמוד מולם בצורה אגרסיבית".

ג'יילן ריינולדס הוסיף ואמר: "זה יהיה משחק קשה, משחק של ריבאונדים, נצטרך להיות מוכנים ונעולים על המשחק, הם יקלעו זריקות, אם ניתן את האגרוף הראשון ונביא את האנרגיה כמו שאני יכול להביא מהספסל, אנחנו יכולים לנצח, זה מתחיל באימון ביום רביעי. אנחנו עובדים על לצופף את הצבע, לחפות אחד על השני, ולקחת את הריבאונד, נצטרך להיות האגריסיביים, אם אתה לא מוכן לשחק עם הלב, אתה לא צריך לשחק".

עוד בוואלה!

חמישי ביורוליג: מילאנו תתאושש מההפסד למכבי על חשבון אנאדולו?

לכתבה המלאה
וולטר טבארס שחקן ריאל מדריד עם רודי פרננדס. Sonia Canada, GettyImages
מכבי תצטרך להתמודד עם הדומיננטיות שלו בצבע. וולטר טבארס/GettyImages, Sonia Canada

במרכז ההתמודדות: סקוטי ווילבקין. כמו בכל משחק במכבי תל אביב יצפו מהכוכב שלהם להביא את כל מה שיש לו, ובמיוחד אחרי משחק הנפל נגד מילאנו.

הנתונים: מאז שגברה עליה בגמר הפיינל פור ב-2014 ניצחה מכבי תל אביב את ריאל מדריד שלוש פעמים בלבד מתוך 13 משחקים. הבלאנקוס ניצחו את מכבי שש פעמים ברצף עד הניצחון של מכבי ביד אליהו בשנה שעברה, כשארבעה מתוך חמשת המשחקים האחרונים בין הקבוצות נגמרו בהפרש של עד 5 נקודות ושלושה מתוך החמישה נגמרו בהפרש של עד 2 נקודות.

מכבי תל אביב הפסידה העונה בבית שלוש פעמים בלבד, מתוכם פעמיים ביורוליג. הפסד הבית האחרון של מכבי, להוציא את דרבי חצי גמר הגביע שנחשב למשחק נייטרלי, היה ב-26 בדצמבר להפועל תל אביב. מאז רשמו הצהובים תשעה ניצחונות בית רצופים. באותה תקופה רשמה מכבי בחוץ מאזן חלש בהרבה - ארבעה ניצחונות מ-11 משחקים, כולל הפסדים בליגת העל.

ריאל מדריד נמצאת במשבר ביורוליג עם ארבעה הפסדי חוץ רצופים ושני ניצחונות בלבד בשבעת המשחקים האחרונים. עד כמה חריג המשבר הזה של ריאל? בין סוף חודש אוקטובר ל-20 בינואר רשמה הקבוצה מאזן מדהים של 21 ניצחונות מ-22 משחקים בכל המסגרות.

פאבלו לאסו, מאמן ריאל מדריד. Sonia Canada, GettyImages
העונה האחרונה שלו בריאל מדריד? פאבלו לאסו/GettyImages, Sonia Canada

שחקן אחד בלבד בסגל של ריאל שיחק את כל המשחקים העונה, ונסן פוארייה, כשחוץ ממנו גרשון יאבוסלה וסרחיו יוי פספסו משחק אחד, וולטר טבארס שניים ורודי פרננדס שלושה. כל השחקנים האחרים הפסידו ארבעה משחקים או יותר. במכבי תל אביב ארבעה שחקנים לא פספסו משחק - סקוטי ווילבקין, אנג'לו קלויארו, דרק וויליאמס וג'יילן ריינולדס, כשקינן אוואנס מדורג אחריהם עם שני משחקים בלבד בהם לא שותף.

היריבה: ריאל מדריד מגיעה ליד אליהו בעיצומה של התקופה הגרועה ביותר שלה העונה. הקבוצה של פאבלו לאסו הרגישה שהיא מחוץ למשבר אחרי כמה ניצחונות בשבועות האחרונים, אך ביום ראשון הפסידה בליגה למנרסה ושלשום איבדה יתרון מבטיח בטורקיה נגד אנאדולו אפס. בשבועות האחרונים, בשיא המשבר, החלו דיבורים על סיום דרכו של המאמן המוערך שהוביל את ריאל לזכייה בגביעי אירופה, אך נכון לעכשיו הוא ממשיך לעמוד על הקווים. המטרה של ריאל היא לשמור לפחות על המקום השלישי עד לסיום העונה על מנת להימנע ממפגש עם אנאדולו או אולימפיאקוס ברבע הגמר, וניצחון ביד אליהו אמור להבטיח לה את זה.

את הקבוצה מובילים העונה וולטר טבארס הענק עם 11.7 נקודות ו-7.7 ריבאונדים בממוצע וגרשון יאבוסלה הצרפתי עם 11.9 נקודות. בשבועות האחרונים החל גבריאל דק, שחזר מקדנציה קצרה ולא משכנעת ב-NBA, להיכנס לעניינים כולל 23 נקודות בהפסד בטורקיה ביום שלישי.

שימו לב ל.... נייג'ל וויליאמס גוס. הגארד שהיה מועמד גם למכבי תל אביב מחזיק ברצף לא מחמיא בכלל כשבכל משחק שני הוא לא מצליח לקלוע ולו נקודה. במשחק הקודם נגד אנאדולו הוא קלע 9 נקודות, כך שאם הרצף יימשך, מכבי תל אביב אמורה ליהנות ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully