וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשלי בארטי הודיעה על פרישה פתאומית: "אין בי את הכוחות להמשיך"

הלם בעולם הטניס: המדורגת 1 בעולם החליטה לתלות את הנעליים בגיל 25 ובשיא ההצלחה, פחות מחודשיים אחרי זכייה היסטורית באליפות אוסטרליה. בסרטון אמוציונלי הסבירה: "הגעתי לתחושת מיצוי, נגמר לי הדרייב". איגה שביונטק תעלה לטופ העולמי במקומה

תקציר: רפאל נדאל נגד קרלוס אלקראס, חצי גמר טורניר אינדיאן וולס/ספורט1

הלם בעולם הטניס: אשלי בארטי, המדורגת 1 בעולם, הודיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) על פרישה פתאומית בשיא ההצלחה. בארטי בת ה-25, שלפני פחות מחודשיים הפכה למקומיות הראשונה מאז 1978 שזוכה באליפות אוסטרליה ובסך הכל זכתה בשלושה תארי גרנד סלאם שונים בשלוש השנים האחרונות, הסבירה את החלטתה המפתיעה בסרטון נרגש באינסטגרם האישי שלה.

"זהו יום מלא ברגשות עבורי, בו אני מודיעה על פרישה מהמשחק שאני כה אוהבת. אני אסירת תודה למשחק על כל מה שנתן לי, ועוזבת אותו גאה, בתחושת מיצוי", אמרה בארטי, והסבירה שהפרישה נובעת בעיקר מסיבות מנטליות. "זה מתבשל אצלי כבר במשך זמן רב. אחרי שזכיתי בווימבלדון בשנה שעברה, תחושת הבטן שלי הייתה שהשגתי את כל מה שרציתי להשיג בטניס. זה רק התגבר אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה".

הודעת הפרישה של בארטי

לדבריה, "שתי הזכיות הללו היו הדרך שלי לחגוג את המסע המדהים שעברתי במהלך הקריירה. בתור בן אדם, זה כל מה שרציתי ושאפתי אליו. אבל עכשיו זה הזמן לרדוף אחרי חלומות חדשים. אין לי את הדרייב הפיזי, הרצון הנפשי ואת מה שנדרש כדי לאתגר את עצמי להישאר בטופ העולמי גם בעתיד. תשו כוחותיי".

זו הפעם השנייה שבארטי מודיעה על פרישה, אחרי שב-2014 עזב את הענף למשך שנתיים וניסה לפתח קריירה חדשה בתור שחקנית קריקט מקצוענית, אבל הפעם נראה שההחלטה סופית. בארטי תהפוך למדורגת 1 השנייה אי פעם שמודיעה על פרישה אחרי שז'סטין הנין עשתה זאת ב-2008, גם כן בגיל 25.

עוד בוואלה!

רפאל נדאל ייעדר בין ארבעה לשישה שבועות: "אני עצוב"

לכתבה המלאה
אשלי בארטי אליפות אוסטרליה. רויטרס
הגשימה את החלום האחרון שלה בענף, ועזבה בשיא. בארטי אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה בינואר/רויטרס

בארטי תימחק כעת מהרישומים של ה-ATP ותאבד את המקום הראשון בדירוג העולמי, בו החזיקה במשך 114 שבועות רצופים, הרצף הרביעי הכי ארוך בכל הזמנים. מי שתטפס במקומה לטופ העולמי לראשונה בקריירה היא איגה שביונטק הפולנייה.

בארטי מסיימת את הקריירה עם 15 תארים אישיים בסך הכל, כולל שלושה תארי גרנד סלאם, לצד 12 תארי זוגות. כאמור, בתקופה האחרונה היא הייתה בשיאה מבחינת מקצועית, עם 25 ניצחונות ב-26 המשחקים האחרונים, וזכייה בשלושה תארים מתוך ארבעת הטורנירים האחרונים שהשתתפה בהם. את השנה היא פתחה במאזן של 0:11.

"הזכייה בווימבלדון בשנה שעברה שינתה אותי בתור אדם וספורטאית", היא מסבירה. "כשאתה מקדיש את כל כולך למשך כל כך הרבה זמן למען מטרה אחת ויחידה, משהו משתנה כשהחלום מתגשם. אני חלמתי לזכות בווימבלדון, ומשהו בנקודת המבט שלי השתנה אחרי שזה קרה. היום אני מוכנה סוף סוף להגיד את זה בקול רם, ומרגישה כל כך מאושרת וכל כך מוכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully