וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופך לגדול אי פעם? "ללברון ג'יימס יש את הטיעון המנצח"

אחרי שעקף את קארל מאלון, בארצות הברית מנתחים כמה מהר ג'יימס יעבור גם את קארים ויהפוך לגדול קלעי העונה הסדירה בכל הזמנים, ומחדשים את הוויכוח ההיסטורי על גדולתו לעומת ג'ורדן: "ככל שהשנים עוברות, ברור שלברון לא יישפט רק על מספר האליפויות"

דני אבדיה אחרי הניצחון על הלייקרס/חשבון הטוויטר של הוויזארדס

לברון ג'יימס מתקרב בצעדי ענק לעבר עוד שיא היסטורי שיבסס את מעמדו כאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה. אחרי שעקף את קארל מאלון וטיפס למקום השני ברשימת קלעי כל הזמנים בעונה הסדירה, ברור שזה רק עניין של זמן עד שהכוכב בן ה-37 יעקוף את קארים עבדול ג'באר ויעלה למקום הראשון.

ללברון יש כעת 36,947 נקודות בקריירה, קארים עומד על 38,387, והעקיפה עשויה לקרות מהר למדי: אם לברון ישמור על ממוצע של 30 נקודות למשחק ב-11 המשחקים שנותרו ללייקרס, הוא יסיים את העונה במרחק של 1,110 נקודות מקארים. אם כך, מחשבים בארצות הברית, כדי להגיע לשיא הוא יזדקק ל-37 משחקים אם יעמיד בעונה הבאה ממוצע של 30 נקודות, ו-45 משחקים עם יעמיד ממוצע של 25 נקודות (הממוצע שלו בעונה שעברה).

וכמובן, כצפוי, כפי שקורה כמעט בכל פעם שלברון שובר או מתקרב לשבור שיא היסטורי, ניצת מחדש הוויכוח על מיקומו בדפי ההיסטוריה, וההשוואה לג'ורדן צצה שוב. ללברון יש קייס לא רע כשמסתכלים על הסטטיסטיקות היבשות: הוא מדורג שני בכל הזמנים בנקודות בעונה הסדירה, שלישי בסלי שדה, 4 בקליעות מהעונשין, 8 באסיסטים ו-10 בחטיפות. כשמדובר בפלייאוף, השליטה הסטטיסטית שלו אבסולוטית: הוא מדורג ראשון בנקודות, סלי שדה, קליעות עונשין, חטיפות ודקות, שני באסיסטים ובשלשות, ושלישי במספר ההופעות בסדרות גמר (10).

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. Andy Lyons, GettyImages
המספרים מתחילים להתיישר לטובתו? לברון/GettyImages, Andy Lyons

"בוויכוח האם הוא השחקן הגדול בכל הזמנים, ללברון תמיד יהיה את הטיעון האולטימטיבי: אף שחקן לא היה כל כך למשך כל כך הרבה זמן כמוהו", טוען בריאן ווינדהורסט מ-ESPN. "ככל שהשנים עוברות נהיה ברור יותר ויותר שהמורשת והרזומה של לברון לא יתבססו רק על מספר האליפויות שלו. יש לו ארבע אליפויות, ומאוד לא סביר שישתווה או יעבור את שש האליפויות של ג'ורדן. אבל יש לו, כאמור, טיעון מאוד משכנע - לאורך זמן, לא היה אף שחקן כמו לברון".

ווינדהורסט טוען ש"הרבה פעמים משתמשים ב-10 ההופעות של לברון בגמר כדי להתנגח בו, כי הוא הפסיד שישה גמרים, אבל האמת היא שהנתון הזה בעיקר משחק לטובתו. לא חשוב באיזו קבוצה או באיזה סגל, הוא תמיד בעניינים, תמיד נמצא במאבק. זה כרטיס הביקור שלו, וזה מה שמבדל אותו משחקנים אחרים בעבר. לברון עוד עשוי לשכנע את ציבור אוהדי ה-NBA שהוא ראוי לעמוד בראש ההר, אבל זה לא בשליטתו. אבל אין ספק שהוא ממשיך לשחק עבור המורשת שלו. זה כל מה שנשאר לו".

מצד שני, יש כמובן גם מי שטוען שעדיין מדובר בחילול הקודש, ושלברון אפילו לא קרוב לג'ורדן. "אובייקטיבית, אי אפשר לומר שלברון גדול יותר מג'ורדן", טוען פרשן רשת "פוקס" כריס ברוסארד. "סטטיסטיקות משוכללות לא מספיק כשמדובר בדיון ה-GOAT, באף ענף ספורט. גדולה היסטורית מודדים באמצעות היכולת של שחקן מסוים בשיא שלו, ובשורה התחתונה ג'ורדן עשה יותר ב-13 עונות בריאות מלברון ב-17 עונות. לג'ורדן יש 6 אליפויות ב-7 שנים, ללברון 4 ב-8. כאן זה נגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully