וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ייאמן איך שצ'אבי שינה את ברצלונה". פיקה הכריז: "חזרנו"

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 8:54

ברצלונה פירקה את ריאל מדריד בקלאסיקו, אנשי הכדורגל מחמיאים למאמן שעשה מהפכה בחדר ההלבשה ועל המגרש: "בארסה חזרה לעניינים, ועכשיו זה רשמי". צ'אבי: "ציפינו למשחק קשה יותר". גם אריק גרסיה עקץ את מדריד, שאקירה מפרגנת לבעלה

קלאסיקו: שחקני ברצלונה חוגגים את הניצחון 0:4 על ריאל מדריד בברנבאו/חשבון הטוויטר הרשמי של ברצלונה

ברצלונה כנראה לא תיקח העונה אליפות, וסביר להניח שדווקא ריאל מדריד היא זו שתוכתר כאלופה בתום העונה ותחזיר לעצמה את הכתר, אבל הערב (ראשון) בברנבאו הקלאסיקו הזכיר לברצלונה כמה מרגעי הקסם של העשור הקודם, כשהקבוצה נהגה לחגוג מול היריבה המרה שלה, תוך תצוגת כדורגל מרהיבה. זה נגמר ב-0:4 גדול לבארסה על ריאל, אבל מבחינת אוהדי ברצלונה, זה ערב שנותן הרבה תקווה, ומחזיר את הכבוד למועדון, אחרי חמישה הפסדים רצופים בקלאסיקו.

ב"מונדו דפורטיבו" הכותרת קראה "תצוגת כדורגל של בארסה היממה את מדריד: הקבוצה של צ'אבי השיגה ניצחון היסטורי ונראתה כמו מקהלה מול יריבה שהייתה רחוקה מרמתה". ב"ספורט" הכותרת הייתה: "בארסה חיללה את הברנבאו כמו בימים ההם: הבלאוגרנה השיגה ניצחון היסטורי במוזיאון של ריאל מדריד, הערב הקסום תיסכל את הברנבאו".

ג'רארד פיקה צייץ אחרי המשחק: "חזרנו".

שאקירה מפרגנת לבעלה

שחקני ברצלונה חוגגים בברנבאו. רויטרס
שחקני ברצלונה חוגגים בברנבאו/רויטרס

אומנם פייר אמריק אובמיאנג כיכב עם צמד, עוסמאן דמבלה היה שוב מצוין - אבל אין ספק שגיבור הניצחון של ברצלונה הוא המאמן צ'אבי, שקיבל קבוצה מלאה בבעיות, ותוך מספר חודשים הצליח לשקם אותה, להחזיר אותה לחיים, ולתת לה את הביטחון, את הכלים ואת היכולת להביס בצורה כזאת את האלופה שבדרך.

העיתונאי פבריציו רומנו צייץ במהלך הקלאסיקו דברי שבח לצ'אבי שמתארים היטב את ההצלחה שלו: "זה פשוט לא ייאמן איך צ'אבי שינה את מועדון הכדורגל של ברצלונה תוך 134 ימים, על המגרש ומחוצה לו. אווירה בחדר ההלבשה, טקטיקה, החתמות, יחסים עם השחקנים וההנהלה... ואז, הקלאסיקו הזה. 134 ימים. שאפו". גם גארי ליניקר צייץ: "ברצלונה חזרה לעניינים, ועכשיו זה רשמי!".

סרג'יו בוסקטס אמר בסיום: "יכולנו לכבוש גם שערים נוספים. אם יש לנו את הסיכוי הכי קטן לזכות באליפות, נלך על זה. זה קשה, אבל אנחנו צריכים להיות מוכנים במקרה שזה אפשרי. קודם כל אנחנו צריכים לעלות אל המקום השני כי סביליה שם. בקלאסיקו הקודם שיחקנו תחת צ'אבי וגם שלטנו, אבל הם גרמו לנו לנזק במתפרצות. היום שלטנו בזה היטב".

היועץ לנשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה, ג'ורדי קרויף, אמר: "אני חושב שהקבוצה שיחקה בצורה נהדרת והראתה המון שאפתנות. זו הייתה תצוגת מופת. אני חושב שהקבוצה נמצאת במגמת שיפור כבר כמה חודשים, מרגישה נינוחה, משחקת כדורגל טוב ואפשר ליהנות מזה, אבל להמשיך לעבוד כדי לזכות במה שנותר".

מאמן בארסה צ'אבי אמר: "שיחקנו משחק יוצא מן הכלל ואני חושב שיכולנו לכבוש גם שערים נוספים. שיחקנו טוב מאוד ועכשיו מגיע לנו ליהנות. אפשר להשוות את זה ל-2:6. היינו הרבה יותר טובים ממדריד, אנחנו עוזבים את האצטדיון עם חיוך על הפנים, ברצלונה חייבת לחגוג את זה.

"האם חזרנו? זה יום שצריך ליהנות בו. חזרנו אחרי תקופה גרועה של משחקים נגדם ושיחקנו יוצא מן הכלל. ציפינו למשחק קשה יותר... ה-0:4 הזה יכול לשנות את הדינמיקה של ההווה ושל העתיד". עוד צ'אבי: "שיחקנו משחק שלם מאוד, הרבה יותר ממדריד, הפגנו עליונות. הלחץ הגבוה היה טוב מאוד, עם אובמיאנג וגם עם פדרי שעוזר מאוד. היום אמרנו לעצמנו שזו הדרך, זה המודל של המשחק של בארסה".

בלם ברצלונה אריק גרסיה נצפה אומר לאחד משחקני ריאל מדריד: "אתה, בשנה הבאה כדור הזהב? כדור הזהב?" - ובספרד נטען שהוא אמר את הדברים לוויניסיוס.

ג'רארד פיקה ושחקני ברצלונה חוגגים את הניצחון הגדול בקלאסיקו בברנבאו. רויטרס
ג'רארד פיקה ושחקני ברצלונה חוגגים את הניצחון הגדול בקלאסיקו בברנבאו/רויטרס

כמה מספרים מהמשחק

* צ'אבי הפך לראשון אי פעם שמנצח בברנבאו בהפרש של ארבעה שערים גם כשחקן (2:6) וגם כמאמן (0:4).

* עוסמאן דמבלה הוא שחקן ברצלונה הראשון שמבשל פעמיים במחצית הראשונה בקלאסיקו מאז מאמנו צ'אבי עשה את זה לפני כ-13 שנים, בניצחון המפורסם 2:6. דמבלה בסך הכל עם שמונה בישולים בתשעת משחקי הליגה האחרונים.

* פייר אמריק אובמיאנג הצטרף ליוהאן קרויף וניימאר כשחקנים היחידים שכבשו ובישלו עבור ברצלונה כבר בקלאסיקו הראשון שלהם.

* אובמיאנג הוא שחקן ברצלונה הראשון שכובש צמד בבכורה בקלאסיקו בברנבאו מאז בוסטילו בספטמבר 1969.

* היחיד פרט אליו שכבש צמד ובישל בקלאסיקו היה אלפרדו די סטפנו במדי ריאל מדריד, באוקטובר 1953.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully