וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב הביסה את הפועל חיפה, גם חולון והרצליה ניצחו

יאנג להט (24) ב-71:92 של פרנקו על חסין, ריימן הורחק. החולונים התקשו ב-69:72 מול באר שבע. מחזיקת הגביע טיילה באילת

לאחר הניצחון של מכבי תל אביב על הפועל גליל עליון, המחזור ה-21 בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים נוספים. הפועל חולון ניצחה בשיניים את הפועל באר שבע, שעדיין לא השיגה ניצחון חוץ על היריבה מהשפלה, בעוד בני הרצליה השיגה ניצחון חוץ ראשון בליגה בשנת 2022 עם 79:96 קליל על הפועל אילת. הפועל תל אביב הביסה 71:92 את הפועל חיפה במשחק שנעל את הערב.

שחקן הפועל באר שבע דרק פארדון. קובי אליהו
באר שבע לא ויתרה, אך ירדה מנוצחת. פארדון/קובי אליהו

הפועל תל אביב - הפועל חיפה 71:92

הקבוצה של דני פרנקו שבה למסלול הניצחונות לאחר שני הפסדים רצופים, ועשתה זאת מול הקבוצה החסרה של אלעד חסין, שהגיע ללא סקוטי ג'יימס ואיבד במהלך המשחק גם את ספנסר וייס שנפגע באפו וגם את וויל ריימן שהורחק לאחר שספג גם עבירה בלתי ספורטיבית וגם עבירה טכנית. פול סטול ערך בכורה סבירה במדי הפועל תל אביב, כשגיימס יאנג שוב נטל המושכות בהיעדרו של ג'ייקובן בראון הפצוע. ברבע השלישי עלתה המארחת ליתרון דו ספרתי, והפועל חיפה לא הצליחה להדביק את הקצב. הקבוצה של פרנקו עם ניצחון עשירי העונה - כמו לחבורה של אלעד חסין.

קלעו להפועל תל אביב: ג'יימס יאנג 24 נקודות, בר טימור 21, ג'וש אואנס 15 ו-9 ריבאונדים, עידן זלמנסון 10 ו-7 ריבאונדים, פול סטול 10 ו-5 אסיסטים, ג'יי פי טוקוטו 5 ו-6 ריבאונדים, איגור קולשוב 4, גיל בני 3. רז אדם (05:00 דקות) שותף, אך לא קלע.

קלעו להפועל חיפה: קאדים אלן 22 נקודות ו-5 ריבאונדים, ג'יימס דיקי 13 ו-10 ריבאונדים, ג'יימס אניס 11 ו-6 ריבאונדים, איגור נסטרנקו 10 ו-5 ריבאונדים, עמית שמחון 9, גרגורי ורגאס 4 ו-10 אסיסטים, נועם בן הרוש 2. ספנסר וייס (06:53 דקות), וויל ריימן (04:21), אופק אביטל (14:15), עוז לביא (00:18) ויותם שמול (00:18) שותפו, אך לא קלעו.

המארחת החלה טוב יותר ואף נטלה את ההובלה בהובלת ג'יימס יאנג וג'וש אואנס. פול סטול שעלה לדקות בכורה עוד נראה מעט חלוד ולא מחובר, אך חבריו דאגו ליתרון בסיום הרבע הראשון, 18:20 למארחת. ברבע השני יאנג המשיך לבלוט, אך הקבוצה של פרנקו לא הצליחה לברוח. ספנסר וייס נפגע באפו ופונה לבית החולים עם חשש לשבר באף, וויל ריימן הורחק עם טכנית ובלתי ספורטיבית, אך החיפאים נותרו צמודים. 42:42 בסיום המחצית הראשונה.

הפועל חיפה נטלה את ההובלה בפתיחת הרבע השלישי, אך התל אביבים התעוררו ועלו ל-51:57 לאחר ריצת 0:8. השחקנים של פרנקו הגדילו את יתרונם ועלו ליתרון דו ספרתי. 55:68 להפועל תל אביב לקראת הרבע הרביעי. הרבע האחרון היה כולו בסימן ג'יימס יאנג, שעשה ככל העולה על רוחו בעוד הקבוצה העייפה והחסרה של אלעד חסין לא הצליחה להתקרב למארחת. 71:92 להפועל תל אביב בסיום.

שחקן הפועל חולון אדם סמית'. קובי אליהו
באר שבע פתחה טוב, אך חולון חזרה. סמית' עם מגי/קובי אליהו

הפועל חולון - הפועל באר שבע 69:72

אחרי הניצחון הגדול על לודוויסבורג בשבוע שעבר, ולפני המשחק החשוב בליגת האלופות מול דיז'ון במהלך השבוע - הצליחה הקבוצה של גיא גודס לשרוד משחק לא טוב מול הקבוצה מבירת הנגב. האורחת פתחה טוב יותר והוליכה לאורך הרבע הראשון, אך טיירוס מגי דאג להחזיר את החולונים למשחק ואף ליטול את ההובלה. אדם סמית' התעורר גם הוא וחולון ברחה ליתרון 8, אך באר שבע לא ויתרה והצליחה להיצמד. שלשות של מנקו ומגי גרמו למארחת לחשוב שהסיפור גמור, אך באר שבע שוב נצמדה. קליעת עונשין של קייזר סמוך לבאזר הכריעה, וחולון נשמה רווחה עם ניצחון קשה.

קלעו לחולון: אדם סמית' 20 נקודות, טיירוס מגי (5 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 18, מייקל קייזר 15 ו-6 ריב', רפי מנקו 10 ו-6 ריב', ג'ו רגלנד 4, עומר טל 3, סטיב זאק 2.

קלעו לבאר שבע: אמיר בל 17 ו-5 אסיסטים, דרק פארדון 14, קודידמפס 13, ג'וניור איטו 10, עמית זיס 8, נטע סגל 5, טראוויס ווריק 2.

ג'וניור איטו, שהיה גדול בניצחון על מכבי תל אביב, החל טוב גם את המשחק הזה וסייע לאורחת ליטול את ההובלה לאורך כל הרבע הראשון. ריצת 0:8 על סף סיום הרבע עזרו לחולון לרדת בפיגור 21:18 בלבד להפסקה בין הרבעים. האורחת נתקעה בהתקפה בפתיחת הרבע השני והחבורה של גודס ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון. שתי הקבוצות הציגו כדורסל לא טוב ברבע השני, ובמחצית הוליכה חולון 30:32.

טיירוס מגי, מייקל קייזר ואדם סמית' סייעו לחולון לעלות ליתרון שמונה הפרש במהלך הרבע השלישי, אך הבריחה החולונית נתקעה כשבאר שבע קיזזה את הפער וכפתה משחק צמוד. 51:54 למארחת לקראת הרבע המכריע. חולון לא הצליחה לברוח לאורך הרבע הרביעי, אך שתי שלשות של רפי מנקו וטיירוס מגי בדקה האחרונה קבעו 63:71. דמפס, במהלך של סל ועבירה, צימק למינוס שש, מגי איבד, בל קלע שלשה משוגעת והפער רק שתיים לטובת חולון. לצערה של באר שבע לא נותר לה מספיק זמן, וקליעת עונשין מדויקת של קייזר הספיקה בדרך ל-69:72 מקומי.

שחקן הפועל חולון טיירוס מגי. קובי אליהו
איש המשחק של חולון. מגי/קובי אליהו

הפועל אילת - בני הרצליה 96:79

הקבוצה של אריאל בית הלחמי סופרת כבר ארבעה הפסדים רצופים והיא עדיין לא מצליחה לברוח לראשון לציון האחרונה. הרצליה לעומת זאת, עם ניצחון חוץ ראשון בשנת 2022 והיא נותרה צמודה לדבוקת הצמרת. לאחר מחצית ראשונה צמודה האורחים מהשרון ברחו בהובלת כריס באב (23) וסנדי כהן (21) כשצ'ינאנו אונואקו היה טוב מאוד גם הוא. בצד השני טוני דגלאס היה הזר היחיד שתפקד, כשלמרות הופעה טובה של נועם אביבי, זה לא הספיק לדרומיים, שסוגרים עוד הפסד.

קלעו לאילת: טוני דגלאס 23 ו-5 אסיסטים, נועם אביבי 13, רועי הובר 12, צוף בן משה וחואקין שוכמן 10 כ"א, כריסטיאן דוליטל 5, ג'סטין פאטון ובריון אלן 2 כ"א.

קלעו להרצליה: כריס באב 23, סנדי כהן 21, צ'ינאנו אונואקו (6 ריבאונדים) ומוריס קמפ (10 ריב') 14 כ"א, שון דאוסון 9, יאיר קרביץ 5, אנדי ואן וליט 4, דורי סהר ודי. ג'יי. קופר 3 כ"א.

צוף בן משה פתח טוב בשורות המארחת, כאשר טוני דגלאס הרים גם הוא את הרמה והדרומיים נטלו את ההובלה. אונואקו בלט בצד השני, כאשר התעוררות של סנדי כהן עזרה להרצליה להישאר קרובה. 23:26 לאילת בסיום הרבע הראשון. סנדי כהן חימם את הידית וצלף שלוש שלשות כשמוריס קמפ וכריס באב הרימו את הרמה גם הם בדרך ליתרון הרצלייני במחצית - 40:41.

הרצליה הגדילה את יתרונה ברבע שלישי מצוין מבחינה התקפית. כריס באב הלוהט היה בלתי ניתן לעצירה והאורחת ירדה לקראת הרבע הרביעי ביתרון דו ספרתי, 61:71. ברבע הרביעי המארחת הרימה ידיים והרצליה הגדילה את יתרונה בדרך לניצחון חוץ ראשון בליגה מאז ה-27 בדרצמבר 2021. 79:96 להרצליה בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully