וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: המחוות של איגוד הטניס ומכבי תל אביב בכדורסל

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 15:13

איגוד הטניס סייע לטניסאי אוקראיני להגיע לישראל ולהתאמן בה, מכבי תל אביב מסייעת לחיילים בודדים, עמותת איתן תערוך את מירוץ "איתן RUN". נבחרת הטניס בכסאות גלגלים הבטיחה מקום באליפות העולם

טניסאי בן 10 מאוקראינה נחת בסוף השבוע בישראל יחד עם אמו, לאחר מסע ארוך ומתיש, ויתאמן בתקופה הקרובה במועדון הטניס כפר המכביה.

המאמן דמיטרי פלייטמן, יליד קייב שעובד במועדון כפר המכביה, קיבל פניה לעזרה משתי משפחות בתוכן שלושה טניסאים. פלייטמן פנה ליו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ, ושאל האם ניתן להכניס אותם לישראל למרות שמדובר במשפחות לא יהודיות.

פרץ פנה לשר הספורט, חילי טרופר, שהפנה אותו לאבי בנבנישתי סגן ראש מנהל הספורט. בתוך מספר שעות הושגו כל חמשת אישורי הכניסה לשתי אמהות ושלושה טניסאים, ולאחר מספר עיכובים שנבעו בעיקר מחוסר היכולת לצאת מקייב, הגיעה בסופו של דבר משפחה אחת לארץ לאחר מסע ארוך והמשפחה השנייה החליטה להמשיך להונגריה.

דמיטרי פלייטמן ואימו. יחצ,
דמיטרי פלייטמן, האם והטניסאי הצעיר/יחצ

פרץ ופלייטמן היו בקשר עם המשפחות במהלך כל הימים ווידאו שהאם והילד, שעברו נסיעה ארוכה ומתישה של כ-1,000 ק"מ, הגיעו לטיסת החילוץ שהמריאה מקישינב לישראל. פרץ נפגש עם האם והטניסאי במלון כפר המכביה, שם הם מתאכסנים, וגם הזמין אותם לצפות במשחקי גמר התחרות הארצית פורים שהתקיימו בסוף השבוע ברעננה ובנתניה. איגוד הטניס גם ישלב את הטניסאי הצעיר בתחרויות הנוער הקרובות שמאורגנות על ידו.

פרץ: "אני בקשר רצוף עם יבגני זוקין (מנכ"ל איגוד הטניס האוקראיני וחבר הנהלת התאחדות הטניס העולמית), שהוא יהודי יקר ואוהב ישראל, וביקשתי ממנו לעדכן אותנו על כל טניסאי שנמצא במצוקה וזקוק לעזרה. קבלת האישורים היתה מאוד מהירה בזכות משרד הספורט. זה היה שבוע מרגש ועם הרבה מתח בציפייה שהמשפחה אכן תצליח לצאת מקייב. תודה רבה למנהל הספורט, רשות ההגירה, כפר המכביה ומרכז מכבי על האירוח, ובראש ובראשונה לדמיטרי פלייטמן שבלי היוזמה והדאגה שלו זה לא היה קורה. כולנו תקווה שהסיפורים והמראות המזעזעים שאנו רואים ייגמרו במהרה והשקט יחזור אבל עד אז נמשיך וננסה לעזור ככל שניתן".

אמו של הטניסאי: "המון תודה על כל מה שעשיתם בשבילנו, בעיקר לאבי ולדימה, אני לא חלמתי שיעזרו לי בצורה הזאת. אני מאוד שמחה להיות בישראל ושמחה שהבן שלי יוכל להמשיך להתאמן. הוא כבר כמעט חודש לא נגע במחבט, מאז שהתחילו להפציץ אותנו, הוא כל כך התגעגע לשחק טניס ובזכותכם הוא חוזר למגרש".

מכבי תל אביב למען החיילים הבודדים

מועדון הכדורסל מכבי תל אביב וחברת הפינטק Rapyd הפיקו מסיבת פורים מיוחדת לחיילים בודדים שהוזמנו לצפות בניצחון על עירוני נס ציונה. האירוע התקיים בהיכל המכבים, המוזיאון של הקבוצה, בהמשך לשיתוף הפעולה ארוך הטווח בין המועדון והעמותה לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים.

לאירוע הוזמנו כ-60 חיילים בודדים בהם תומכות ראפיד ומכבי. במסגרת האירוע החיילים הבודדים קיבלו מושבים מפנקים באולם ולאחר המשחק בילו באפטר פארטי בדמות מסיבת פורים עם די.ג'יי שקד דודוביץ', קייטרינג מפנק ומרצ'נדייז נוסף של Rapyd במתנה. בין החיילים הוגרלו חמישה כרטיסים למסיבת The Moment 2 הגדולה של חברת ראפיד, שנערכה ביום חמישי בגני התערוכה. במסיבה הענקית הופיעו הדיגיים מהעשירייה הראשונה בעולם, ביניהם דיוויד גואטה, סווידיש האוס מאפיהALOK, ALESO, AFROJACK לצד הדיגיים הישראלים סקאזי (אשר סוויסה) ואיתי גאלו. לאירוע הוזמנו עובדי החברה, אורחי העובדים והזוכים בפתרון החידה שמפורסמת בימים אלו כחלק מהקמפיין גרילה שנערך בשבוע שקדם לאירוע ופנה למפתחים ועובדים פוטנציאלים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מכבי תל אביב למען חיילים בודדים. יחצ,
מכבי תל אביב למען החיילים הבודדים/יחצ

המרכז לחיילים בודדים על שם מייקל לוין הוקם ב-2009 על ידי קבוצת חיילים בודדים משוחררים, שבמהלך שירותם הצבאי קיבלו סיוע מציקי אוד וזיהו את הקשיים והצרכים של החיילים הבודדים. המרכז לחיילים בודדים הוא הארגון הראשון והיחיד שדואג לכל הצרכים הפיזיים והחברתיים של מעל ל-6,000 חיילים בודדים המשרתים בצה"ל כיום.

החיילים הבודדים מורכבים ממספר אוכלוסיות, כמחציתם עולים שמשפחותיהם מתגוררות בחו"ל והמחצית השניה הם ישראלים ללא עורף משפחתי. מדובר בצעירות וצעירים שבגלל סיבות שונות ומגוונות אינם בקשר עם משפחותיהם והוריהם, ולכן עומדים בפני אתגרים רבים כגון מציאת מקום מגורים, רכישת ביגוד, ריהוט ומוצרי מזון, ועד לייעוץ, הכוונה ותמיכה נפשית בשלבים שלקראת הגיוס, בזמן הצבא ולאחר השחרור.

מירוץ איתן RUN - כל אחד יכול

לקראת יום המודעות לאוטיזם העולמי שחל ב-2.4 (שבת) ובמעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג שר התרבות והספורט חילי טרופר, עמותת "איתן - כל אחד יכול!", תקיים בשישי (1.4) את מרוץ "איתן RUN" בפארק הירקון. המרוץ יכלול ארבעה מקצים: 8 ק"מ, 5 ק"מ, 3 ק"מ ומקצה נוסף של 3 ק"מ הליכה.

במהלך המרוץ, כל המתאמנים ירוצו יחד עם בני משפחותיהם ויחד איתם ירוצו עוד מאות אנשים נוספים שנרשמו למען המטרה - העלאת המודעות לאוטיזם. כמו כן, בין המתאמנים קיימים גם זוגות שהכירו במהלך האימונים וגם אחים שמתאמנים יחד.

במרוץ תשתתף קבוצת הריצה של פיליפס מונה כ-15 רצים המגיעים מאתרי החברה השונים ומתחומי עיסוק מגוונים מאוד (מחקר, מפתחים, עובדי ייצור ועוד).

עמותת "איתן - כל אחד יכול!" הוקמה בשנת 2015 וחרטה על דגלה את השילוב בין אנשים בעלי מוגבלות לבין אימוני ספורט. "איתן" הוקמה על ידי יניב בניאן והודאל יחזקאל, חברי ילדות וכיום מנכ"לים משותפים ומייסדים ששירתו ביחידות מובחרות בצה"ל. החזון של העמותה הוא שאימוני כושר אינם רק למען שמירה על אורח חיים בריא, אלא גם לתת למתאמנים אפשרויות לעבודה על גירויים תוך כדי חשיפה לסביבה. כך למעשה הופכים את שגרת האימונים לפעילות שגרתית קבועה כמו נסיעה באוטובוס או הליכה לסופר.

מירוץ איתן RUN. יחצ,
מירוץ איתן RUN/יחצ

מייסד איתן, יניב בניאן: "הערך המוסף שיש לרעיון שעומד מאוחרי הארגון שלנו הוא שהאימונים שקורים בחוץ לעיני כל הם בעצם ההוכה לנו כחברה שאם האנשים האלופים האלה חיים עם אתגרים לא פשוטים אבל מתמודדים ועושים ופועלים - אז כולנו יכולים. אני גאה בכל המתאמנות והמתאמנים שלנו שכל יום שוברים את תקרת הזכוכית של עצמם, יחד עם צוות מנצח אנחנו כובשים את הפסגה - אוהב אתכם מתאמנות ומתאמנים שלנו. בוא לרוץ איתנו, בואו נרוץ יחד כי כל אחד יכול".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "אני רואה ערך גדול בקידום שוויון הזכויות עבור אנשים עם מוגבלת ובמתן הזדמנות אמתית לשילובם. חברה מתוקנת היא חברה שבה לכל אדם יש הזדמנות להצליח, להגשים את שאיפותיו ולהתקדם בדרכו מבלי שמחסומים פיזיים או נפשיים ימנעו זאת ממנו. עמותת "איתן - כל אחד יכול!" חרטה על דגלה את עקרונות השוויון והשילוב בעזרת ספורט. יש בספורט את היכולת לרפא ולגעת באנשים ולכן אני רואה בכך חשיבות גדולה. אני מזמין את כולן וכולם לקחת חלק במירוץ החשוב של העמותה יחד עם אלפי משתתפים שיש להם מטרה אחת חשובה - העלאת המודעות לאוטיזם".

נבחרת הטניס בכסאות גלגלים מביאה כבוד

לאחר שגברה הבקר בשלב חצי הגמר על נבחרת תאילנד בתוצאה 0:2, עלתה נבחרת הקוואד (נכות קשה) לגמר מוקדמות אליפות העולם לנבחרות המתקיימת בטורקיה והבטיחה את מקומה באליפות העולם שתתקיים בפורטוגל בחודש מאי הקרוב.

נבחרת הקוואד מורכבת מנועם גרשוני ועילי חיות מבית הלוחם תל אביב, ושרגא ויינברג מאילן רמת גן, מאמנת עופרי לנקרי. (בחצי הגמר ניצחו ביחידים גרשוני בתוצאה 1:6, 2:6 ו-וינברג בתוצאה 3:6 1:6). בגמר, תפגוש הנבחרת את טורקיה.

נועם גרשוני. יורם קיכל,
נועם גרשוני לאחר הניצחון/יורם קיכל

נבחרת האופן (נכות קלה יותר) המורכבת מאדם ברדיצ'בסקי, גיא ששון וסרגיי ליסוב, כולם מאילן רמת גן, גברה היום על נבחרת איטליה בשלב חצי הגמר בתוצאה 0:2 ועלתה גם היא לגמר, (ניצחו ביחידים ליסוב בתוצאה 1:6, 2:6 וברדיצ'בסקי 1:6, 6:2, 2:6).

בשונה מנבחרת הקוואד - רק המנצחת בגמר קטגורית האופן תקבל את הכרטיס לאליפות העולם בפורטוגל. משחק הגמר יהיה מול אנגליה. מאמן - עופר סלע.

  • עוד באותו נושא:
  • ריצה
  • טניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully