וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: גליל עליון תפתיע את מכבי תל אביב?

19.3.2022 / 16:47

לפני שבוע קריטי ביורוליג, הצהובים יארחו את החבורה מכפר בלום (17:00). הפועל באר שבע תתארח בחולון (19:25), הפועל תל אביב תארח את הפועל חיפה (21:15). הפועל אילת - בני הרצליה (19:30)

סערה בממלכה עם עודד קטש, חלק א'/ספורט1

המחזור ה-21 בליגת העל ייפתח מחר (ראשון) עם ארבעה משחקים. מכבי תל אביב תרצה להתקרב לראשות הטבלה כשתארח את הפועל גליל עליון אותה ניצחה כבר פעמיים העונה בחוץ. גם הפועל חולון שואפת להיצמד להפועל ירושלים כשתארח את הפועל באר שבע. בקרב גדול על הבית העליון תארח הפועל תל אביב את הפועל חיפה. הפועל אילת תרצה להתאושש מרצף ההפסדים הנוכחי שלה כשתארח את בני הרצליה.

עוז בלייזר, מכבי תל אביב. דני מרון
הצהובים רחוקים מלהרשים. עוז בלייזר/דני מרון

מכבי תל אביב - הפועל גליל עליון (17:00)

הנתונים: מכבי תל אביב גברה על הפועל גליל עליון ב-29 מ-30 משחקי הבית שלה ביד אליהו, אך הניצחון היחיד של גליל הגיע במשחק החוץ האחרון שלה ביד אליהו, 72:77 בעונת 2007/8 בסיומה התפרקה. ג'יימס נאנלי קלע 23 נקודות בניצחון על נס ציונה, כשלפני כן עמד על ממוצע של 9 נקודות בלבד למשחק בליגה. גליל עליון פתחה את העונה עם ארבעה ניצחונות חוץ רצופים, מאז הפסידה חמישה משחקים ברציפות.

במרכז ההתמודדות: גבי צ'צ'אשוילי. הסנטר צפוי להגיע בעונה הבאה לאחת הקבוצות הגדולות בישראל, ומשחק חוץ ביד אליהו היא הזדמנות נהדרת עבורו להראות את יכולותיו.

בכמה מילים: הצהובים המשיכו לא להרשים בשבוע שעבר עם הפסד להפועל באר שבע וניצחון דחוק על עירוני נס ציונה כשהבעיה בריבאונד ההתקפה המשיכה להפריע להם. המשחק נגד גליל עליון פותח עומס משחקים גדול מאוד של הקבוצה של אבי אבן, שתשחק בשלישי ובחמישי ביורוליג במשחקים גורליים ורק רוצים לעבור את המשחק הנוכחי בשלום. קלויארו, ז'יז'יץ' ונאנלי מחוץ לסגל. בגליל עליון התאכזבו מההפסד בשבוע שעבר בנס ציונה אך עדיין הקבוצה נמצאת בתמונת הסיכויים של הבית העליון. האדומים צירפו השבוע את די ג'יי קנדי והוא יערוך בכורה.

בסיום המשחק הקודם של הצהובים, שנגמר בניצחון על עירוני נס ציונה, האלופה הפיקה יחד עם חברת הפינטק "ראפיד" מסיבת פורים מיוחדת ל-60 חיילים בודדים שהוזמנו לצפות בהתמודדות. האירוע התקיים במוזיאן הקבוצה כהמשך לשיתוף הפעולה בין המועדון לבין העמודה לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים.

עוד בוואלה!

וויליאמס נתן אוויר למכבי תל אביב: "כשהוא בטירוף כזה, הכל יותר קל"

לכתבה המלאה
פול סטול שחקן הפועל תל אביב עם השופט ליאור בייניש. אודי ציטיאט
יספק השפעה מיידית? פול סטול/אודי ציטיאט

הפועל תל אביב - הפועל חיפה (21:15)

הנתונים: 71 מפגשים עד היום בין הקבוצות כשהפועל תל אביב מנצחת ב-58 מהם. הניצחון של הפועל חיפה בעונה שעברה בדרייב אין היה השלישי שלה על הפועל תל אביב בחוץ בליגה, כשלפני כן ניצחה רק בשנת 1978. להפועל חיפה יש רצף של שבעה ניצחונות ביתיים, אך מחוץ לביתה ניצחה רק אחד מארבעת המשחקים האחרונים.

במרכז ההתמודדות: פול סטול. הגארד חוזר להפועל תל אביב ויקווה להשפיע מיידית על הקבוצה עד לחזרתו של ג'ייקובן בראון.

בכמה מילים: אחרי ההפסדים בירושלים והרצליה הפועל תל אביב חוזרת הביתה למשחק שהפסד בו עלול לעלות לה במקום בבית העליון. הקבוצה של דני פרנקו צירפה את פול סטול שהתאמן איתה בסוף השבוע ויחליף זמנית את ג'ייקובן בראון שממשיך להיעדר בשל הפציעה בברכו. בקבוצה קראו לאוהדים להגיע בהמוניהם למשחק החשוב ואף הורידו את מחירי הכרטיסים ל-10 שקלים בלבד. בהפועל חיפה המשיכו את החלק השני המצוין שלהם של העונה עם ניצחון ביתי על הפועל ירושלים. הקבוצה של אלעד חסין נמצאת בעמדת זינוק מצוינת לבית העליון וניצחון בדרייב אין ישלים עבורה כנראה את העבודה. קאדים אלן שנפצע נגד ירושלים, כשיר וישחק. סקוטי ג'יימס מחוץ לסגל.

ג'וניור איטו, הפועל באר שבע. לירון מולדובן
ינסה לחלץ את באר שבע מהתחתית. ג'וניור איטו/לירון מולדובן

הפועל חולון - הפועל באר שבע (19:25)

הנתונים: הפועל חולון ניצחה את הפועל באר שבע בכל ארבעת מפגשי הליגה בין הקבוצות בחולון. בכל אחד מהניצחונות הללו קלע חולון בין 82 ל-89 נקודות ואילו באר שבע קלעה בין 73 ל-78 נקודות. הפועל באר שבע היא אחת משתי קבוצות בליגת העל שמחזיקות במאזן חוץ טוב יותר מאשר מאזן הבית שלה, השנייה היא נועלת הטבלה מכבי ראשון לציון. לחולון הפסד ביתי אחד בלבד העונה, להפועל אילת.

במרכז ההתמודדות: ג'וניור איטו. אחרי המשחק הנהדר נגד מכבי תל אביב בשבוע שעבר, הפורוורד ירצה להמשיך את המומנטום ולהוציא את קבוצתו רשמית מהתחתית.

בכמה מילים: התקופה המצוינת של הפועל חולון המשיכה גם בשבוע שעבר עם ניצחון ליגה על מכבי ראשון לציון ובעיקר עם ניצחון חוץ ענק על לודוויגסבורג בליגת האלופות. הסגולים קרובים מאוד להבטיח את מקומם ברבע גמר המפעל האירופי, אך לפני זה ירצו להישאר במקום השני בטבלת הליגה. כריס ג'ונסון והיידן דלטון מחוץ לסגל, אדם סמית' מתלבש. בהפועל באר שבע השיגו בשבוע שעבר ניצחון ביתי מפתיע על מכבי תל אביב שנתן לה מרווח ביטחון משמעותי מנועלת הטבלה מכבי ראשון לציון. האדומים יודעים שהם מתקרבים להבטחת מקומם בליגה לעוד עונה, ויקוו להמשך המומנטום בחולון.

שחקן בני הרצליה שון דאוסון עם כריס באב. לירון מולדובן
הרצליה לא ניצחה בחוץ מאז 27 בדצמבר. שון דאוסון/לירון מולדובן

הפועל אילת - בני הרצליה (19:30)

הנתונים: להפועל אילת 14 ניצחונות מ-18 משחקים נגד בני הרצליה בליגת העל, אך כל 4 הניצחונות של הרצליה הושגו מאז אילת חזרה לליגת העל ב-2012, כשלפני כן המאזן עמד על 0:7 לדרומיים. 20 נקודות הפרש לא הספיקו לאילת ברבע האחרון נגד גלבוע/גליל בשבוע שעבר. בני הרצליה לא ניצחה מחוץ לביתה מאז ה-27 בדצמבר.

במרכז ההתמודדות: טוני דגלאס. באילת הביאו את דגלאס כדי שייתן מהמנהיגות והניסיון שלו ויצטרכו אותה כדי לעצור את כדור השלג השלילי.

בכמה מילים: הקבוצה של אריאל בית הלחמי אחרי שלושה הפסדים רצופים, כששני האחרונים כשהיא שומטת יתרון גדול ברבע האחרון. באילת כבר מתחילים להשלים עם העובדה שיהיה להם קשה להגיע לרבע גמר הפלייאוף העונה, ורוצים קודם כל להבטיח את ההשארות בליגה. קייסי פריית'ר נחת השבוע בארץ אך לא צפוי לשחק העונה. בבני הרצליה מרוצים מעצירת רצף ההפסדים נגד הפועל תל אביב בשבוע שעבר, ויצטרכו עוד ניצחון אחד כדי להבטיח את המקום בבית העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully