וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלוננת נגד גרנט: "הוא משך אותי, דחפתי אותו ורצתי להינעל ברכב"

חלק ב' של תחקיר המאמן לשעבר בתכנית "חשיפה" בקשת 12: המתלוננת במשטרה נגד מאמן העבר סיפרה כי לקח אותה למקום חשוך וניסה לכפות עצמו עליה. מתלוננת אחרת סיפרה כי "הוא אדם גס, דחף את הראש שלי לעבר איבר מינו". גרנט הגיב: "קשריי עם נשים תמיד התנהלו בהסכמה"

חודש וחצי אחרי התחקיר בעניינו, פורסם הערב (חמישי) תחקיר המשך בנוגע למאמן הכדורגל אברהם גרנט. תחקיר ההמשך, כמו גם התחקיר הראשון, פורסם בתכנית "חשיפה" בקשת 12.

בתכנית הערב פורסמה עדות של בחורה שחוותה מספר מפגשים לא סימפטיים עם גרנט לפני חמש שנים כשהייתה תלמידת תיכון בת 18 בלבד. היא העידה כי גרנט לקח אותה לחניון חשוך, שם הפעיל עליה לחץ כבד שתבצע בו מין אוראלי ואף אמר שישלם לה בתמורה. הבחורה טענה שהייתה באותה עת במצב כלכלי קשה והייתה זקוקה לכסף ולכן לא עמדה בלחץ שלו. היא הייתה אז בת 18 בעוד גרנט כבר היה בן 62.

המתלוננת סיפרה: "גרתי עם אמא חד הורית ואבא שלי לא היה בתמונה. היו לי אחים נוספים והייתי צריכה לעזור לפרנס. הייתי בבית הספר כי היו לי בגרויות, רציתי לעשות שיעורי נהיגה ולהתפתח, דברים שבנות רוצות לעשות". הוא שאל את תלמידת התיכון מאיפה לאסוף אותה: "הוא אסף אותי ברכב, הבנתי מי זה, לקח לי רגע. חשבתי שהוא מבוגר, הרגשתי שכאילו סבא שלי אסף אותי, זה היה מוזר מאוד. לא הבנתי מה אני עושה שם. בגלל שהוא היה מבוגר זה נתן לי ביטחון שהוא יוכל לעזור לי ולקדם אותי באיזושהי צורה. שיתפתי אותו לגבי המצב בבית. נסענו לחניון.

אברהם גרנט. David Ramos, GettyImages
טענות חמורות מאוד. גרנט/GettyImages, David Ramos

"היום זה נראה לי נאיבי אבל אז חשבתי שהוא רוצה פרטיות ולא להיראות במקום פומבי כי הוא מוכר. הוא ישר ניגש לעניין ושאל אותי מה אני מוכנה לעשות בשביל כסף. לא ציפיתי לזה. הבנתי מהר מאוד לאן זה הולך, הבנתי בשפת הגוף שלו ואיך שהוא ישב. כאילו לחץ שהוא הפעיל. ישבנו בחניון חשוך ודלתות האוטו ננעלו, הרגשתי לחץ. הוא בנאדם מבוגר מאוד ומוכר מאוד והרגשתי שאני צריכה לעשות מה שהוא אומר. הוא גם היה טוב מאוד בלשכנע שזה בסדר, וזה מה שעושים בשביל להתקדם וזה מה שעושים בשביל לעשות כסף. הוא גם הדגיש שזה לא כזה ביג דיל, זה רק לרדת לו. אם אני לא טועה, הוא הציע בין 300 ל-500 שקל בתמורה. זה לא היה בעדינות, הוא לא בנאדם עדין בכלל, אפילו גס. הוא דחף את הראש, דחף את עצמו. כל הזמן חשבתי שזה עוד מעט ייגמר. שזה פשוט ייגמר בשלב מסוים. נגעלתי ממנו, נגעלתי מעצמי, זה כמעט הרגיש לי כמו זנות. לא חשבתי שזה יתגלגל לזה כי זה בכל זאת אברהם גרנט. ידעתי שיש לו ילדים שקרובים אליי בגיל ושהוא בטח בנאדם מכובד. הוא שילם לי והחזיר אותי. נכנסתי להתקלח, היו לי פלאשבקים כאלה וחשבתי על זה הרבה פעמים. הרצתי את זה בראש".

כעבור יומיים הם נפגשו שוב ושוב גרנט הסיע אותה אל חניון ריק: "הרגשתי לחץ, והוא התחיל להגיד לי שצריך להיות רצינית ולהחליט מה אני צריכה לעשות. הוא הראה לי תמונה של בחורה ואמר שהולכים להכיר לו אותה והיא עושה הכול. אמרתי לו שאני נגעלת כי הוא מבוגר ואני לא רוצה לקיים איתו יחסים. הוא המשיך, התיישב באוטו ואמר: 'רצית שאעזור לך, תחליטי מה את רוצה'. הוא אמר שאני רק ארד לו וזהו. הפעם הייתי נעולה מתחתיו במושב. וזה לא נגמר בזה. הגעתי למצב שאני מסתכלת על התקרה של הרכב, רק ניסיתי להסתכל לכל מיני מקומות וזה ייגמר. כאב לי גם. זה אורב מעל הראש שלי, זה לא משנה כמה אני אתקדם ואשיג דברים, זה שם, זה כעס עצור וזה משפיע על הכול".

זו לא העדות היחידה בנוגע לכסף תמורת מין ובחורה נוספת, שהייתה בת 18, סיפרה: "הוא לא הפסיק לדבר על כמה הוא מוצלח, שהוא מלמד אנשים להיות ווינרים, כמה מזל יש לי שהכרתי אותו ושהוא יתמוך בי. הוא הזמין אותי אליו בערב. הלכתי כי רציתי להוכיח שאני ווינרית. היה חשוך קצת בדירה. בהתחלה הוא ישב רחוק ממני ודיבר על ההצלחות וההישגים שלו, כמה שהוא אלוף. הוא אמר לי: 'את ילדה? באנו לשחק פה?'. אני מבינה שהבאתי את עצמי לסיטואציה הזו ואם אגיד לא, הוא לא יסלח לי בהמשך. הוא הוביל אותי אל החדר שלו, התפשט וכיוון את הראש שלי לעבר איבר המין שלו וביצעתי בו מין אוראלי והוא החזיק לי הראש בזמן כל האקט". האירוע נעשה בהסכמה.

עומרי שלום הקרנה ג'יימס בונד. אביב חופי, אביב חופי
"שמעתי שאמרו שאני סרסרתי". שלום/אביב חופי, אביב חופי

"אחרי שנתיים כשהשתחררתי מהצבא, הוא ידע שאני זקוקה לכסף, אז הוא הציע לי תשלום תמורת זה שניפגש והוא ישלם לי תמורת מין. לא יודעת מה עבר לי בראש. הגעתי אליו לדירה והפעם זה היה מלא והוא נתן לי 1,000 שקל. במשך הרבה זמן האמנתי שאני אשמה בזה ושאני בחורה נוראית ושפלה, כעסתי על עצמי, אבל אחרי התחקיר כשראיתי שבנות עברו דברים דומים הבנתי שהבעיה בו ולא בי".

מכרים משותפים וחברים של גרנט שקישרו אותו לנשים צעירות. כוכבת ריאליטי סיפרה שהוא פנה אליה: "הייתי בת 22, פנה אליי עומרי שלום ואמר לי שיש לו חבר טוב שקוראים לו אברהם גרנט. עומרי הציג לי את גרנט כמי שחי חלק מהזמן פה וחלק בלונדון. הוא הביא אותי לצפון תל אביב, הוא חיפש מישהי שתתלווה אליו כי יש לו הרבה עבודה. ואז הוא התחיל לשלוח לי הודעות. משהו היה לא תקין, הוא שלח לי משפטים מוזרים. האינטרס היה ברור ואז הפסקתי לענות לו".

עומרי שלום אמר: "שמעתי שאמרו שאני סרסרתי, גם אברהם אמר לי. אני אגיד לך מה היה. אברהם רצה עוזרת אישית, הוא ביקש מעוד חברים. ניסיתי לעזור. לא היו שום קריטריונים. הייתה אפילו אחת, שהייתה מלצרית והצעתי לה. אברהם חבר שלי ומה שהוא עושה, אם זה לא מוסרי זה לא בסדר. אני לא עשיתי לבחורות האלה אודישן. אני לא חברת השמה שלו. הוא לא אמר לי מה תנאי העבודה. ראיתי מלצרית, שידכתי לו. אברהם חבר שלי וגם היום אחפש לו עוזרת אישית. גם אחרי התחקיר. מה שהוא עשה לא מוסרי וגועל נפש, אין חולק. מבאס אותי לדעת שאני שידכתי, קישרתי מישהי כעוזרת אישית והוא עשה משהו לא מוסרי".

אברהם גרנט כמנג'ר פורטסמות'. GettyImages
הודעה שגרנט שלח לעוד אחת שתקפה אותו בהודעות: "יקירתי, את הנורמות אנחנו קובעים, את הערכים אנחנו קובעים, כל אחד והגבולות שלו, כל אחד והערכים שלו. אני ערכי מאוד, הערכים שלי זה לעזור לאנשים, לניצולי שלו. אלה הערכים שלי. חוץ מזה, אין שום דבר מקובל או לא מקובל, אני קובע הכול תוך כדי". גרנט/GettyImages

לפי הכתבה הנשים שהתלוננו בכתה הראשונה ספגו איומים מגורמים עלומים שקשורים לאברהם גרנט כי יחשפו אותן.

עולה חדשה בת 18, שהגישה תלונה במשטרה: "בכל פעם שהייתי רואה אותו בטלוויזיה הייתי נגעלת. הכעיס אותי לשמוע מישהו אומר שהוא בנאדם זהב. אני הייתי ילדה שלא מבינה מה קורה בעולם. הבנתי שהוא אוהב את הצעירות. הוא בא אליי, חייך ושאל אם אני יודעת מי הוא. הוא סיפר שהוא עבד בכדורגל, שיש לו הרבה קשרים. הוא דיבר על הבן שלו שהוא בגיל שלי וחשבתי שהוא יכול לעזור לי כשאגיע לישראל. כל הזמן קיבלתי תמונות שלו עם בחורה אחרת, בבר, במסעדות, הודעות שלא קשורות גם. הוא ייצר קשר למרות שלא שאלתי אותו שאלות ולא עניתי לו בכלל. הוא המשיך עם זה עד שהייתי בת 17, הוא שלח לי הודעות במשך שנים. מדי שנים ביקשתי ממנו להפסיק ולא לשלוח תמונות. הוא תמיד אמר שזה בטעות. כמה פעמים אפשר לעשות את זה בטעות?

"יום אחד, אני לא גאה בזה, רציתי לקנות קנאביס ולא היה לי כיוון. שלחתי לו הודעה, הוא אמר שיעזור לי. הוא אמר לי לבוא ולפגוש אותו בתחנת דלק בחדרה, זה היה אחרי 23:00, אני הגעתי לתחנת הדלק. הייתי לחוצה. הוא אמר לי להיכנס, לא חשבתי פעמיים ונכנסתי. הוא עצר ליד הדלת של תחנת הדלק וקנה בקבוק יין. נסענו 100 מטר מהתחנה והרגשתי שמשהו מוזר. הייתי אז בת 17 או 18, הוא אמר לי לשבת מאחורה, שיהיה לי קל יותר כשנחכה לבחור. משהו במבט שלו הפחיד אותי קצת, זה הפחיד אותי יותר מהכול. הרגשתי שמשהו לא בסדר בשנייה שהוא פתח את היין. בקושי כוס שתיתי והוא התחיל לגעת בי. הוא לא אמר כלום. הוא משך אותי אליו עם היד שלו על הצוואר שלי, משך אותי אליו כדי לנשק אותו. אני בטוחה שהוא הרגיש את ההתנגדות שלי, אבל נישק אותי. אני התנגדתי, הלכתי אחורה. לא אמרתי כלום. קיוויתי שזה יסתיים שם. הבנתי שהוא לא הולך לתת לי לעזוב. הוא נשאר באותה תנוחה. הוא היה נעול עליי ותפס אותי עדיין. דחפתי אותו כמה שיותר, פתחתי את הדלת ורצתי. הגעתי לאוטו שלי ונעלתי את עצמי שם. ניסיתי להדחיק את מה שקרה. אני רואה אותו נוסע, הוא פשוט נסע. אני לא חושבת שהוא אפילו התסכל אחורה, פשוט נסע".

גרנט טען שביצע בדיקת פוליגרף, בה יצא דובר אמת בכך שלא כפה את עצמו על הבחורה. כל אחת מהמתלוננות עברה פוליגרף על ידי התכנית ונמצאו דוברות אמת.

הודעה שגרנט שלח לעוד אחת שתקפה אותו בהודעות: "יקירתי, את הנורמות אנחנו קובעים, את הערכים אנחנו קובעים, כל אחד והגבולות שלו, כל אחד והערכים שלו. אני ערכי מאוד, הערכים שלי זה לעזור לאנשים, לניצולי שלו. אלה הערכים שלי. חוץ מזה, אין שום דבר מקובל או לא מקובל, אני קובע הכול תוך כדי".

גרנט מסר בתגובה: "לצערי תכנית חשיפה בוחרת להציג לציבור תמונה מסולפת, בלתי מאוזנת ובלתי הוגנת של חיי האישיים, ומתעלמת מהראיות שהוצגו בפניה. לצד דברים אלה, חשוב לי להגיד: קשריי עם נשים התנהלו תמיד בכבוד ובהסכמה, ולא הייתה לי מעולם כוונה לפגוע. אני מצטער אם מישהי נפגעה ממני ומצר על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully