וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות באתלטיקו: "בזמנים הקשים אנחנו רק נהיים חזקים יותר"

הקולצ'ונרוס מאושרים לאחר ה-0:1 בחוץ על מנצ'סטר יונייטד והעלייה לרבע גמר ליגת האלופות. גריזמן: "כבוד גדול לשחקן כאן"

שמחה גדולה באתלטיקו מדריד לאחר הניצחון 0:1 באולד טראפורד על מנצ'סטר יונייטד שהעלה אותה לרבע גמר ליגת האלופות עם 1:2 בסיכום שני משחקי שמינית הגמר. הקולצ'ונרוס התגוננו במרבית 90 הדקות אך ידעו לצאת להתקפות מתפרצות מסוכנות, כשאחת מהן הסתיימה בשער של רנאן לודי, שנגח פנימה בתום התקפה נהדרת (41) ונתן את האות לחגיגות בסיום, כולל ריצת אמוק מצדו של סימאונה עם הישמע השריקה האחרונה של המשחק.

החבורה של דייגו סימאונה הציגה משחק הקרבה נהדר, כפי שהרגילה את אוהדי הכדורגל בשנים האחרונות, ולמרות מספר הזדמנויות טובות של המארחת להשוות, יאן אובלק בשער ושחקני ההגנה שלו לא איפשרו לשחקנים של רלף רנגניק להשיג את שער השוויון. בתקשורת הספרדית החמיאו רבות לשחקני אתלטיקו, אך מירב ההתעסקות הייתה בהדחה של כריסטיאנו רונאלדו - שמפסיד לראשונה בקריירה שלו לקולצ'ונרוס בליגת האלופות.

התגובות

קפטן אתלטיקו מדריד קוקה, שנבחר על ידי האתר הרשמי של אופ"א לאיש המשחק, אמר בסיום: "אנחנו באמת רוצים להגיע רחוק, אנחנו חווים עונה לא שגרתית והעלייה לרבע הגמר היא חשובה מאוד עבורנו. במשחק הראשון הגיע לנו הניצחון ולאור המאמצים הקבוצתיים שלנו הגיע לנו לעלות. זה הכדורגל". על חברו לקבוצה, השוער יאן אובלק: "הוא השוער הכי טוב בעולם והיום הוא הוכיח זאת שוב, לדעתי הוא היה הכי טוב על המגרש - יותר ממני".

מבשל השער אנטואן גריזמן: "לשחק בחוץ נותן יתרון וראינו את זה היום. היה לי משחק טוב גם בצד ההגנתי וגם בצד ההתקפי. עבדנו הרבה והשקענו מאמץ כדי לא לספוג. היו לנו שניים או שלושה מצבים טובים. ראינו היום אתלטיקו סולידית, היינו נחושים להראות שאנחנו יכולים לשחק משחקים כאלה ברמה הזו. זה כבוד גדול לשחקן כאן. אנחנו יכולים לחלום".

רודריגו דה פול: "אנחנו מאוד שמחים. זה לא קל להשיג ניצחון באצטדיון עם כל כך הרבה היסטוריה ונגד יריבה כזו טובה. המשחק היה שקול מהפתיחה, אבל אחרי השער ידיענו שאנחנו צריכים לעבוד קשה ועשינו עבודה טובה. האוהדים דחפו אותנו ברגעים הקשים ביותר. אנחנו חבורה שלא מגלה חולשה בזמנים הקשים, אלא להיפך - אנחנו נהיים חזקים יותר. החלומות הם מנוע ולאוהדים מותר להמשיך לחלום".

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. Soccrates Images, GettyImages
חגג על הקווים בסיום. סימאונה/GettyImages, Soccrates Images

המספרים

* אתלטיקו מדריד היא הקבוצה היחידה בהיסטוריה של ליגת האלופות שהדיחה את שלוש האנגליות שזכו בליגת האלופות בשלבי הנוקאאוט - את צ'לסי בחצי הגמר ב-2013/14 ליברפול ב-2019/20 וכעת מנצ'סטר יונייטד בשמינית הגמר.

* אנטואן גריזמן ממשיך לספק את הסחורה בליגת האלופות. מתוך תשעת השערים של אתלטיקו במפעל העונה, הוא מעורב בשישה: ארבעה שערים ושני בישולים.

* בנוסף, גריזמן עלה למקום השני בטבלת המבשלים של אתלטיקו בליגת האלופות עם תשעה (כמו גבי) כשרק הקפטן קוקה מקדים אותו עם 11. סך הכול זה היה הבישול ה-50 של גריזמן במדי הקבוצה והוא במקום השלישי בעידן דייגו סימאונה, אחרי קוקה (89) ואנחל קוראה (51).

* רנאן לודי הפך לברזילאי ה-227 שכובש בליגת האלופות - יותר מכל מדינה אחרת. במקום השני ניצבת צרפת (203) ואחריה ספרד (166), גרמניה (142) ואיטליה (112).

* לפני רנאן לודי, רק מגן אחד בהיסטוריה כבש עבור אתלטיקו בליגת האלופות, וגם הוא היה ברזילאי ששיחק בשמאל: פיליפה לואיס שעשה את זה ב-6 בנובמבר 2013 לרשת אוסטריה וינה.

* באשר למנצ'סטר יונייטד, זו הפעם הרביעית ברציפות שהיא מסיימת את דרכה בשלבי ההכרעה בליגת האלופות אחרי שסיימה בתוצאת תיקו במשחק הראשון. זה קרה לה גם נגד ריאל מדריד (2012/13) בשמינית, מול באיירן מינכן ברבע הגמר (2013/14) ונגד סביליה בשמינית ב-2017/18.

* רונאלדו, שמחזיק בשיא השערים, הבישולים וההופעות של ליגת האלופות, אולי יתנחם בשיא נוסף. בדקה ה-47 הפך הפורטוגלי לשיאן הדקות בהיסטוריה של ליגת האלופות, כשעבר את השיא הקודם של איקר קסיאס (15,908 דקות). השיא החדש עומד כעת על 15,952 דקות.

* זו הייתה בסך הכל הפעם השלישית בקריירה של כריסטיאנו רונאלדו שהוא השלים 90 דקות במשחק ליגת האלופות בלי למצוא את מסגרת השער של היריבה - זה קרה לו במנצ'סטר יונייטד נגד פנאתינייקוס ב-2003 ובריאל מדריד מול ברצלונה בחצי גמר האלופות במאי 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully