וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוי אמסטרדם: אייאקס החמיצה, בנפיקה ניצחה 0:1 ועלתה לרבע הגמר

אחרי 2:2 במשחק בפורטוגל בו ההולנדים הובילו פעמיים, הפעם נונייס (77) העניש על עשרות ניסיונות שעלו בתוהו, קבע 2:3 בסיכום המשחקים והשיב את קבוצתו לשלב 8 האחרונות לראשונה זה עשור

במפגש הראשון שנערך בין אייאקס לבנפיקה לפני כשלושה שבועות, אלופת הולנד הובילה פעמיים, אבל כל פעם איפשרה למארחת לחזור והן נפרדו ב-2:2 מהנה שהשאיר ציפייה רבה לגומלין. הערב (שלישי) הן נפגשובאצטדיון על שם יוהאן קרויף באמסטרדם, אלא שבניגוד למפגש הראשון, אייאקס החמיצה שוב ושוב - מתוך 16 ניסיונות מצאה את מסגרת השער הפעמיים בלבד - וכמאמר הקלישה 'מי שלא כובש, סופג', בדקה ה-77 החלוץ דווין נונייס ניצל שגיאות בהגנה ההולנדית כדי להפוך לשחקן היחיד שכובש בגומלין, להעניק לבנפיקה 0:1 יקר מפז, 2:3 בסיכום המפגשים וכמובן שאת הכרטיס לרבע גמר ליגת האלופות לראשונה זה עשור.

בנפיקה תתייצב לשלב שמונה האחרונות במפעל אחרי 10 שנים של ציפייה, אבל היום היא גם השיגה את ניצחון החוץ הראשון שלה העונה בליגת האלופות - ודווקא מול אלופת הולנד שהייתה ברצף של שבעה ניצחונות, סיימה את שלב הבתים במפעל עם מאזן מושלם ונהנתה מעונה נפלאה של סבסטיאן האלר שהבקיע עד כה 11 שערים במפעל, אבל היום בקושי הורגש, חבריו החמיצו שוב ושוב וכעת אייאקס תתמקד בקרבות המקומיים מול פ.ס.וו איינדהובן על האליפות ובגמר הגביע בו הן ייפגשו בחודש הבא.

שחקני אייאקס מאוכזבים. רויטרס
עשרות החמצות והדחה מפתיעה. שחקני אייאקס מאוכזבים/רויטרס

הרכבים

אייאקס: אנדרה אונאנה, נוסייר מזראווי, יוריין טימבר (מוחמד קודוס, 90), ליסנדרו מרטינס, דיילי בלינד, אדסון אלבארס (בריאן ברובי, 81), ריאן חראבנברך, סטיבן ברחהאוס (דייבי קלאסן, 81), אנטוני, דושאן טאדיץ', סבסטיאן האלר.

בנפיקה: אודיסאס ולחודימוס, ז'ילברטו, ניקולאס אוטאמנדי, יאן ורטונגן, אלכס גרימאלדו, אברטון סוארס (רומן יארמצ'וק, 72), יוליאן וייגל, עאדל טאארבט (סואליהו מייטה, 46), רפא סילבה, גונסאלו ראמוס, דרווין נונייס (דיוגו גונסאלבש, 81)

שחקן אייאקס אנטוני עולה לנגיחה. Soccrates, GettyImages
הזדמנות ממשית לאייאקס בפתיחה. אנטוני עולה גבוה ומחמיץ/GettyImages, Soccrates

מהלך המשחק

דקה 2: הזדמנות ממשית ראשונה במשחק. כדור קרן של חראבנברך הסתיים בלא כלום, אבל טאדיץ' הרים כדור נוסף לרחבה ומצא את אנטוני, שמקרוב נגח החוצה.

דקה 7: האלר כבר חגג שער נוסף במשחק מול יריבה פורטוגלית, אבל הדגל הונף לנבדל של טאדיץ' ושופטי המסך אישרו את החלטת הקוון. השער נפסל.

דקה 19: שוב קרן של אייאקס משמאל והפעם אלבארס הגיע לכדור, אבל גם הוא נגח החוצה.

דקה 26: הרחקה רעה של הגנת בנפיקה סידרה לברחהאוס הזדמנות מצוינת, אבל הקשר מיהר לבעוט מהאוויר ופספס את מסגרת השער של ולחודימוס.

ריאן חראבנברך שחקן אייאקס. Soccrates, GettyImages
בעיטה עוצמתית שלו נהדפה לקרן. חראבנברך/GettyImages, Soccrates

דקה 30: אנטוני הוכשל על סף הרחבה ואייאקס ניצלה את המצב הנייח כדי להרים לרחבה ושוב שחקן שלה נגח בחופשיות, אך היה זה טימבר שכמו חבריו גם הוא שלח את הכדור החוצה.

דקה 35: אחרי שלל הנגיחות, ברחהאוס ניסה להבקיע בבעיטה מחוץ לרחבה לפינה הרחוקה, אולם ולחודימוס ירד היטב וקלט.

דקה 36: חראבנברך ראה את הניסיון של ברחהאוס וניסה גם הוא להבקיע מחוץ לרחבה, ולחודימוס התעופף והוציא את הכדור לקרן.

אנטוני קשר אייאקס. Soccrates, GettyImages
ההולנדים מחמיצים ונותרים מתוסכלים. שוב אנטוני פספס/GettyImages, Soccrates

דקה 49: אייאקס עלתה למחצית השנייה עם אותה אינטנסיביות ובמטרה לאיים על השער הפורטוגלי ככל שניתן, בעיטה של טאדיץ' מכ-20 מטר עלתה גבוה מעל השער.

דקה 57: כעת היה זה תורה של בנפיקה לאיים על שערו של אונאנה לאחר כדור קרן. גרימאלדו הרים, אוטמנדי עם הראש הוריד לחברו למרכז ההגנה ורטונגן, שניסה לכבוש מזווית לא פשוטה ונגח החוצה.

דקה 62: בלינד פרץ נהדר בצד שמאל והרים לאנטוני, ששוב ניתר מצוין, אך גם הפעם לא הצליח לנגוח למסגרת השער.

חלוץ בנפיקה דרווין נונייז כובש נגד אייאקס. רויטרס
כמאמר הקלישאה - 'מי שלא כובש, סופג'. נונייס מכריע/רויטרס

דקה 77, 0:1 לבנפיקה: אייאקס נענשה על ההחמצות הרבות, או אם תרצו אז בנפיקה עשתה בדיוק את מה שהיא תכננה לעשות באמסטרדם - לעקוץ שער. אלבארס הכשיל את ראמוס קרוב לרחבה, גרימאלדו הגביה לרחבה ונונייס ברח לשומרים, ניצל יציאה רעה של אונאנה ונגח לרשת את שערו הרביעי העונה במפעל.

דקה 97: ברובי הגיע לאחד על אחד מול ולחודימוס שסיפק הצלת ענק, אבל הדגל גם כך הונף בעקבות נבדל קטנטן וכך הסתיים לו המשחק. בנפיקה ברבע גמר ליגת האלופות לראשונה זה עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully