וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת: "האמנתי שעם הזמן והחיבור נשתפר, אך הייתה מגמה לא בריאה"

הבעלים של הפועל באר שבע ל-103FM על פיטורי רוני לוי: "אם הייתי חושבת שהעונה גמורה לא הייתי מפטרת. כדורגל זה 'שואו' והקהל לא נהנה מהמוצר". על ברדה: "חזרה התשוקה, זה היה חסר"

תקציר: הפועל נוף הגליל - הפועל באר שבע 2:0/ספורט1

אחרי פיטורי רוני לוי ומינויו של אליניב ברדה למאמן הקבוצה עד הקיץ, הפועל באר שבע נעלה את העונה הסדירה עם שני ניצחונות רצופים והעפלה לחצי גמר גביע המדינה. בשעה בה המועדון עדיין נמצא חזק במאבקי הצמרת, הבעלים אלונה ברקת התראיינה הערב (שני) ל-103FM ודיברה על השינוי בקבוצה, הפיטורים של רוני לוי והלחץ שהיה מהקהל לבצע את הזעזוע.

אלונה ברקת, בעלי הפועל באר שבע. מאור אלקסלסי
עם ברדה חזרה התשוקה. ברקת/מאור אלקסלסי

ברקת התייחסה למשחקים האחרונים תחת אליניב ברדה בפתח דבריה ואמרה:"ההבדל המשמעותי בשלושת המשחקים האחרונים הוא שחזרה לנו התשוקה. אנחנו רואים אנרגיה יותר טובה, אש בעיניים, וזה משהו שהיה חסר לנו. אני מאמינה שכאשר תשחק טוב אתה תביא תוצאות".

האם ברדה נהנה מאימון? "אני בטוחה שהוא נהנה, יש לו מדיניות סדורה לגבי איך הוא רוצה שהקבוצה תיראה ויש לו הזדמנות נהדרת להראות את זה. הוא מנהל מקצועי, לא חיפש להיות מאמן והוא עבר לתפקיד עקב בקשה שלי. היה חשוב באותה נקודת זמן לא ללכת לסתימת חור, אלא להמשיך בדרך שאנו מאמינים. בסוף העונה נראה מה האופציה הכי טובה שיש לנו".

"אנחנו מאוד מאמינים בקבוצה שלנו, אם הייתי חושבת שהעונה גמורה לא הייתי עושה שינוי. רוצים להמשיך להיאבק. אני ואליניב ממוקדים בעונה הזו, לא מתעסקים עכשיו בעונה הבאה".

רוני לוי מאמן הפועל באר שבע. לירון מולדובן
מגמה לא בריאה. לוי/לירון מולדובן

ההחלטה להיפרד מרוני לוי: "הוא בן אדם מקסים, חרוץ וטקטיקן ברמה גבוהה, אבל בשמונת המחזורים האחרונים משהו קרה. היכולת והתוצאות לא היו טובות, המגמה לא הייתה בריאה, ולכן הרגשתי שזו נקודת הזמן לעשות שינוי".

"רוני לוי לא בנה את הקבוצה, אלא אימן קבוצה שהוא קיבל. העונה הקבוצה נבנתה ביחד איתו, האמנתי שעם השחקנים האיכותיים נציג כדורגל יותר טוב. זה קרה לפרקים, אבל לא מספיק. חשבתי שבגלל שזו קבוצה חדשה לחלוטין עם 15 שחקני רכש, עם הזמן והחיבור זה ישתפר".

הלחץ מהקהל לבצע זעזוע: "עושים הכל בשביל האוהדים, הם שותפים שלנו. אני והמנכ"ל גיא פרימור השקענו שעות כדי ליישר הדורים איתם ולוודא שהקריאות שהיו במשחק מול מכבי נתניה לא יחזרו. מאז אותו המשחק הם חזרו לעודד. הם לא באו בטענה אליי, אלא אמרו שהם לא אוהבים את סגנון המשחק, זה משהו שאני יכולה להבין והיה חשוב לעשות הכל כדי שרוני יסיים את העונה. כשראיתי שהמגמה לא משתנה קיבלתי את ההחלטה".

"אנו מועדון מאוד קהילתי, יש לנו פגישות קבועות עם האוהדים. רציתי לספק סביבת עבודה נוחה למאמן, שהוא יתעסק בצד המקצועי בלבד ואנחנו בכל מה שמסביב. השיחות אוד עזרו אבל בסוף אנו מוכרים 'שואו', כדורגל זה חוויה, והאוהדים כל כך לא נהנהו מהמוצר שסיפקנו. ב-16 המשחקים הראשונים היו לנו 83% הצלחה, ובשמונת המשחקים הבאים ירדנו ל-37%, זה דרסטי".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הייתה שחיקה. בכר/מאור אלקסלסי

כשברקת נשאלה על רגע עליו היא מתחרטת ב-15 שנות בעלות, הועלתה סוגיית הפרידה מברק בכר, המאמן שהוביל את האדומים לשלוש אליפויות רצופות אחרי 40 שנה במדבר: "הוא מאמן יוצא מן הכלל, אך אני חושבת שהייתה שחיקה. היא התחילה קראת סוף העונה הרביעית והמשיכה בחמישית. אני מאחלת לעצמי ולכל הבעלים שמאמן יהיה אצלו 4.5-5 שנים, אין יותר חשוב מלשמור על השלד שלך ועל יציבות. המפתח הוא הרעב. קיוויתי שהבעירה תחזור להיות זו שהייתה בעונה הראשונה שלו".

מחלקת הנוער: "פחות הצלחנו בה, אני מודה. השנה נעשה שינוי גדול ואני מקווה שעם הסטנדרטים שנכנסו יבואו תוצאות. יש שחקנים מוכשרים מאוד שגדול בנוער - תומר יוספי, אור דדיה, איתמר שבירו".

לסיכום, ברקת התייחסה לעזיבה שלה ב-2020 והגעת הנאמן: "היינו בתקופת קורונה, כל הבעלים קיצצו כי לא הייתה ברירה. אני הייתי הראשונה שאמרה שצריכים להיערך, שאנו חווים משהו שלא היה בעבר. אמרתי שאני מביאה הרבה כסף מהבית וביקשתי שכל אחד יתן את חלקו כי לא הייתה ברירה. לצערי זה לא הלך לפי מה שרציתי, זה היה מאוד קשה לי, אבל בשורה התחתונה כולם קיצצו בכל הקבוצות, לא יודעת מתי היה משבר כל כך גדול. כשעזבתי נשאר המון כסף בקופה, עמדתי מאחורי הקבוצה, הייתי הבעלים וערבה לכל דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully