וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשחק בין צ'לסי לניוקאסל הוא כתם שחור, יום אפל לכל אוהד כדורגל"

אוהדי ניוקאסל הניפו דגלי ערב הסעודית יממה אחרי שהמדינה הוציאה להורג 81 אנשים, אוהדי צ'לסי שוב עודדו את אברמוביץ'. אדי האו התחמק, תומאס טוכל: "לרוע המזל, זה המצב בשני המועדונים"

תקציר: צ'לסי - ניוקאסל 0:1/ספורט1

אתמול (ראשון) נערך מפגש פרמיירליג בין צ'לסי לניוקאסל. הבלוז ניצחו 0:1 משער יפה של קאי האברץ בדקה ה-89, אבל מה שמעניין באמת לא התרחש במגרש. אם צ'לסי בצרות בשל רומן אברמוביץ' והעובדה שכל הפעילות שלו הוקפאה באנגליה, ניוקאסל הגיעה אל המשחק יממה אחרי שערב הסעודית - שהיא הבעלים של המועדון - קבעה שיא כשהוציאה להורג לא פחות מ-81 אנשים באותו יום.

דגל אוקראינה ודגל ערב הסעודית ביציע אוהדי ניוקאסל. מתוך טוויטר, אתר רשמי
דגל אוקראינה ודגל ערב הסעודית/אתר רשמי, מתוך טוויטר

ג'ייקוב סטיינברג ב"גרדיאן" כתב טור: "זה היה יום אפל לכל מי שאכפת לו מהנשמה של המשחק. שום כיבוס ספורטיבי לא יעזור להעלים את האוויר העכור סביב המשחק הזה. לא כשחלק מאוהדי צ'לסי ממשיכים לשיר שירי עידוד לרומן אברמוביץ', אדם שמוגדר על ידי הפרלמנט הבריטי כאוליגרך פרו-קרמלין עם קשרים ארוכים וענפים לוולדימיר פוטין, בעוד בצד השני אפשר לראות את דגלי ערב הסעודית. ניוקאסל היא בעצם כלי בידי משטר שמנסה להלבין את עצמו דרך הספורט.

"אי אפשר להגן יותר על ההתנהגות הזו, על הדיסוננס המגוחך הזה. הייתה שחצנות מכוערת של אוהדי צ'לסי כשהם שרו במחצית השנייה שירי אהבה לרומן אברמוביץ', אפילו אחרי שממשלת בריטניה האשימה אותו במעורבות בערעור אוקראינה על ידי סיפוק מתכת שעוזרת לייצר טנקים רוסים. תזכורת: אברמוביץ' הוא לא גיבור. לפני 19 שנה הוא צץ משום מקום וקנה מועדון. הוא היה תעלומה אז ורק עכשיו כשאוקראינה מותקפת בבוטות על ידי רוסיה המפלצתית מתחילים לשאול לגבי העושר של אברמוביץ'.

"זה הזמן להודות על הזיכרונות ולהמשיך קדימה. לקחת ברצינות את ההאשמות ואת כספי הדמים שמימנו את הפרויקט הזה, לנוע קדימה מעידן רומן ולהבין שהמשך הגיבוי של המיליארדר המביש הזה רק יגרום לעולם החיצוני לחשוב שלאוהדי צ'לסי אכפת יותר מהקבוצה שלהם מאשר מהקורבנות באוקראינה".

קאי האברץ שחקן צ'לסי. רויטרס
עשה את ההבדל בין שתי הקבוצות במגרש. האברץ/רויטרס

אדי האו נשאל על עניין ההוצאה ההמונית להורג וענה: "אני הולך לדבר רק על כדורגל, אני מאוכזב מאוד מהתוצאה". גם תומאס טוכל נשאל בנושא ההרג ההמוני ואמר: "וואוו זה נושא גדול. לרוע המזל זה המצב גם אצל הבעלים של ניוקאסל וזה משפיע, כן. מה אני יכול להגיד? אני לא רוצה לשלוח אצבע מאשימה, להשוות את עצמי אליהם או להאשים אחרים כי זה לא הופך את הסיטואציה לטובה יותר. אנחנו מגנים את הפעולות מצידה של רוסיה, אין ספק. אנחנו מתמודדים עם ההשלכות כרגע ובזה אנחנו ממוקדים, אני מבין שאתם יכולים להבין".

סטיינברג הוסיף וכתב: "המשחק לא יכול לברוח מהעניין הגיאופוליטי עכשיו. תראו את צ'לסי שצריכה לעצור את המכירות בחנות המועדון, להפסיק למכור תכניות מועדון וכיוצא באלה. שום דבר מזה לא נורמלי והתקווה היחידה היא שהאירועים של השבועיים האחרונים ישנו משהו בכדורגל האנגלי. בפרמיירליג צריכים לגדל עמוד שדרה ולהיות חזקים יותר בבדיקת הבעלות. זה הזמן להתחיל לשאול שאלות ראויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully