וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד דרמטי למכבי תל אביב בבאר שבע, חולון הביסה את ראשל"צ

האלופה איבדה יתרון דו ספרתי ותסיים לראשונה את העונה הסדירה עם מאזן חוץ שלילי. נאנלי ודיברתולומאו החטיאו שלשות מכריעות. איטו (24) הצטיין אצל המארחת

המחזור ה-20 בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם שני משחקים בהם קבוצות צמרת שפגשו יריבות מהתחתית. הפועל באר שבע הדהימה את מכבי תל אביב ופתחה פער של שלושה ניצחונות מהמקום האחרון בזכות 74:77 דרמטי. הפועל חולון וגיא גודס השיגו ניצחון על נועלת הטבלה מכבי ראשון לציון בבית מכבי.

קינן אוואנס, מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
האלופה תסיים לראשונה את העונה הסדירה עם מאזן חוץ שלילי. אוואנס/אודי ציטיאט

הפועל באר שבע - מכבי תל אביב 74:77

לאחר הרחקת הקבוצות הרוסיות מהיורוליג והניצחון על באסקוניה היה נראה כי האלופה עולה על הדרך המלך, אך אז הגיע ההפסד לכוכב האדום בלגרד וכעת עוד נקודת שפל בדמות ההפסד ללפני אחרונה בטבלה. סקוטי ווילבקין מנוחה ויפתח זיו פתח בחמישייה של אבי אבן. האורחת ברחה ליתרון דו ספרתי ברבע השני, אך ג'וניור איטו המצוין שמר את באר שבע במשחק, ויחד עם דרק פארדון וקודי דמפס הוביל אותה למהפך בזכות ריצת 2:17.

היתרון המקומי עלה ל-9 הפרש ברבע המכריע, אך האורחת הצליחה לחזור ואף קיבלה שתי הזדמנויות לשלוח את המשחק להארכה, אך נאנלי ודיברתולומאו החטיאו שלשות מכריעות והדרומיים יצאו עם ניצחון ביתי ענק, בעוד מכבי תל אביב מסיימת לראשונה אי פעם את העונה הסדירה עם מאזן שלילי במשחקי החוץ.

קלעו להפועל באר שבע: ג'וניור איטו 24 נקודות (8 מ-11 מהשדה), קודי דמפס 19, 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, דרק פארדון 11 ו-15 ריבאונדים, נטע סגל 8, עמית זיס 5, אמיר בל 4, טראוויס ווריק 3. בן אייזנהארט (04:55 דקות), איליי אבייב (00:26) ועידן אלבר (02:09) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: ג'ון דיברתולומאו 16 נקודות, קינן אוואנס 16, אנג'לו קלויארו 15, 5 ריבאונדים ו-3 חטיפות, ג'ייק כהן 6, ג'יימס נאנלי 6, יפתח זיו 6, קיירי תומאס 2 (1 מ-9 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, עוז בלייזר 2, אנטה ז'יז'יץ' 2. רומן סורקין (09:14 דקות) שותף, אך לא קלע.

האורחת נטלה את ההובלה בפתיחת המשחק אך לא הצליחה לברוח למארחת הודות ליכול טובה של ג'וניור איטו. יפתח זיו הוליך את קלעי מכבי ברבע הפתיחה. 17:20 למכבי תל אביב בסיום הרבע הראשון. הקבוצה של אבי אבן עלו טוב יותר לרבע השני ועלו ליתרון דו ספרתי לאחר ריצת 3:10 תוך שלוש דקות. פארדון וזיס סייעו למארחת להוריד את הפער למינוס שלוש בלבד. ז'יז'יץ' ביצע עבירה שלישית עוד לפני הההפסקה, ושלשה של קודי דמפס העבירה את היתרון למארחת, שהוליכה 36:37 במחצית.

השלשות החזיקו את האורחת במשחק, כשבאר שבע המשיכה לנצל את החדירות בהגנה התל אביבית. השחקנים של אבי אבן הרבו לאבד, וראו את אנטה ז'יז'יץ' יורד לספסל לאחר שנשרקה לחובתו עבירה רביעית. 54:57 לבאר שבע לקראת הרבע המכריע. המארחת לא עצרה ובהובלת קודי דמפס שהרים את הרמה, ג'וניור איטו ודרק פארדון הגדילה את יתרונה ל-56:65. דיברתולומאו ונאנלי הצליחו לקזז את הפער, ואיבוד הזוי של הדרומיים בשניות הסיום איפשר לנאנלי ודיברתולומאו לנסות לקלוע שלשה שתשלח את המשחק להארכה - אך שניהם החטיאו ובאר שבע ניצחה, 74:77.

שחקני הפועל חולון גיא פניני, כריס ג'ונסון, פרדריק בורדיון. אודי ציטיאט
השיגו ניצחון שלישי רצוף. שחקני חולון/אודי ציטיאט

מכבי ראשון לציון - הפועל חולון 78:62

כמעט שלושה חודשים אחרי שפוטר ממכבי ראשון לציון בטונים צורמים, גיא גודס שב לבית מכבי ויצא עם ניצחון חוץ. נועלת הטבלה הצליחה להישאר צמודה במרבית שלבי המשחק לאורחת, וגם כשהסגולים הצליחו לברוח, השחקנים של דרור כהן הראו לחימה, אך הרבו לאבד ולהחטיא וירדו מנוצחים בפעם השלישית ברציפות. טו הולוואי הצליח להחזיק את ראשון לציון בעניינים, אך התעמת עם דרור כהן ברבע השלישי וירד לספסל. דווקא אז הצליחה המארחת לרוץ 2:15 ולהפוך, אך חולון הגיבה היטב, פתחה שוב פער והבטיחה את הניצחון הודות להופעה נהדרת של ג'ו רגלנד.

לפני המשחק ערכה המארחת טקס לכבוד מי שהיה קפטן הקבוצה, בה שיחק שבע שנים וזכה עמה באליפות אחת - ניצן חנוכי. אוהדי מכבי ראשון לציון הריעו ומחאו כפיים לחנוכי, כאשר בטקס נכחו גם מארק ליונס שמשחק כיום באשקלון, עוזר מאמן מכבי ראשון לציון טוני יאנגר ואבי בן שימול ששיתפו איתו פעולה בעונת האליפות ב-2016.

קלעו לראשון לציון: טו הולוואי 17 נקודות, אנתוני בראון 15 ו-5 ריבאונדים, קיילב ווסון 10 ו-6 ריבאונדים, נתנאל ארצי 7 ו-5 ריב', מוריס ווטסון (8 אסיסטים) ודיימון סימפסון (6 ריב') 5 כ"א, גיא פלטין 3.

קלעו לחולון: ג'ו רגלנד (8 אסיסטים, 7 ריבאונדים) 18, רפי מנקו 12, כריס ג'ונסון וטיירוס מגי (6 ריב', 5 אס') 10 כ"א, פרדריק בורדיון 8 וסטיב זאק (6 ריב') 8 כ"א, מייקל קייזר 6 ו-5 ריב', גיא פניני 4 ו-5 ריב', עומר טל 2.

שתי הקבוצת פתחו בצורה מפוזרת את המשחק בשני צידי המגרש, והרבו להחטיא ולאבד. טו הולוואי היה הטוב בשחקני המארחת ברבע הראשון, בעוד כריס ג'ונסון ביצע עבירה שנייה מוקדמת וירד לספסל של גודס. 13:14 לראשון לציון בסיום הרבע הראשון. האורחת לחצה על הדוושה בפתיחת הרבע השני ונטלה את ההובלה, אך הולוואי השאיר את הכתומים במשחק. 32:36 לחולון במחצית.

ריצת 2:10 בפתיחת הרבע השלישי העלתה את חולון ליתרון דו ספרתי ראשון במשחק. דרור כהן הוריד את הולוואי לספסל לאחר עימות ביניהם, וזה דווקא החזיר את ראשון לציון לעניינים בזכות ריצת 2:15, וזו נטלה את ההובלה. חולון שבה לעצמה וירדה ביתרון 49:56 לקראת הרבע המכריע. החבורה של דרור כהן נלחמה אך לא הצליחה לעמוד מול היכולת של ג'ו רגלנד, רפי מנקו וגם טיירוס מגי - שהתעורר במחצית השנייה. 62:78 לחולון בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully