וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: הפרמיירליג הדיחה את רומן אברמוביץ' מתפקידו בצ'לסי

לאור הסנקציות שהוטלו בידי ממשלת בריטניה על בעלי הבלוז המקורב לפוטין, בהנהלת הליגה האנגלית החליטו להוציא את הקבוצה מידיו. דיווח: "הוא סגר עסקה עם הממשלה כדי לאפשר מכירה"

תקציר: נוריץ' - צ'לסי 3:1/ספורט1

לאור הסנקציות שהוטלו בידי ממשלת בריטניה על מספר אישים המקורבים לפוטין, ביניהם רומן אברמוביץ' - החליטה היום (שבת) הנהלת הפרמיירליג להדיח באופן רשמי את הבעלים מתפקידו. אברמוביץ' כבר הודיע על כוונתו למכור את צ'לסי לאחר שננקטו נגדו מספר צעדים בשל פלישת רוסיה לאוקראינה, מה שעורר לא מעט אי ודאות סביב אלופת אירופה ואלופת העולם לקבוצות. כעת, התקבלה ההחלטה באופן רשמי להוציא את הבלוז מידיו של איש העסקים הרוסי.

בהצהרה רשמית מטעם מנהלת הפרמיירליג נכתב כי "החלטת ההנהלה לא פוגעת ביכולת הקבוצה להתאמן ולשחק את משחקיה עד סיום העונה, תחת התנאים שאושרו על ידי הממשלה ברישיון שיפוג ב-31 במאי 2022". המשמעות היא שצ'לסי תוכל להמשיך לתפקד לפחות עד סיום העונה.

רומן אברמוביץ', בעלי צ'לסי. BEN STANSALL, GettyImages
הודח באופן רשמי מתפקידו. אברמוביץ'/GettyImages, BEN STANSALL

כזכור, בריטניה הקפיאה את נכסיו של אברמוביץ' ובכך הגבילה את האפשרות של מכירת צ'לסי ומונעת מהמועדון לבצע תנועות כספיות. צ'לסי לא יכולה למכור כרטיסים למשחקים, למכור או לרכוש שחקנים וכן הלאה. חנות המועדון וגם המלון שסמוך לאצטדיון סטמפורד ברידג' כבר נסגרו עד הודעה חדשה ועל צ'לסי נאסר אפילו למכור תכניות משחק, כך שלמועדון אין שום אפשרות להכניס כסף וכל זאת בזמן שנותנת החסות הראשית "THREE" כבר הודיעה על רצונה להשהות את ההתקשרות עד הודעה חדשה. אפילו סיורים באצטדיון אסורים עד הודעה חדשה.

באנגליה מדווחים כי ישנם מגעים בין אברמוביץ' לרוכשים פוטנציאליים, וממשלת בריטניה רוצה שהעסקה תושלם בהקדם האפשרי. הרוכשים האפשריים מציעים מעל ל-2 מיליארד ליש"ט, והממשלה תאשר את קיום העסקה, כשאברמוביץ' די נדחק לפינה ו"סגר עם הממשלה עסקה". על פי "טלגרף", אברמוביץ' הסכים לוותר על הלוואות של למעלה מ-1.5 מיליארד ליש"ט מבלי לקבל תמורה.

אברמוביץ' הורה ל-The Raine Group - הבנק האמריקני שהשהה את המגעים לאחר שעל האוליגרך הרוסי הוטל סנקציות ביום חמישי בשל קשריו עם פוטין - להמשיך בתהליך השלמת ההשתלטות וגם הוא מקווה לסגור את העסקה במהרה.

צ'לסי יכולה להמשיך לקיים משחקים ולשלם לשחקנים ולצוות שלה, אבל לא יכולה להעביר שחקנים, לא לקנות ולא לשחרר, מכיוון שהממשלה מנסה למנוע מאברמוביץ' להפיק תועלת כלשהי מהמועדון.

אברמוביץ' רכש את צ'לסי ב-2003 תמורת 140 מיליון ליש"ט, והשקעתו הביאה לעידן המוצלח ביותר בתולדות המועדון, כשהקבוצה זכתה בחמש אליפויות בפרמיירליג, חמישה גביעים ופעמיים בליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully