וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: אליפות ג'ודו לנערים על הרצף, מרוץ בירושלים ובחרמון

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 14:12

בפעם הראשונה בישראל נערכה תחרות הג'ודו הארצית לנערים על הרצף האוטיסטי. מנצח התחרות ניר אבלסון ייצג את מדינת ישראל בתחרות העולמית שתתקיים באפריל בהולנד. עיריית ירושלים תקיים מרוץ לזכר אל"מ שרון אסמן, בסוף החודש יתקיים המרוץ בלבן בהר חרמון

הבוקר (ב') נערכה לראשונה בתולדות המדינה אליפות הג'ודו הארצית לילדים הנמצאים על הרצף האוטיסטי ברמות שונות. התחרות התקיימה במוסד החינוך "בנימין רוטמן אשל הנשיא" במועצה האזורית מרחבים בשיתוף של ארגון "אלומות אור", איגוד הג'ודו הישראלי ו Special Olympics . בתחרות השתתפו כ-50 מתחרים בין הגילאים 18-12 מכל רחבי הארץ. מדובר בפעם הראשונה בה מתקיימת אליפות ג'ודו לנערים הנמצאים על הרצף האוטיסטי. מנצח התחרות הוא ניר אבלסון בן ה-12 מבאר שבע שיתחרה בתחילת חודש אפריל, בתחרות הג'ודו העולמית לילדים על הרצף האוטיסטי, שתתקיים בחסות ה- Special Olympics.

כלל המתחרים שהתחרו באליפות, התאמנו לאורך השנה באימוני ג'ודו המשלבים מתאמנים שאובחנו על הרצף האוטיסטי לצד ילדים בני גילם. הפרויקט הייחודי הזה הינו חלק מהפעילות הרבה של ארגון "אלומות אור" השם לעצמו מטרה לשלב בני נוער מהחינוך המיוחד במסגרות שונות ולהיות חלק שווה מהקהילה.

ניר אבלסון. אלומות אור,
ניר אבלסון/אלומות אור

על מנת לאפשר למנצח התחרות להתחרות בגמר העולמי, ארגון "אלומות אור" יכסה את הוצאות התחרות כדי לאפשר לו לקחת חלק ולייצג את מדינת ישראל. הארגון "אלומות אור" פועל לקידום והטמעת תכניות מצוינות בבתי ספר לחינוך מיוחד תוך שימת דגש על פיתוח תחום החיים המשותפים. הארגון עושה זאת על ידי הטמעת מודל של שילוב בני נוער עם מוגבלות לצד ילדים בני גילם. הארגון כולל שבעה בתי ספר ע"ש "בנימין רוטמן" בנמצאים בכל רחבי הארץ.

רוברט זינגר, יו"ר ארגון "אלומות אור" ויושב ראש חבר הנאמנים של אורט העולמי: "אני רוצה לברך את ניר אבלסון על ניצחונו המרשים בתחרות הג'ודו הארצית לילדים הנמצאים הרצף האוטיסטי. אני בטוח שהוא ייצג את מדינת ישראל בגאווה בתחרות העולמית שתתקיים באביב. הדרך לקדם בני נוער מהחינוך המיוחד ולעודד אותם למצוינות היא על ידי שילובם בקהילה במסגרות שונות עם בני נוער בני גילם. שמנו לנגד עיננו מטרה זו והנחלנו מודל זה בכל אחד ממוסדות החינוך ע"ש "בנימין רוטמן".

ניר אבלסון מנצח התחרות: "אני נרגש לקבל את מדליית הזהב במסגרת התחרות של Special Olympics ולייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית. אני מקווה שהתוצאות יהיו זהות ואקבל מדליית זהב בהולנד".

רצים לזכר אל"מ שרון אסמן

ביום שישי הקרוב יתקיים מרוץ על שם אל"מ שרון אסמן ז"ל בסימן, "עיריית ירושלים זוכרת ומוקירה את אל"מ שרון אסמן ז"ל". המרוץ, אשר נקרא "מרוץ אסמן" הוא בעל מקצה אחד של 5 ק"מ לאורך פארק המסילה - זינוק וסיום במתחם התחנה הראשונה. בין תפקידו של אל"מ אסמן ז"ל , הוא פיקד על חטיבת בנימין והיה קשור ישירות לבטחונם של תושבי ירושלים. עירית ירושלים לקחה על עצמה להפיק את האירוע המרגש והחשוב שההשתתפות בו הינה ללא עלות- כל משתתף יקבל חולצה עם דיוקנו של אל"מ אסמן. ניתן להירשם למרוץ באתר עיריית ירושלים כאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אל"מ שרון אסמן. דובר צה"ל
אל"מ שרון אסמן/דובר צה"ל

אל"מ שרון אסמן ז"ל, התמוטט ונפטר כתוצאה מדום לב יומיים בלבד לאחר שמונה לתפקיד מח"ט חטיבת הנח"ל. אסמן, בן 43 במותו, התגייס לצה"ל בשנת 1997 ושירת כלוחם בחטיבת הנח"ל ובמרוצת השנים התקדם בסולם הדרגות והתפקידים. בין היתר הוא שימש כמג"ד 931, קצין האג"ם של אוגדת עזה, מפקד חטמ"ר עציון, מפקד חטמ"ר בנימין, קצין אג"ם של פיקוד צפון. הוא הותיר אחריו את אשתו, אשת התקשורת שרון שלמון, אותה פגש עת שירתו יחד תחת חטיבת דובר צה"ל, ואת שתי בנותיהם, אמה ואלכס. אסמן ז"ל התמוטט לאחר אימון כושר וריצה. עקב מותו הטרגי ובתום חקירה צבאית, הנחה הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, להציב מכשירי החייאה/דפיברילטורים, בכל בסיסי צה"ל.

לראשונה: המרוץ בלבן בחרמון

בסוף החודש יתקיים לראשונה המרוץ בלבן, אתגר מושלג על פסגת החרמון בגובה 2040 מטר, מיזם ראשון מסוגו בארץ של חברת מרתון ישראל בשיתוף אתר החרמון.

החורף המושלג השנה באתר החרמון הביא את חברת מרתון ישראל ליזום אירוע חדש ומיוחד. בעקבות שת"פ קיים ומוצלח עם אתר החרמון התכנסו הצוותים לחשיבה משותפת על אתגר בשלג, זו תהיה הפעם הראשונה שרצים ורצות יכבשו את פסגת החרמון כאשר המסלול כולו עובר בין קירות שלג גבוהים. רק השבוע, פתחו מפלסות האתר את ציר הריצה (טיפוס), גובה השלג בצידי המסלול כמטר וחצי והתקבל האישור המיוחל מגורמי הצבא באתר לקיום המרוץ. אמנם אורך המסלול הוא 5 ק"מ בלבד, אך מדובר בטיפוס מאתגר במיוחד בתנאים לא רגילים, קור וזווית טיפוס משמעותית, ממש כמו באלפים! המרוץ יוזנק במפלס התחתון, ויעבור לאורך הכביש המחבר בין המפלסים, כשנקודת הסיום תהיה במפלס העליון.

ציר ריצה בחרמון. יחצ,
ציר הריצה בחרמון/יחצ

"שיתוף הפעולה של מרתון ישראל עם אתר החרמון הוא רב שנים, כל קיץ אנחנו מקיימים את אתגר טיפוס החרמון. ריצה בחורף המושלג תמיד הייתה שם בגדר חלום והשנה הבשילו התנאים ואנחנו עומדים להגשים אותו. לקראת המרוץ הלבן, אני קורא לכל חובבי הריצה לנצל את ההזדמנות, לקחת יום חופש ולהצפין לעיניים של המדינה, ולחוות אירוע ייחודי שלא מוותרים", ציין עופר פדן מנכ"ל ובעלים - מרתון ישראל.

רפאל נוה מנכ"ל אתר החרמון הוסיף:"אני גאה ושמח כי בשנת החמישים לאתר החרמון אנו מצליחים יחד עם מרתון ישראל לפתוח במסורת ייחודית של מרוצי חורף באתר. את מרוץ טיפוס החרמון בקיץ כבר הפכנו למסורת. החורף השנה, נותן לנו הזדמנות נפלאה לייצר אירוע יוצא דופן. גם אני רץ".

  • מתי: יום שני, 28/3
  • הזנקה: 8:00 .
  • 9:30 - מסיבת פסגה, במפלס העליון של אתר החרמון, מוסיקה טובה, פונץ' חם, מרק טוב ועוד הפתעות כמו טקס מלך ומלכת החרמון בלבן.
  • להרשמה לחצו כאן.
  • עוד באותו נושא:
  • ג'ודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully