וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה דורשת: 28 חודשי מאסר לנאסר אל חלאיפי

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 21:12

יו"ר פ.ס.ז' שוב בכותרות בצרפת, על רקע הערעור בבית המשפט בשוויץ בפרשת "פיפ"אגייט" שבה הוא נחשד בתשלום שוחד על רכישה של זכויות שידור מפיפ"א

תקציר: טוטנהאם - אברטון 0:5/ספורט1

התביעה בשוויץ נגד נאסר אל חלאיפי וג'רום ואלצ'ק דורשת עונשי מאסר ארוכים לשניים, במסגרת הערעור במשפט על פרשת "פיפ"אגייט" שבה הם מואשמים בשוחד.

ואלצ'ק הוא מזכ"ל פיפ"א לשעבר, והתביעה דורשת כנגד החשדות נגדו 35 חודשי מאסר. אל חלאיפי הוא יושב ראש רשת השידור הקטארית beIN וכמובן יושב ראש פריז סן ז'רמן. במקרה שלו התביעה דורשת 28 חודשי מאסר. השניים הכחישו אישומי שוחד הקשורים לזכויות השידור במונדיאל, בבית המשפט לערעורים של בית הדין הפלילי הפדרלי של שוויץ. השניים כבר זוכו בעבר.

נאסר אל חלאיפי (במרכז), יושב ראש פריז סן ז'רמן, לצד מאוריסיו פוצ'טינו המאמן והמנהל המקצועי לאונרדו. David S. Bustamante, GettyImages
נאסר אל חלאיפי (במרכז), יושב ראש פריז סן ז'רמן, לצד מאוריסיו פוצ'טינו המאמן והמנהל המקצועי לאונרדו/GettyImages, David S. Bustamante

ואלצ'ק, 61, היה מזכ"ל פיפ"א בין השנים 2007 ל-2015. על פי החשד, הוא קיבל כשוחד וילה בסרדיניה שבבעלות אל-חלאיפי ותשלומים בסך 1.25 מיליון יורו. הכסף הגיע דרך נאשם שלישי, איש עסקים יווני, על רקע הענקת זכויות שידור עבור גביעי העולם והקונפדרציות של פיפ"א.

ואלצ'ק, שהיה יד ימינו של ספ בלאטר, הורחק מכל פעילות הקשורה לכדורגל עד 2032 על ידי ועדת האתיקה של פיפ"א. לטענתו, הוא ביקש מאל-חלאיפי לעזור לו כחבר כבר ב-2013 כי הוא נתקל בקשיים כלכליים לממן את רכישת הווילה וסירה חדשה.

הוא אמר שהבקשה שלו לא קשורה למשא ומתן שהתנהל במקביל על זכויות התקשורת במונדיאל, והוסיף שהחוזה שנחתם בין beIN Sports לפיפ"א היה מאוד אטרקטיבי מבחינה כלכלית עבור כל הצדדדים. הוא נידון בשנת 2020 לקנס על תנאי בגין זיוף מסמכים, בעוד שאל-חלאיפי וגם איש העסקים היווני נוקו מאשמה. משפט הערעור אמור להימשך עד יום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully