וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנה וחצי אחרי: קרלוס בילארדו התבשר על מותו של דייגו מראדונה

משפחתו של מאמן העבר החולה חששה שמצבו יידרדר והעדיפו להסתיר את מות מראדונה. בסרט תיעודי אודותיו הוא קיבל את ה"חדשות"

אוהדים חולפים על פני ארונו של דייגו מראדונה/רויטרס

קרלוס בילארדו התבשר שדייגו מראדונה מת. כשנה וחצי אחרי שמספר 10 האגדי הלך לעולמו, המאמן שאולי היה מזוהה איתו יותר מכולם, סוף סוף גילה. בילארדו בן ה-83 סובל בשנים האחרונות מתסמנת האקים-אדאמס, שמאופיינת בין היתר בדמנציה ובעיית יציבה והליכה. מצבו הבריאותי ירוד ומשפחתו החליטה לא לספר לו כשמראדונה מת.

אחיו סיפר בשנה שעברה: "האחיות שמטפלות בו כבר מתורגלות בהחלפת ערוצים בטלוויזיה. לא סיפרנו לו על מראדונה, הוא ראה את המשחק של הנבחרת מול צ'ילה בקופה אמריקה רק אחרי שהסתיימו המחוות. אנחנו מסיחים את דעתו. לא סיפרנו לו גם על מותם של אוסקר מלברנאט, אלחנדרו סאבלה או טאטה בראון".

בשלב מסוים עלה רעיון שכוכבי הנבחרת של 1986 יגיעו לבילארדו ויספרו על על מות מראדונה, אבל זה ירד מהפרק. לפני כמה שבועות שודר סרט תעודה על המאמן ששמו "בילארדו, הדוקטור של הכדורגל". לקראת סוף הסרט, מופיע קטע מהטלוויזיה הארגנטינאית בו מודיעים על מותו של מראדונה וכך "הדוקטור" התוודע למציאות.

בתו של בילארדו ישבה לצדו כשהוא צפה בסרט והסבירה שהיא חששה ש"זו תהיה מהלומה חזקה מדי בשבילו". לפי העיתונאי היחיד שהיה במקום, "הדוקטור" לא אמר מילה ורק שילב ידיים בדממה. בגלל מצבו, אף אחד לא יודע בדיוק איך ואם החדשות הללו השפיעו עליו.

קרלוס בילארדו עם דייגו ארמנדו מראדונה. El Grafico, GettyImages
בילארדו עם מראדונה בימים המשותפים בסביליה/GettyImages, El Grafico

בילארדו הוביל את נבחרת ארגנטינה לזכייה השנייה שלה במונדיאל, ב-1986, אז מראדונה ביסס את מעמדו כגדול שחקני הדור וישי שיגידו גדול הכדורגלנים בכל הזמנים. השניים איחדו כוחות בהמשך גם בסביליה ובבוקה ג'וניורס. שנים לאחר מכן, כשמראדונה עמד על הקווים של נבחרת ארגנטינה, בילארדו היה המנהל הטכני של נבחרות ארגנטינה והוא הרבה להתייעץ איתו.

היחסים בין מראדונה לבילארדו ידעו עליות ומורדות ולמרות הערכה אישית גדולה ביניהם, ב-2010 מספר 10 תקף בכירים בכדורגל הארגנטינאי ובין היתר כינה את בילארדו "בוגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully