וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לפלייאוף בליגה הלאומית בכדורסל: לא ברור כמה קבוצות יעלו לליגת העל

7.3.2022 / 12:02

לאור הפיצוץ ביחסים בין איגוד הכדורסל למנהלת הליגה, וההחלטה להחזיר את המנהלת לניהול האיגוד, הוקמה ועדה שהייתה אמורה להוביל לפשרה אך נושא מספר העולות העונה כלל לא עלה על השולחן. קבוצות הלאומית מפעילות לחץ על יו"ר האיגוד

הפלייאוף בליגה הלאומית בכדורסל ייצא לדרך בחודש הבא, אך נכון להיום (שני) לא ברור כמה קבוצות יעלו מהליגה לליגת העל וכמה קבוצות ירדו מהליגה הלאומית. בסוף השבוע הוציא יו"ר מנהלת הליגה רון וורטיצקי מכתב ליו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי ובו הוא דורש לוודא את יישום ההחלטה על שתי עולות מהליגה הלאומית לליגת העל כבר בתום העונה הנוכחית.

כזכור, בסוף העונה שעברה העפילו אליצור נתניה והפועל גליל עליון לליגת העל, אלא שנתניה לא השיגה את תקציב המינימום ולא יכלה לעלות לליגה הראשונה. כתוצאה מכך, ולפי ההסכם שנחתם שנה קודם בין האיגוד למנהלת הליגה, נקבע כי בוטלה ההחלטה על שתי עולות, וכי בעונה הנוכחית תהיה רק עולה אחת. הנושא התגלגל ויצר מלחמה של ממש בין איגוד הכדורסל למנהלת הליגה עד שהאיגוד הכריע בנובמבר האחרון בישיבת הנהלה על החזרת ליגת העל לאיגוד הכדורסל בסוף העונה הנוכחית.

יוגב אוחיון שחקן עירוני נהריה. לימור מלינוף, מנהלת הליגה הלאומית, אתר רשמי
איך הסאגה הנוכחית תסתיים? יוגב אוחיון/אתר רשמי, לימור מלינוף, מנהלת הליגה הלאומית

ההחלטה הובילה לחלופת מכתבים חריפה בין הצדדים, שהשורה התחתונה הייתה הקמת ועדה עם נציגים מטעם איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה כדי לנסות ולהגיע להסדר של היחסים. מי שישב בוועדה הוא ראש מטה משרד הספורט גיא גוטמן שהיה אמור להביא הצעת פשרה, אלא שההצעה מתעכבת ובוועדה ממתינים לה על מנת לראות האם יש סיכוי להסדרה, או שהפיצוץ בין הצדדים ימשיך.

גורמים שונים סיפרו לוואלה! ספורט כי במהלך דיוני הוועדה לא עלה באופן רציני נושא העולות והיורדות כבר בעונה הנוכחית, עם זאת בשל הלחץ של קבוצות הלאומית על יו"ר איגוד הכדורסל, ייתכן שבאיגוד יתעקשו על שתי העולות כבר העונה בכל מחיר.

כמו כן ההחלטה קריטית לגבי מספר היורדות מהליגה הלאומית לליגה הארצית. אם תהיה רק עולה אחת, שלוש קבוצות תרדנה לליגה השלישית, אך אם שתי קבוצות יעלו, שתי קבוצות בלבד ינשרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully