וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיקת הרוסיות או מעבר לשיטת האחוזים: ההצבעה ביורוליג ביום שני

6.3.2022 / 14:00

על אף ההודעה המוקדמת, שלפיה יבוטלו כל תוצאותיהן של הקבוצות הרוסיות במקרה של הרחקה, בהנהלת הליגה בוחנים הכרעה על פי אחוזי הניצחונות. כך או כך, מכבי תל אביב צפויה לפיניש מותח ודרמטי בקרב על הכרטיס לפלייאוף

תקציר: חלק א' של הריאיון עם עודד קטש בתכנית "סערה בממלכה"/ספורט1

שבוע לאחר השעייתן של הקבוצות הרוסיות מהיורוליג, עדיין לא נקבעה באופן סופי השיטה שבה תוכרע הטבלה בתום העונה הסדירה. על אף ההודעה הרשמית שיצאה, ולפיה כל תוצאותיהן יבוטלו רטרואקטיבית במקרה הצפוי של הרחקה לצמיתות, בהנהלת הליגה בוחנים מעבר לשיטת אחוזי הניצחונות. 15 הקבוצות הנותרות נדרשו להעביר עד מחר (שני) אחר הצהריים את הצבעתן בין שתי החלופות.

כפי שפורסם בשבוע שעבר בוואלה! ספורט, בתוך היורוליג נשמעו קולות לאחר פרסום ההודעה שהביעו תרעומת על התנודות שהיא יוצרת בדירוג - ובכך מעניקה פרס לקבוצות שהפסידו ומענישה קבוצות שניצחו. 

הדוגמה הקיצונית ביותר נרשמה במקרה של באיירן מינכן (3:0 מול צסק"א מוסקבה, זניט סנט פטרסבורג ואוניקס קאזאן), שעמדה לזנק מהמקום ה-11 למקום החמישי לאחר "מחיקת" הפסדיה, ועקפה את מונאקו (0:3) ופנרבחצ'ה, שהבינו כי לפחות אחת מהן תישאר מחוץ לפלייאוף בשל ביטול ניצחונותיהן. גם מכבי תל אביב נהנתה מקפיצה משמעותית (מהמקום ה-12 למקום השביעי) ובאסקוניה עלתה מהמקום ה-17 ל-12 - בזכות העובדה שהפסידו לנציגות רוסיה.

טבלת היורוליג האלטרנטיבית. אהרל'ה ויסברג, מערכת וואלה!
טבלת היורוליג האלטרנטיבית/מערכת וואלה!, אהרל'ה ויסברג

ביורוליג מתמקדים כעת במעבר לשיטת האחוזים: כל המשחקים שכבר התקיימו - ייחשבו, והטבלה תוכרע על פי אחוזי הניצחונות. כך, ההתערבות החיצונית בדירוג תהיה מינימלית, וכל אחת מהקבוצות בחצי התחתון של הטבלה תקפוץ שלושה מקומות למעלה (על חשבון הרוסיות).

אם השיטה הזו תיבחר, הרי שמכבי תל אביב תמצא עצמה בלב ליבו של המאבק על הכרטיסים האחרונים לפלייאוף. במצב שכזה, הם ידורגו נכון לעכשיו במקום התשיעי, עם מאזן זהה לפנרבחצ'ה ובאיירן מינכן שמעליהם (13:12, 48% הצלחה). מונאקו (14:14, 50%) נמצאת מעט מעליהן - ואחת מהארבע תישאר בחוץ.

בטבלה הפנימית עם פנר ובאיירן, סובלת מכבי מנחיתות בשל העובדה שהפסידה בשניים משלושת המשחקים נגדן. בשבוע הבא פנר תארח את באיירן, והצהובים אמורים לפגוש בתל אביב את הטורקים במשחק השלמה אחרון ב-13 או ב-14 באפריל. המפגש הזה עשוי להפוך לקרב ישיר על המקום ברבע הגמר.

מבחינת האינטרס הצר של האלופה הישראלית, עדיפה השיטה שבה יימחקו כל תוצאותיהן של הרוסיות, מכיוון שהיא מקרבת אותה בצורה משמעותית הרבה יותר למקום בשמינייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully