וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס גלעדי: "אנו כופים חרם על הספורט הרוסי"

חבר הוועד האולימפי התראיין לתכנית הספורט של 103FM והתייחס לסנקציות שהוטלו: "דברים יכולים להשתנות, אבל כרגע זה המצב"

בשיתוף פעולה יוצא דופן בין פיפ"א לאופ"א, הוחלט השבוע כי בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, רוסיה תושעה מכל פעילות ספורטיבית עד להודעה חדשה. כמו כן, החליטו התאחדויות הכדורגל הבינלאומיות להרחיק את רוסיה מהמונדיאל הקרוב בקטאר. צוות חברי התוכנית שוחחו ב־103fm שוחח עם חבר הוועד האולימפי אלכס גלעדי שהתייחס לדברים.

גלעדי שיתף כיצד התקבלה ההחלטה: "זה קרה מכיוון שקרה אירוע שהימם את הועד האולימפי שנאבק במשך 7 שנים כדי לשמור את הספורטאים הרוסים הנקיים בתחרויות. אפילו שזה היה כרוך בדרך לא בדרך ובצ'ייקובסקי במקום ההמנון - העיקר שיהיה להם את הזכות להתחרות. והנה, פתאום פתח פוטין מלחמה נגד אוקראינה ועכשיו הספורטאים הרוסים והבלארוסים יכולים להתחרות, אבל הספורטאים האוקראיניים לא יכולים להתחרות מכיוון שכפו עליהם מלחמה".

על המשך החרם: "כל דבר נתון לשיקול ההתאחדות העוסקת בדבר, אין לוועד האולימפי הבינלאומי שום סמכות חוץ מהסמכות המוסרית להגיד להתאחדות האתלטיקה הבינלאומית מה לעשות. מכיוון שהתאחדות האתלטיקה הבינלאומית מקבלת סכומים יקרים מאוד מהועד האולימפי הבינלאומי בגלל תחרויות כאלו או אחרות אני מניח שהם יקשיבו והם יעשו מה שהם חושבים לנכון. אנחנו לא יכולים לכפות, אבל מבחינה מוסרית זו ההוראה כרגע. הדברים יכולים להשתנות, כרגע זה המצב".

לגבי קיום תחרויות בינלאומיות במדינות לא דמוקרטיות אמר גלעדי: "בינתיים מתוך 60 אוליפיאדות רק שש התקיימו במדינות לא דמוקרטיות. בתוך המכלול הענק זה מספר קטן. אין מדינה בעולם שיכולה להישיר את עינייה בנוגע לזכויות האדם ולהגיד שכולה נקייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully