וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכום הימורי הספורט ברמלה בממוצע לאדם: כ-100 שקלים בחודש

1.3.2022 / 16:50

אושר תקציב המועצה להימורים בספורט לשנת 2022, בדיון בכנסת נחשפה העיר שעומדת בראש המכירות השנתיות וכן היום בו בוצעו הכי הרבה הימורים

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 1:3 על הפועל נוף הגליל/ספורט1

ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) את תקציב המועצה להימורים בספורט לשנת 2022 והוא יעמוד על 3.25 מיליארד שקלים. התקציב החדש גבוה ב-8.7 אחוז מהתקציב בשנת 2020 וב-14.4% מהתקציב בשנת 2021 ועל פי התחזיות, הכנסות בניכוי פרסים הצפויות בשנת 2022 הן 1.04 מיליארד ש"ח, גידול של 12.7% משנת 2021.

במהלך הדיון גם הוצגו נתוני ההימורים לשנת 2021, כאשר רווחי המועצה היו גבוהים מהתחזיות ועמדו על כ-630 מיליון שקלים, כשגם ניכרה מגמת עלייה במכירות האון ליין, שעמדו על כ-22 אחוזים מהמכירות. מעבר לאישור התקציב, במהלך הדיון נחשפו לא מעט פרטים ומספרים הנוגעים לממוצע הסכומים שמשקיעים מהמרי הספורט בישראל ואלו גם חשפו מהי העיר שתושביה מהמרים יותר מכול.

אפליקציית טוטו ווינר. עופר חג'יוב,
רמלה עומדת בראש ממוצע המכירות השנתי/עופר חג'יוב

העיר רמלה עומדת בראש ממוצע המכירות השנתי לנפש בשנת 2021, כשעל פי הנתונים כל מהמר בעיר משקיע בממוצע 1,212 שקל על הימורי ספורט - משמע כ-100 שקלים בחודש. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר קרא למועצה לבחון את נתוני העיר בשנים האחרונות ולהגיש את כלל נתוני הערים לבחינת הוועדה: "ההימורים הינם עניין בעייתי, אני מבין שכפי שהצגתם שיש שוק שחור, ולולא הסדרה יהיה ואקום, אך הנושא מצריך מעקב וטיפול, כולל הסתייעות ברשויות המקומיות".

ח"כ קושניר קרא לטוטו לבחון את המצב ברמלה: "מדובר בנתון מדאיג, מדובר על כמעט פי 2 מהעיר הבאה בתור, מדובר בסכום מאוד גבוה לעיר עם דירוג 4 בלמ"ס". בטוטו ציינו כי מדובר בנתון שנתי, וכי כמות התחנות בעיר אינה גדולה יותר מערים אחרות, וכי אין עידוד לרכישה, וכי ייתכן שגם אנשים שאינם תושבי העיר מהמרים בעיר, בתחנות שרכשו מוניטין. עוד ציינו בארגון כי פעילות המועצה אינה מכוונת לאוכלוסיה בדרוג סוציו-אקונומי נמוך, וכי כ-65% מהכנסות המועצה מגיעות מישובים בדירוג 5 ומעלה של הלמ"ס.

במועצה הציגו כי אין קשר בין ימי חלוקת קצבאות ביטוח לאומי לגובה המכירות, וכי היצע אירועי הספורט בכל יום נתון הוא הגורם שמשפיע בצורה הגדולה ביותר על המכירות. על פי פרופיל שהוצג, מהמרי הספורט מהווים 14 אחוז מכלל האוכלוסייה, מהם 60 אחוז הינם בעלי השכלה על תיכונית ואקדמית, 80% בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה ו-92% מהם גברים.

בנוסף, במהלך הדיון הוצגו ימי ההימורים המניבים ביותר לטוטו בשנת 2021, ובראשם ה-24 באוקטובר, עם מכירות של למעלה מ-18.5 מיליון שקלים, מכיוון שבאותו היום נערכו משחקים פופולאריים בליגות הכדורגל המובילות: ברצלונה פגשה את ריאל מדריד בקלאסיקו, מנצ'סטר יונייטד שיחקה נגד ליברפול וכן נערך באיטליה המפגש בין אינטר ליובנטוס.

יו"ר הוועדה ח"כ קושניר סיכם את הדיון: "אני שמח שאתם מגישים את התקציב בזמן, ואני מקווה שזה ישמר. הצגתם תשובות לשאלות שנשאלתם בפעם הקודמת, הועלו שאלות נוספות, אני מקווה שתשלימו את התשובות. אני מבקש שתשימו לב להימורי יתר, תבדקו את החריגות, ראינו שרמלה בפער גדול מכולם, אני בטוח שיש עוד מקומות, ואני מבקש שתבדקו את זה במסגרת האחריות שלכם, כדאי אולי גם לטפל ולפעול בסיוע הרשויות המקומיות היכן שצריך. אני מסכים כפי שנאמר, שההימורים הינם עניין בעיתי, ומצד שני אני מבין כפי שאמרתם, שיש שוק שחור, ולולא הסדרה יהיה ואקום ואנשים יפנו לשם, אך הנושא מצריך מעקב וטיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully