וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט עממי ואתגרי: מרתון אופני הרים בערבה, מסע אתגרי בהרי אילת

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 12:06

קונגרס מכבי העולמית, מרתון אופני הרים אתגרי ומסע בהרי אילת למען ילדי בית החולים אלי"ן. כל מה שקורה היום בעולם הספורט האתגרי והעממי

ב-3 עד 8 במרץ יתקיים בקונגרס "מכבי תנועה עולמית" וישיבות הוועדה הבינלאומית למכביה בכפר המכביה שברמת גן. בקונגרס ישתתפו כ-250 ראשי התנועה מ-40 מדינות ברחבי העולם ומישראל. בפתיחת הקונגרס יברכו את המשתתפים ג'ק טרפינס נשיא התנועה, אמיר פלד יו"ר התנועה, אריק זאבי יו"ר המכביה 2022, יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי, יעקב חגואל יו"ר ההסתדרות הציונית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית.

במסגרת הקונגרס של "מכבי תנועת עולמית" יתקיים גם כנס של המנהיגות הצעירה של התנועה בהשתתפות כ-60 מנהיגים מאירופה, דרום אמריקה, אוסטרליה, צפון אמריקה, דרום אפריקה, וישראל. במהלך הקונגרס ידונו בנושאים תנועתיים כדוגמת משחקי מכבי הבינלאומיים שיתקיימו בשנת 2023 באירופה ובדרום אמריקה, פרוייקטים ותכניות לישראל, נושא הסברה ובעיקר בהערכות למכביה שתתקיים בחודש יולי הקרוב בישראל.

למכביה נרשמו כ-10,000 ספורטאים, 15% יותר מהמכביה הקודמת. ועוד אלפי אורחים שיגיעו במיוחד למכביה ארצה. המכביה תעמוד בסימן 100 שנה למכבי תנועה עולמית ו-90 שנה למכביה.
הקונגרס של "מכבי תנועה עולמית" מציין 100 שנים להיווסדה של התנועה שהפכה במשך השנים לתנועה הגדולה והמובילה בעולם היהודי בכל הקשור לספורט חינוך ציוני ואהבת ישראל ועוד.

אירוע קונגרס מכבי העולמית. ג'וי,
קונגרס מכבי העולמי/ג'וי

בסוף השבוע נערך סמרתון 2022 - מרתון אופני ההרים המסורתי בערבה הדרומית, המתקיים זו השנה ה-8. במצטבר רכבו הרוכבים 202 ק"מ במשך שלושת הימים. הסמרתון הוא מרוץ רכיבת אופניים בשטח המתקיים כולו באזור הערבה הדרומית על שבילי רכיבה מהטובים בעולם - סינגלים מדבריים ייחודים, שתוכננו בקפידה, חלקם על בסיס נתיבים קדומים של שיירות גמלים שסחרו לאורך דרך הבשמים במשך מאות שנים.

מסלולי הסמרתון נעים על רקע הנוף המרהיב של הערבה הדרומית שתואר בעיני מתחרים בינלאומיים, כאחד מעשרת יעדי הרכיבה היפים בעולם. הסמרתון מיועד לרוכבים חובבים ומקצועיים ומאפשר לכל רוכב לבחור את רמת הקושי עמה הוא רוצה להתמודד. בין אם מדובר במרוץ המלא לאורך כל שלושת הימים או במקצים החד יומיים. הסמרתון עבר במספר לוקשניים בערבה הדרומית בניהם, מקיבוץ יהל בערבה הדרומית, הבוקר ממשיך מקיבוץ קטורה ופארק תמנע - גודל הפארק כ70 אלף דונם (יותר גדול מהשטח של העיר תל אביב).

סמרתון. יחצ,
סמרתון/יחצ

מסע אתגרי בהרי אילת למען ילדי בית החולים אלי"ן - אירוע צדקה חברתי וספורטיבי יוצא לדרך. מסע ההליכה האתגרית "עקבים של אהבה" נועד לגייס תרומות לבית החולים אלי"ן הנאנק תחת גירעון כלכלי שהוחמר בשנים האחרונות בעקבות מגפת הקורונה.

'שיקום ילדים יקר הרבה יותר משיקום מבוגרים, מאחר וילדים זקוקים לטיפול פרטני מותאם גיל המשלב גם טיפולים רגשיים וחינוכיים. ילדים צרכים להתגבר על כאב או נזק נרכש לצד רכישת מיומנויות התפתחותיות וחברתיות קריטיות בגילאים צעירים. העלויות הגבוהות של מגוון הטיפולים הללו מביאים את אלי"ן למצב של גרעון קבוע, אשר הוחמר בתקופת הקורונה' // ד"ר מורית בארי, מנכ"לית בית החולים.

מסע "עקבים של אהבה" אשר יתקיים בהרי אילת, מאפשר למשתתפים לקחת חלק ביומיים או שלושה של צעידה בנופים קסומים ובמסלולים מתונים או מאתגרים לבחירתם, ולחוות אתגר ומאמץ בהזדהות ובגייס תרומות עבור ילדי בית החולים השיקומי אלי"ן שבירושלים. תנאי ההשתתפות הנם דמי רישום בסך 1200 שקל / דולר400 וגיוס תרומות מינימלי של דולר3,000 עבור ילדי בית החולים אלי"ן (למטיילים המצטרפים ליומיים בלבד, סכום המינימום לגיוס הוא 2,000 דולר).

בית החולים אלי"ן הינו עמותה (מלכ"ר) המתקיימת ללא תמיכה ממשלתית ונשענת על תרומות רבות. מרבית התרומות לבית החולים נאספות בשני הקמפיינים השנתיים לאיסוף תרומות - 'עקבים של אהבה', 'וגלגלי האהבה'.

ד"ר מורית בארי, שיוצאת למסע ההתרמה אף היא, מספרת כי 'שיקום מוצלח של ילד משמעו חיים מלאים של פעילות ומעורבות חברתית, סיפוק ושילוב קהילתי. הצלחה שיקומית של ילד מחזירה לחיים משפחה שלמה, תורמת לקהילה מוצלחת יותר ומשפרת את עתיד כולנו, ולכן אנחנו לא מוכנים לוותר על אף ילד שיש לו סיכויי הצלחה, אפילו אם הם קלושים ביותר. המאמץ שאנו עושים בגיוס התרומות במהלך המסע הוא כאין וכאפס לעומת הקושי הניצב בפני ילד קטן שצריך להתגבר על נזק מוחי או על מחלת שריר'.

  • עוד באותו נושא:
  • מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully