וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית למיגור האלימות בספורט יוצאת לדרך: אלה הצעדים שיינקטו

27.2.2022 / 14:20

במסגרת תיקון החוק לאיסור האלימות בספורט, שצפוי להגיע בהמשך לאישור הממשלה, המשטרה תוכל לחלק קנסות מנהליים ותוגבר סמכותה להרחקה מהמגרשים

אלימות בבלומפילד: חשודים בקטטה השליכו אבוקה בוערת לעבר השוטרים/עריכה: אביעד בללי

התכנית למיגור האלימות של משרד התרבות והספורט, משרד המשפטים והמשרד לבטחון פנים תצא לדרך היום (ראשון), כאשר תזכיר החוק לאיסור אלימות בספורט ייצא להערות ציבור וצפוי להגיע בהמשך לאישור הממשלה והכנסת. תיקון החוק כולל כמה צעדים משמעותיים שיקדמו את המאבק באלימות במגרשים.

במרכז החוק: המשטרה תוכל לראשונה לתת קנסות מנהליים, דבר שיתרום להרתעת המתפרעים. כמו כן, הרחבת סמכויות ההרחקה מהמגרשים תגביר את שימוש המשטרה בצווי הרחקה מהמגרשים, כשהמטרה הברורה היא יותר הרחקות של אוהדים אלימים ומתפרעים, ולתקופות ארוכות יותר.
מדובר בכלים משמעותיים שיקנו לגורמי אכיפת החוק אפשרות להתמודד עם האלימות במגרשים. התכנית צפויה להתרחב בהמשך לצעדים נוספים, כל זאת כדי להבטיח מגוון כלים לצמצום האלימות.

אוהדי הפועל אום אל פאחם/צילומי אוהדים

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "מיגור האלימות בספורט הפך מטרה עליונה בסדר היום שלנו. עלינו להיאבק באלימות בכל הכלים העומדים לרשותינו והיום זו ההתחלה של התכנית למען הספורט הישראלי ולטובת צמצום האלימות במגרשים. בחודשים האחרונים קיימנו עשרות פגישות ורתמנו את כלל הגורמים הרלוונטים למען המטרה החשובה עד להשגתה - צמצום האלימות במגרשים והפיכתם למקום בטוח. אני רוצה להגיד להמוני האוהדים - נעשה הכל כדי שתוכלו, אתם וילדיכם, לבוא ולצאת בבטחה מהמגרשים. אני מבקש להודות לשר המשפטים גדעון סער והשר לביטחון פנים עמר בר לב על ההתגייסות ושיתוף הפעולה הפורה".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער: "אנו פועלים ביחד למגר את האלימות במגרשים, הפוגעת אנושות בערכי הספורט. התכנית תביא למדיניות אפקטיבית יותר. אני קורא גם לבתי המשפט לנקוט מדיניות תקיפה למיגור האלימות בספורט".

השר לביטחון הפנים עמר בר לב: "אני מודה לשרים סער וטרופר על קידום החוק. תופעת האלימות במגרשים וסביבם התגברה בשנים האחרונות לכדי מכה שהובילה לנזקים פיזיים חמורים לאוהדות ואוהדים ולכתם על המשחק הכי פופולרי במדינה. אין שום סיבה שאנשים שמקדישים מזמנם הפנוי ומכספם על מנת להגיע, לעודד ולתמוך בקבוצותיהם, ייפגעו, או ייאלצו לחוות את התופעות שנצפו במגרשי הכדורגל בישראל בשנים האחרונות. ציבור אוהדי הכדורגל והצופים במגרשים זכאים ליהנות בשלווה, ולא לחשוש להביא את משפחותיהם ויקיריהם למגרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully