וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי דריקס: "העליהום על מכבי תל אביב בכדורסל לא צודק"

עודכן לאחרונה: 26.2.2022 / 15:11

מנכ"ל הקבוצה לשעבר הרצה בקורס מאמנים בווינגייט: "יש ביקורת והיא לגיטימית. בנו שם קבוצה שאלמלא הקורונה, הייתה מגיעה לטופ של הטופ"

השתלמות מאמנים בנושא הכושר הגופני בתהליך הכשרת ספורטאים נערכה במכללה האקדמית בוינגייט. בהשתלמות הרצו אלי דריקס, לשעבר במכבי תל אביב כדורסל וכדורגל. פרופ' מרקו סטוינוביץ', שאחראי על נושא הכושר הגופני במכבי תל אביב כדורגל ולוקאס בורטניק, ראש המערך המדעי והפיזיולוגי של הפועל באר שבע שהעביר הרצאה מקצועית בתחומו.

אלי דריקס, ששימש בתפקידים ניהוליים בכירים במכבי תל אביב כדורגל וכדורסל, הרצה על נושא שיווק ותקשורת במועדון ספורט. "כשהייתי מנכ"ל מכבי תל אביב כדורסל היו הרבה כתבות קשות על פגיעה במותג של המועדון. בזכות התנהלות מקצועית ידעה הקבוצה לשמור על שמה והתנהלות תקשורתית נכונה עזרה לה לשרוד את המשברים. בנושא השיווק לפעמים ניסו לעשות לנו כמה תרגילים. למשל, הייתי במשא ומתן עם חברת דלתות גדולה והגעתי עם רעיונות שיווקיים שאפשר לעשות עם אחד מהשחקנים הפיזיים שלנו, כדי שיעשה פרסומת לדלתות החזקות של החברה. למחרת הגעתי לאימון וגיליתי שמנסים לסגור חוזה שיווק ישיר מול השחקן בתקציב נמוך יותר מאחורי הגב של המועדון. חסמתי את הנושא הזה כדי לא לפגוע במועדון".

אמר דריקס ולאחר מכן התייחס למתרחש כיום במועדון הכדורסל של מכבי תל אביב: "עליהום על מכבי כדורסל הוא לא צודק אם קיים בכלל. יש ביקורת והיא לגיטימית. זה מועדון שעושה עבודה מצוינת מבחינה שיווקית. תראו את התוצאות השיווקיות שלהם - ההיכל מלא. מבחינה מקצועית לא כל כך עובד להם. הם בנו קבוצה שאלמלא הקורונה, היתה מגיעה לטופ של הטופ. בזמנים כאלה מאוד קשה לשפוט קבוצות ולא רק את מכבי ספציפית, כי משחקים בהרכבים חסרים ואין אינדיקציה ליכולת של הקבוצה באמת".

פרופ' מרקו סטוינוביץ', שאחראי על נושא הכושר הגופני במכבי תל אביב כדורגל העביר הרצאה בנושא חשיבות נושא הכוח בכושר של השחקנים. "פעם חילקו את נושא הכושר הגופני של ספורטאי ל-7 פרמטרים שונים כמו גמישות, מהירות, כוח וכדומה. אני בעצמי הייתי חסיד גדול של הדרך הזו. היום מבינים שכשלשחקן יש כוח פיזי חזק, אפשר לשפר את שאר היכולות שלו הרבה יותר מהר. יש שחקן כדורגל מאוד מפורסם בעולם שעבדתי איתו והוא עד גיל 30 לא ראה בכלל חדר כושר מבפנים. הגוף שלו היה בנוי כל כך טוב גנטית שהמאמן המצליח שלו וויתר לו על אימונים בחדר כושר. כשהשחקן הגיע לגיל 30 והתחיל להיפצע, הוא מיד הבין שאם הוא רוצה להמשיך עוד כמה שנים בקריירה שלו ולהחלים מהר יותר, הוא חייב להפוך את חדר הכושר לחבר הטוב שלו".

ד"ר איציק בן מלך, מנהל המרכז למתודיקה ורפואה בספורט במכללה האקדמית בוינגייט, אמר: "אנחנו שמחים לארח במכללה אנשי מקצוע ספורטיביים מובילים מהארץ ומהעולם. יש הרבה מה ללמוד מהניסיון והיכולות של דריקס, פרופ' סטוינוביץ' ולוקאס בורטניק. כדי שנוכל להכשיר טוב יותר את המאמנים והמנהלים בישראל, פתחנו קורסים ייחודיים בשיתוף עם אוניברסיטת לייפציג ואוניברסיטת ניקוסיה, כמו הקורס בניהול בכיר בספורט, קורס מאמנים בכירים, קורס בתורת האימון ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully