וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום הקבוע על האימפריה: פיליפ קוסטיץ' רוצה לפרק שוב את באיירן מינכן

26.2.2022 / 16:00

שחקן הכנף הסרבי ניצח את באיירן ב-3 מ-4 המשחקים האחרונים מולה, ופרשנים בגרמניה טוענים שמדובר באחד הטובים בתפקידו בעולם. האלופה תשמח אם יעזוב לטוטנהאם בקיץ, אבל בינתיים הוא ישמח לחגוג שוב על העורף הרעוע שלה (שבת, 19:30, ספורט4)

תקציר: באיירן מינכן - איינטרכט פרנקפורט 2:1/ספורט1

זו היתה אחת השערוריות המוזרות ביותר בשוק ההעברות. בשלהי אוגוסט, סברה לאציו שיש לה סיכוי מצוין להחתים מאיינטרכט פרנקפורט את פיליפ קוסטיץ', סיכמה את הפרטים עם השחקן עצמו, והעבירה הצעה רשמית למועדונו בדואר אלקטרוני. המנהל הספורטיבי איגלי טארה המתין לתשובה, אך היא לא הגיעה. כאשר ביקש להבין היכן הדברים עומדים, נמסר לו שההודעה כלל לא התקבלה, ובבירור התגלה שהכתובת היתה שגויה. לאציו טענה בתוקף שהטעות נגרמה בזדון, והגרמנים השמיטו בכוונה אות אחת כדי למנוע את העסקה. מנגד, אמרו בפרנקפורט שהאיטלקים פשוט לא יודעים לאיית. אין מה לעשות - השם ארוך מאוד, וגרמנית היא שפה קשה. בינתיים, החלון כבר היה קרוב לסגירה, והזמן אזל.

קוסטיץ' זעם. בגיל 28, הוא הרגיש שזה העיתוי הנכון להשתדרג, והשתוקק לנסות הרפתקה חדשה בקבוצה גדולה יותר ולקבל שכר גבוה יותר. הוא אפילו החליף ב-2021 סוכן לצורך המשימה, והחל לעבוד עם אלסנדרו לוצ'י האיטלקי שמכיר היטב את סרייה A. הסרבי חש כי הנהלת פרנקפורט רימתה אותו ופעלה בחוסר תום לב, ולכן איים בשביתה, החרים מספר אימונים, ודרש בתוקף לעזוב. גישתו הלוחמנית דווקא החמירה את מצבו, כי המנהל הספורטיבי מרקוס קרושה ממש לא רצה לקבוע תקדימים מסוכנים. "פיליפ הוא בחור טוב מאוד, אבל גם בחורים טובים מאוד עושים טעויות לפעמים", הוא אמר - והבהיר שאין סיכוי לעסקה.

פיליפ קוסטיץ' שחקן איינטרכט פרנקפורט. רויטרס
השתוקק לנסות הרפתקה חדשה. פיליפ קוסטיץ'/רויטרס

אחראי להפסד הבכורה של נאגלסמן

העסק יכול היה להגיע לפיצוץ, אבל המאמן החדש אוליבר גלאסנר פעל בתבונה. במקום לבקר את קוסטיץ' בתקשורת ולהחריף את הסכסוך, הוא דיבר איתו בארבע עיניים והסביר עד כמה ההערכה כלפיו עצומה. אם המועדון מסרב למכור אותו תמורת 18 מיליון יורו, סימן שאתה שווה יותר. הוחלט להגיע להפסקת אש, הסרבי הזמין את כל הסגל לארוחה בביתו, התנצל בפני האוהדים והבטיח: "אחזור עם מוטיבציה גבוהה אפילו יותר מבעבר". אמר - וקיים.

אחד הקורבנות הראשונים שלו היתה באיירן מינכן. הקדנציה של יוליאן נאגלסמן כמאמן האלופה נפתחה ברגל ימין, אבל בתחילת אוקטובר הוא פגש את רגלו השמאלית של קוסטיץ', וזה נגמר בהפסד בכורה. אחרי שער יתרון מוקדם של ליאון גורצקה, שלח הסרבי כדור קרן לראשו של מרטין הינטרגר כדי להשיג את השיוויון, ובדקה ה-84 הכניע בעצמו את מנואל נוייר מזווית קשה כדי לקבוע 1:2 ולהביא לקבוצתו ניצחון ראשון העונה במחזור השביעי, אחרי רצף של תוצאות תיקו.

באופן כללי, באיירן היתה צריכה להצטער מאוד על כשלון העסקה עם לאציו, שהותיר את קוסטיץ' כנשר בפרנקפורט במקום להפוך לנשר ברומא. לבווארים יש בעיה מסורתית עם בורוסיה מנשנגלדבאך, אבל בשלוש העונות האחרונות הצטרפה לרשימה המצומצמת של הכבשים השחורות גם איינטרכט בניצוחו של הסרבי.

עוד בוואלה!

דיווח: באיירן מינכן בשיחות עם סוכנו של כריסטיאנו רונאלדו

לכתבה המלאה
פיליפ קוסטיץ' שחקן איינטרכט פרנקפורט חוגג שער. רויטרס
גרם לבאיירן להצטער. פיליפ קוסטיץ'/רויטרס

גרם לפיטורים של ניקו קובאץ'

זה התחיל בנובמבר 2019, כאשר ג'רום בואטנג הורחק בתחילת הביקור בפרנקפורט, והחגיגה הגדולה החלה. קוסטיץ', שעשה חיים משוגעים באגף השמאלי כבש בעצמו, בישל את השני לג'יבריל סואו, ואחרי ההפסקה גם הגביה קרן לראשו של הינטרגר. זה נגמר עם 1:5 מוחץ, והפך למשחקו האחרון של ניקו קובאץ' כמאמן באיירן. האנסי פליק החליף אותו, החזיר בעצמו עם שתי חמישיות לרשת פרנקפורט, אבל אחת מהן התרחשה כאשר קוסטיץ' נעדר בשל פציעה בברך. עם שובו של הסרבי, הוא היכה שוב בבאיירן. פרנקפורט ניצחה 1:2 בדיוק לפני שנה, כאשר קוסטיץ' מבשל לדאיצ'י קמאדה, סוחט שתי הצלות מנוייר, ופורח שוב משמאל.

והנה לכם - גם בסיבוב הראשון העונה הוא הצטיין עם שער ובישול. במצטבר, במאזנו שלושה ניצחונות על באיירן בארבעת המשחקים האחרונים מולה. קובאץ', פליק ונאגלסמן ניסו למצוא דרך לשמור עליו ונכשלו. כפי שאומר גלאסנר, "פיליפ הוא כמו אריאן רובן, רק בצד השני. הוא תמיד ילך על רגל שמאל, כולם יודעים מה הוא מתכוון לעשות, ובכל זאת לא מצליחים לעצור אותו".

ניקו קובאץ' מאמן באיירן מינכן. רויטרס
שילם את המחיר. ניקו קובאץ'/רויטרס

התחיל בקבוצה של רובן

ההשוואה להולנדי לא מקרית, כי פעם - בתחילת דרכו של קוסטיץ' - קראו לו "רובן הסרבי". הוא הגיע ב-2012 לכרונינגן, האקסית המיתולוגית של רובן, במקום דושאן טאדיץ' שעזב לטוונטה. הליגה ההולנדית מאירה פנים לשחקנים כמוהו, ואחרי עונה חיובית אחת ב-2013/14 הוא עשה את דרכו לשטוטגרט, שם היה המנהל הספורטיבי פרדי בוביץ' גאה מאוד ברכש. בחלוף שנתיים, ירדה שטוטגרט לליגה השניה, קוסטיץ' נדד להמבורג - וגם איתה חווה ירידה היסטורית וטראומטית ב-2018.

ארבע השנים האלה הניבו לא מעט משחקים מעולים, ולא לחינם קושר שמו גם לליברפול, אבל באופן כללי הן התאפיינו בחוסר יציבות קיצוני, והשחקן עצמו הגדיר אותן בדיעבד כקשות. הציפיות ממנו היו לעתים גבוהות מדי, הלחץ בתחתית ממש לא הועיל נפשית, ומבחינה סטטיסטית התפוקה שלו לא היתה מספקת לאורך זמן. את המקום הנכון עבורו הוא מצא בפרנקפורט, וגם שם שמח בוביץ' להביאו, בפעם השניה בקריירה שלו.

ההצלחה המסחררת מאז נעוצה בשינוי התפקיד שהגה המאמן אדי הוטר. עד אז הוגדר קוסטיץ' כקיצוני שמאלי או קשר באגף, וזה היה בסדר, אבל יכולותיו הטכניות על שטחים קטנים מוגבלות יחסית, והוא נטה לאבד יותר מדי כדורים. לעומת זאת, כוח הפריצה שלו פנומנלי, הוא עובר יריבים בזכות מהירות מסחררת, ומסוכן במיוחד בכדורי רוחב ובבעיטות כאשר הוא מגיע בתנופה. אצל הוטר, כשחקן שאחראי על כל האגף השמאלי במערך עם שלושה בלמים, קיבל קוסטיץ' את מה שהוא אוהב יותר מכל - המון שטחים פנויים לפניו. הדומיננטיות שלו עלתה פלאים, הוא הפך למכונה בכל הקשור ליצירת מצבי הבקעה.

פיליפ קוסטיץ', איינטרכט פרנקפורט, קווין אמבאבו, וולפסבורג. Martin Rose, GettyImages
"אחד הכוכבים האיכותיים בעולם בתפקידו". פיליפ קוסטיץ'/GettyImages, Martin Rose

סגן מלך הבישולים אחרי מולר

תוסיפו לכך התמחות בביצוע כדורים נייחים, ולא קשה להבין מדוע הוא טיפס לצמרת הגבוהה במספר הבישולים. נרשמו לזכותו 12 אסיסטים ב-2018/19, 13 בעונת 2019/20, ואשתקד הוא כבר דורג כסגנו של תומאס מולר בדירוג המבשלים עם 17. לא רק את באיירן הוא פירק לחתיכות, אלא גם דורטמונד היתה ברשימת הקורבנות כאשר הפסידה 2:1 בבית. יורגן גראבוסקי, כוכב אגדי של פרנקפורט ונבחרת גרמניה בשנות ה-70', טוען כי מדובר באחד משחקני האגף הטובים בתולדות המועדון, ודיטמאר המאן טוען מכיסא הפרשן: "קוסטיץ' הוא אחד הכוכבים האיכותיים בעולם בתפקידו".

איינטרכט זהרה כקבוצה אטרקטיבית מאוד לצפיה, הציגה את ההתקפה השלישית בטיבה בליגה אחרי באיירן ודורטמונד, ונלחמה עד הרגע האחרון על הכרטיס לליגת האלופות, אותו החמיצה לטובת וולפסבורג על חודה של נקודה. באופן אירוני למדי, דווקא מאמן הזאבים גלאסנר מונה כדי לרשת את הוטר שהחליף את מרקו רוזה במנשנגלדבאך, אבל השינוי לא היה דרמטי מבחינת קוסטיץ' כי שיטת המשחק נותרה דומה. התוצאות של פרנקפורט פחות טובות, אבל הסרבי ממשיך להיות נושא הדגל עם שלושה שערים ושבעה בישולים עד כה, וגם הצטיין עם שלושה אסיסטים בליגה האירופית שם סיימה איינטרכט בפסגת הבית שלה. קורונה ושפעת הרסו מבחינתו את תחילתה של 2022, אבל כעת הוא שב לכשירות בדיוק בעיתוי הנכון, כי באיירן מינכן מגיעה לביקור.

מאמן טוטנהאם אנטוניו קונטה. רויטרס
התעניין בקוסטיץ' כבר בינואר. אנטוניו קונטה/רויטרס

קונטה יהיה המושיע של באיירן?

הבווארים נמצאים על סף משבר אמיתי בכל הקשור ליכולת הגנתית. מנואל נוייר עבר ניתוח בברך, ניקלאס זולה כבר חתם בדורטמונד לקראת העונה הבאה, דאיו אופמקאנו נמצא בכושר מזעזע, והקבוצה לא מתפקדת מול התקפות מהירות. היא הובסה 4:2 בבוכום, יצאה עם המון מזל עם תיקו 1:1 מול זלצבורג בשמינית גמר ליגת האלופות, ונראתה שברירית מאוד בעורף אפילו מול נועלת הטבלה גרויטר פורת. לפגוש את קוסטיץ' זה הדבר האחרון שנאגלסמן צריך כרגע, והסרבי מוכן להכות ביריבה האהובה שלו גם בפעם הרביעית.

לפחות באיירן יכולה לשמוח כי זה עשוי להיות המפגש האחרון, כי חוזהו מסתיים בעוד שנה, ופרנקפורט תהיה חייבת למכור אותו. לא בטוח אם לאציו תשוב לחזר אחרי הסרבי בקיץ הקרוב, אבל גם כך לא ממש ברור מה מאוריציו סארי התכוון לעשות איתו במערך 3-3-4 שלו. עדיף לקוסטיץ' להצטרף למאמן שמשחק עם שחקני אגף מובהקים, וטוטנהאם של אנטוניו קונטה מתאימה לו בול. המאמן האיטלקי כבר התעניין בו בינואר, והעסקה יכולה לצאת לדרך ביוני, בתקווה שכולם יצליחו לאיית את הכתובת.

2022 תהיה שנה מעניינת מבחינת קוסטיץ', שכבר העפיל עם נבחרתו למונדיאל כשחקן הרכב קריטי, גם אם במולדתו לא תמיד מעריכים אותו. "לא שיחקתי בכוכב האדום או בפרטיזן, ולכן הביקורת עלי תמיד תהיה קשה יותר אם משהו משתבש, אבל זה רק נותן לי מוטיבציה להמשיך ולהצליח", הוא טען פעם בסרביה. איך שלא תסתכלו על זה, הוא אנדרייטד מאוד מחוץ לגרמניה, אבל בבונדסליגה הוא כוכב אמיתי - ובאיירן יודעת זאת היטב על בשרה. האם היא תובס שוב בשבת?

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully