וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צסק"א מוסקבה תחת סנקציות אמריקאיות. המשחק הגורלי של רוסיה יוזז?

מועדון הפאר הרוסי נכלל ברשימה האמריקאית ומתכונן לשינוי. בפולין שוקלים לדרוש את הזזת המשחק בפלייאוף העלייה למונדיאל

סיכום היורו 14.6/שלמה גלפנד

קבוצת הכדורגל של צסק"א מוסקבה היא אחד הגופים עליהם ארה"ב הטילה סנקציות כלכליות בעקבות ההכרזה של ולדימיר פוטין על עצמאות המחוזות הפרו-רוסים במזרח אוקראינה. צסק"א היא אחד מעשרות גופים שנשלטים על ידי VEB, תאגיד ממלכתי רוסי ענק לענייני השקעות, שעומד במרכז הסנקציות האמריקאיות.

במועדון הרוסי מנסים לשדר עסקים כרגיל, אבל ההשלכות עלולות להיות לא פשוטות. חוזים של שחקנים עם חברת נייק למשל, עלולים להתבטל ופרשנים ברוסיה מספרים שהתשלומים של ווסטהאם לצסק"א על ניקולה ולאשיץ' עשויים להידחות בגלל שלבעלים של הטופיז עסקים בארה"ב. גם מבחינת הרשתות החברתיות ויוטיוב ישנם הרבה סימני שאלה.

כרגע בצסק"א מתכוננים להתנהלות קצת שונה, ללא אפשרות לבצע עסקאות בדולרים ודרך צינורות שקשורים בארה"ב, אבל החשש הגדול הוא שהאיחוד האירופי ובריטניה יצטרפו לסנקציות - דבר שיגרום לקושי תזרימי רב. אחת האפשרויות שעלו הן העברה של המועדון לבעלות אחרת, אבל מדובר בהליך סבוך שייקח זמן.

ניקולה ולאשיץ' במדי צסק"א מוסקבה. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
התשלומים עלולים להידחות. ולאשיץ' במדי צסק"א/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

בתוך כך, ההתאחדות לכדורגל של פולין מבקשת הבהרות מפיפ"א בנוגע למשחק הפלייאוף נגד נבחרת רוסיה בסוף מרץ, זאת בצל הלחימה והמצב המתוח במזרח אוקראינה. אתמול כבר הופיעו דיווחים על כך שגמר ליגת האלופות עשוי להיות מוזז מסנט פטרסבורג וגם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שלח רמז עבה לכך.

פולין הוגרלה למשחק נגד רוסיה בפלייאוף העלייה למונדיאל 2022. המשחק אמור להתקיים במוסקבה ב-24 במרץ, כשהמנצחת תארח לאחר מכן את המנצחת במפגש בין שבדיה לצ'כיה.

אתמול ראש ההתאחדות לכדורגל , צזארי קולשה, נפגש עם ראש הממשלה, מתאוש מוראביצקי, כדי לאחד את השורות בנוגע לעמדה הפולנית. בינתיים אין דרישה להעביר את המשחק, אבל מאוד ייתכן שתהיה כזו בהתאם להתפתחויות בלחימה בין כוחות רוסיה והמורדים, לצבא אוקראינה.

"בשל המתיחות הפוליטית והסכנה להידרדרות ביטחונית, ההתאחדות לכדורגל של פולין ביקשה מפיפ"א הבהרה בהולה בנוגע לארגון המשחק במוסקבה", נכתב בהודעה רשמית של ההתאחדות הפולנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully