וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'כית בת ה-14 ממשיכה בפריצה לצמרת הטניס: "כדאי שתאמינו בה"

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 15:12

ברנדה פרוחבירטובה כבר זכתה בשני טורנירי ITF תוך שבועיים, והפתיעה את שרה אראני בדרך להופעה ראשונה בטורניר בכיר. מאמנה מזהיר: כדאי לעקוב אחריה

תקציר: דניל מדבדב - סשה זברב 6:4, 6:4/ספורט1

טניס הנשים מחפש בצורה נואשת את הכוכבת הבאה שתצליח לסחוף את הענף ולהרים את הפופולריות הדועכת שלו, וייתכן שהתשובה תגיע מצ'כיה. ברנדה פרוחבירטובה, נערה צעירה בת 14, רושמת בתקופה האחרונה שורה מרשימה מאוד של ניצחונות, ואתמול כבר בגילה הצעיר העפילה לסיבוב הראשון של טורניר WTA בגוואדלחרה מקסיקו.

נאומי אוסקה היא כרגע הטניסאית הפופולרית בעולם אבל חסרת יציבות, אשלי בארטי זוכה בתארים אבל אין לה כריזמה סוחפת, בשנה שעברה בבריטניה קיוו כי אמה רדוקאנו תצליח לכבוש פסגות ולצבור פופולריות אבל בינתיים מתקשה לשחזר את ההצלחה מהזכייה באליפות ארה"ב, האמריקאים בנו על קוקו גוף שגם היא לא מצליחה בינתיים להותיר חותם - כך שבוודאי אין מה להכתיר כתרים סביב פרוחבירטובה בת ה-14, וזה בהחלט מוקדם מדי להתלהב או לפתח ציפיות.

אבל בינתיים, כשכבר עתה היא מדורגת במקום ה-435 בעולם, היא בהחלט מצליחה להרשים. בתחילת החודש היא הפכה לצעירה ביותר בשש השנים האחרונות שמצליחה לזכות בטורניר ITF, כשזכתה בטורניר טוקאמאן בארגנטינה. הצ'כית הייתה במקום ה-1,078 בעולם, כשניצחה את המדורגת 177 (בשיאה 59 בעולם) פאולה אורמצ'אה הארגנטינאית. לאחר מכן השלימה זכייה שנייה ברציפות בטורניר ITF, כשעד לגמר היא שומטת 15 משחקונים בלבד, וגוברת על יריבות בכירות ובוגרות ממנה.

יש לציין שבעבר היו רק שלוש טניסאיות אחרות שזכו בשני תארי ITF בגיל 14, אבל כולן רשמו הצלחה חלקית: אנה קורניקובה, לורה רובסון, טימאה בשצ'ינסקי. 21 טניסאיות זכו בגיל 14 בתואר ITF, וביניהן ג'סטין הנין ודינארה סאפינה, המדורגות מספר 1 בעולם לשעבר.

עוד בוואלה!

במסלול הנכון: קרלוס אלקראס זכה בטורניר ריו

לכתבה המלאה

אתמול ההצלחה נמשכה: הצ'כית גם הפתיעה במוקדמות של גוואדלחרה את שרה אראני האיטלקייה, אלופת הרולאן גארוס בעברה. אמנם אראני הרבהמעבר לשיאה, אבל מדובר בניצחון הכי מרשים של פרוחבירטובה. בסיבוב הראשון היא תשחק מול סלואן סטיבנס. אגב, גם אחותה הגדולה, לינדה בת ה-16, מנסה לפלס את דרכה לצמרת, וכבר ניצחה בסבב ה-ATP ומדורגת 327 בעולם.

פטריק מוראטוגלו, הבעלים של אקדמיית הטניס המפורסמת בעולם שבה היא התאמנה, כתב עליה: "כדאי שתאמינו בה. אם לא, ייתכן שתתחרטו על זה! היא בת 14, וזוכה בטורניר של 25 אלף... אני גאה בך".

  • עוד באותו נושא:
  • טניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully