וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשה לחשוב על קבוצה פחות מתאימה לספרופולוס מזו שוויצ'יץ' בנה לו"

באירופה ממשיכים לקטול את הנהלת מכבי תל אביב: "מקבלת החלטות חסרות היגיון". ספרופולוס הוזכר כמועמד לפנרבחצ'ה ובאסקוניה

ג'יימס נאנלי, ג'יילן ריינולדס ודרק וויליאמס אחרי ההפסד בדרבי/מתוך אינסטגרם

מכבי תל אביב ממשיכה לחפש מאמן שיסיים את העונה אחרי פיטורי יאניס ספרופולוס, ובמקביל נמשכת הביקורת כלפי ההנהלה שלה, הן בקרב אוהדים והן בקרב פרשנים ואנשי תקשורת בכדורסל האירופי.

בפודקאסט "TheBackdoor" המסקר את היורוליג, ביקרו את ההחלטה של הצהובים בחריפות. "הפיטורים שלו היו באוויר במשך זמן רב, אבל הבעיות התחילו עוד לפני כן, בשלב בניית הקבוצה", אמרו. "ההחלטות של ניקולה וויצ'יץ' הפרו את הכלל הכי בסיסי של מנהל מקצועי. קשה למצוא סגל שפחות מתאים למאמן מאשר הסגל שבנה וויצ'יץ' לספרופולוס. מאז הימים של יאניס בתחילת דרכו כמאמן בפאניניוס, הוא תמיד שם את ההגנה במרכז. הוא תמיד חיפש שחקנים עם זהות הגנתית שיעזרו לו להנחיל את השיטה. מישהו באמת חשב שהמהלכים שנעשו במכבי תל אביב הקיץ תואמים את נוסחת הקסם של יאניס? ווילבקין, ריינולדס, ז'יז'יץ', וויליאמס, טיילור, נאנלי - אף אחד מהשחקנים הזרים האלה לא קרוב להיות שחקן הגנה סביר. גם שומרים לא רעים כמו קינן אוואנס וקיירי תומאס לא מסוגלים לשנות את התמונה באמת".

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ניקולה וויצ'יץ'. דני מרון
ההאשמות מופנות גם כלפיו. וויצ'יץ'/דני מרון

"לצד ההגנה הזוועתית, ההתקפה של מכבי תל אביב מתבססת על שחקנים מוכשרים אבל לא יציבים", הוסיפו. "זה מלכתחילה לא יכול היה לעבוד, וספרופולוס שילם את המחיר. מכבי תל אביב תתחרט על זה. למרבה הצער, ההחלטות הניהוליות שלה לפעמים נראות חסרות היגיון. כזו הייתה ההחלטה לפטר את ספרופולוס, וכמובן שזו לא הפעם הראשונה. נראה שרובצת על מכבי תל אביב קללת מאמנים, והוא בסך הכל המאמן האחרון בשרשרת. בשנים האחרונות עזבו את הקבוצה מוחות כדורסל מוערכים בכל העולם - דיוויד בלאט, פיני גרשון, נבן ספאחיה. עכשיו הגיע גם תורו של ספרופולוס. אז אולי הם לא היו הבעיה האמיתית של הקבוצה?".

עוד בוואלה!

ספרופולוס: "עוזב בידיעה שהצגתי מנטליות מכביסטית". מזרחי קורא לתמיכה מהקהל

לכתבה המלאה
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
לא קיבל את הכלים? ספרופולוס/דני מרון

בינתיים עוסקים ביוון בעתידו של ספרופולוס, ומעריכים שלא יישאר פנוי זמן רב. באחד האתרים ערכו סקירה של האפשרויות העומדות בפניו של המאמן בן ה-54, ומלבד האופציה לאמן את נבחרת יוון (אם המועמד המועדף דימיטריס איטודיס לא יגיע להסכמות עם האיגוד היווני), הוא הוזכר כמועמד גם למספר קבוצות יורוליג.

לפי הערכות, הסיכוי של ספרופולוס לאמן את אולימפיאקוס או פנאתינייקוס בתקופה הנראית לעין רחוק. את האקסית אולימפיאקוס מאמן בהצלחה יורגוס ברצוקאס, שבכל מקרה חתום עד הקיץ הבא. את פנאתינייקוס מאמן דימיטריס פריפטיס, שצפוי להמשיך לעונה נוספת במועדון.

אבל קבוצות יורוליג אחרות בהחלט שמות עין על ספרופולוס, אולי בכיר המאמנים הפנויים ביבשת כרגע. פנרבחצ'ה היא ה"חשודה המיידית" לאור ההצלחה החלקית בלבד של המאמן סשה ג'ורג'ביץ', אבל אופציות נוספות שהוזכרו לקראת הקיץ הקרוב הן באיירן מינכן ובאסקוניה. אם יגיע לבאסקוניה, ספרופולוס עשוי להחליף את אותו מאמן שהחליף במכבי תל אביב, נבן ספאחיה, שחזר לקבוצה הבאסקית במהלך העונה אבל לא מצליח במיוחד עד כה. בבאיירן הוא עשוי להחליף את אנדראה טרינקיירי, שחתום בקבוצה לשנתיים נוספות אבל מעורר התעניינות אצל קבוצות יורוליג נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully