וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם רוצים איפון: גרנד סלאם תל אביב בג'ודו יוצא לדרך

16.2.2022 / 6:30

אחרי השיא של איגוד ההתעמלות בטוקיו, הג'ודו הישראלי שוב מראה את עוצמתו עם גרנד סלאם תל אביב שייפתח היום. אז מי יהיו הפנים החדשות, על מי מתבססת נבחרת הגברים ולמה נבחרת הנשים פייבוריטית למדליות. יריית הפתיחה למשחקים האולימפיים פריז 2024

מטוקיו חזר איגוד ההתעמלות כמנצח הגדול. אם חמש שנים קודם, בריו, משה פונטי ואיגוד הג'ודו הצילו את הספורט האולימפי הישראלי עם המדליות של ירדן ג'רבי ואורי ששון, באו להם המשחקים האולימפיים בבירת יפן והבליטו את העבודה הנהדרת שנעשתה גם באיגוד ההתעמלות. מדליות הזהב של לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט הרימו את ענף ההתעמלות, גם האמנותי וגם זה של המכשירים, ונתנו לו פוש אגרסיבי למעלה. טוקיו גם הבליטה את איגוד השחייה. שלל שחיינים עם הישגים אישיים, גמרים איכותיים ומעל כולם עילוי בשם אנסטסיה גורבנקו.

במשך שבוע התקשו בג'ודו לספק את הסחורה באולם הבודוקאן המיתולוגי במרכז טוקיו. בזה אחר זה ניסו הספורטאים לשחזר את ההישג של ג'רבי וששון, אבל לא הצליחו. האכזבות היו קשות ונערמו יום אחרי יום. היו שם הרבה דמעות. שום דבר לא הכין את הנבחרות של אורן סמדג'ה ושני הרשקו לרגע הגדול ביום שבת כשהנבחרת המעורבת עשתה מעל ומעבר וזכתה במדליית הארד. החגיגה המשותפת הייתה אפילו גדולה יותר מחגיגות המדליות בריו. זו הייתה גם נבחרת של נשים וגברים וזה גם הגיע אחרי הכישלונות בתחרויות היחידים. בפוטו פיניש הצליח איגוד הג'ודו לחזור הביתה עם הכבוד שלו.

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי. רויטרס
אחד המועמדים המובילים למדליה ישראלית. פלצ'יק/רויטרס

גרנד סלאם תל אביב 2022 בג'ודו שייפתח הבוקר (חמישי) ויימשך שלושה ימים עד מוצאי שבת, הוא עוד הוכחת כוח של הענף שגרף לזכות ישראל מדליות רבות באולימפיאדות ובאליפויות השונות. זו הפעם הרביעית שתחרות כזו נערכת בתל אביב. התחיל כגראנד פרי במשך שנתיים וקיבל שדרוג לגראנד סלאם בשנתיים האחרונות. לפני שנה הקהל לא יכול היה להגיע לתחרות בגלל הקורונה. בתחרות הזו האולם יהיה מלא בכל יום.

עבור רבים מהספורטאים מדובר בתחרות ראשונה מאז טוקיו. חצי שנה שהם נחו, התאמנו אבל לא התחרו. פיטר פלצ'יק ושגיא מוקי היו קרובים לטופ בגרנד סלאם פריז האחרון, אבל ג'ודוקות כמו טוהר בוטבול, ברוך שמאילוב וטל פליקר יתחרו בתל אביב בפעם הראשונה מזה הרבה זמן.

לגרנד סלאם הזה מגיעה נבחרת הנשים עם קצת יותר סיכוי לזכות במדליות. האחיות גפן וכרם פרימו במשקלים שונים, תמנע נלסון לוי, רז הרשקו ושירה ראשוני הוותיקה. יש לשני הרשקו חומר טוב ביד לקחת מדליות באולם הביתי מול הקהל שצמא להצלחה.

אצל הגברים הפנים החדשות יחסית יהיו במשקל הנמוך של עד 60 קילוגרם. יהונתן וקסלר, מתן קוקלייב וים וולצ'ק הם שלושה שיתחרו על ייצוג ישראל במשקל הזה בפריס בעוד שנתיים וחצי. בהיעדר אורי ששון, שעדיין מחשב את דרכו, במשקל הפתוח של מעל 100 קילוגרם, ינסה סרפים קומפנייץ, עוד פנים אנונימיות לחובב הספורט הישראלי, לגנוב את ההצגה ולהתקדם כמה שיותר סיבובים.

רז הרשקו ג'ודוקא ישראלית. Harry How, GettyImages
נבחרת הנשים מבטיחה מאוד. רז הרשקו/GettyImages, Harry How

ארגון תחרות כזו בישראל הוא הפקה עצומה. 298 ספורטאים מ-34 מדינות יעלו על המזרנים בשלושת הימים הקרובים ושוב יזכירו את הכוח של הג'ודו הישראלי שצבר לעצמו מוניטין בשני הקמפיינים האולימפיים האחרונים בזכות מדליות הארד אותן קטפו הג'ודוקות. התחרות היוקרתית הזו בסבב תהיה גם יריית הפתיחה לקמפיין האולימפי לקראת פריז 2024.

יש עוד זמן להתחרות ולהיאבק על המיקומים, אבל התחושה היא שמי שייצא מהיכל שלמה בתל אביב עם מדליה, יכניס את עצמו ברגל ימין לשנתיים וחצי הקרובות שבסופן יגיעו המשחקים האולימפיים בבירת צרפת בשאיפה במתכונת הרגילה שלהם לפני עידן הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully